آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

سحر قریشی یا عباس آقا؟!



سحر قریشی برای اولین بار حاضر شده یک نقش متفاوت بازی کند که اورا ازهمان قالب همیشگی خارج کرده‌و می‌تواند یک‌بار دیگر ثابت کند او بازیگر خوبی است و نباید خودش را با تله فیلم ‌های کوچک از بین ببرد. در سرزمین ناشناخته

 

سحر قریشی برای اولین بار حاضر شده یک نقش متفاوت بازی کند که اورا ازهمان قالب همیشگی خارج کرده‌و می‌تواند یک‌بار دیگر ثابت کند او بازیگر خوبی است و نباید خودش را با تله فیلم ‌های کوچک از بین ببرد.


تنهایی عباس آقا
مثل همه كارها به صورت مرسوم من به دفتر آقای مظلومی دعوت شدم و فیلمنامه را به من دادند تا بخوانم و معمولا اینطور است كه روی فیلمنامه‌ای كه به بازیگر می‌دهند، نام نقش او را می‌نویسند كه بازیگر بداند كه باید كدام نقش را بخواند. من وقتی به خانه رسیدم، دیدم روی فیلمنامه برایم اسم نقش نوشته شده «عباس‌آقا» و تعجب كردم و فكر كردم شاید فیلمنامه را به من اشتباه داده‌اند و تماس گرفتم و گفتم فیلمنامه را به من اشتباه داده‌اید و گفتند كه اتفاقا درست است و نقشی كه باید بازی كنی «عباس‌آقا» است! واقعا برایم نقش خاصی است.

درواقع این نقش، یك زن تنها و بدون شوهر است كه دو فرزند هم دارد و باید به نوعی كار كند و زندگی خودش و فرزندانش را بچرخاند و از طرفی در جامعه احساس خطر می‌كند و دوست دارد كه نجابت و پاكدامنی خودش را هم حفظ كند و درنتیجه المان‌های زنانه خود را كنار گذاشته است تا از خطرات احتمالی موجود در جامعه دور شود در حالی كه برای فرزندانش یك مادر نمونه است. همین موضوع باعث شده تا در محلی كه كار می‌كند، نامش را به همكارانش كه همگی مرد هستند، نگوید و به همین دلیل همكارانش نام «عباس‌آقا» را برایش انتخاب كرده‌اند! درواقع او یك زن دردكشیده در جامعه است كه می‌خواهد با كار شرافتمندانه زندگی‌اش را بچرخاند.

اخبار , اخبار فرهنگی,سحر قریشی در سرزمین ناشناخته,بازی متفاوت سحر قریشی
صحنه‌ای از فیلم سه بیگانه در سرزمین ناشناخته


نقش شناسنامه‌دار
در واقع همه نقش‌های موجود در این كار با آن سه شخصیت اصلی در ارتباط هستند و قصه آنها به قصه این سه نفر گره می‌خورد ولی «عباس‌آقا» داستان زندگی شخصی خودش را هم دارد و یك نقش كاملا شناسنامه‌دار است.

كار با غیرت و نجابت
من شخصا خانم‌هایی را دیده‌ام كه دقیقا شبیه این نقش هستند و در جامعه امروز ما زندگی می‌كنند، با حفظ نجابت خود كار می‌كنند، باغیرت هستند و از خانواده خود با هر سختی و مشقتی هست، مراقبت می‌كنند و اتفاقا انسان‌هایی دوست‌داشتنی هستند.

ظاهر جدید بدون المان زیبایی
واقعا این نقش را از صمیم قلب دوست داشتم؛ به این دلیل كه این نقش علاوه بر اینكه بازی نسبتا سختی را می‌طلبید. گریم كاملا متفاوتی هم داشت چرا كه دیگر قرار نبود از المان‌های زیبایی در آن استفاده شود و باید كاملا با گریم خاصی كه داشتم، به یك ظاهر جدید می‌رسیدم. ایمان امیدواری، طراح گریم نیز وقتی یكی، ‌دو بار تست گریم زدیم از این موضوع خیلی خوشحال بود كه من حاضر شده‌ام در این شرایط بازیگری به این كار تن بدهم كه چنین گریمی داشته باشم چراكه این روزها دغدغه خیلی از بازیگران خانم، زیبایی ظاهری است.

همكاری خوب با حیایی
پارتنر اصلی من در این كار آقای امین حیایی بود كه بازی در مقابل ایشان واقعا كار سختی بود چرا كه خود ایشان بارها و بارها چنین نقش‌هایی را بازی كرده بودند در حالی كه برای من كاملا تازگی داشت ولی خوشبختانه آقای حیایی از جمله سوپراستارهای سینمای ایران است كه به همبازیان خود اهمیت می‌دهد و كمك زیادی به من كرد تا نقش «عباس‌آقا» باورپذیرتر و بهتر دربیاید.

تغییر از مرد به زن
من در انتخاب قبلی نبودم و تا جایی‌كه اطلاع دارم اصلا قرار بود نقش «عباس‌آقا» را یك بازیگر مرد بازی كند ولی بعدها كه تیم تغییر كرد و فیلمنامه دستخوش بازنویسی شد، به دلیل اینكه فقط یك بازیگر زن در كار حضور داشت، تصمیم گرفته شده كه نقش «عباس‌آقا» را هم یك خانم بازی كند با همان المان‌هایی كه توضیح دادم.

شریفی‌نیا و فرمول موفقیت
یادم می‌آید اوایل كه وارد این حرفه شده بودم و كسی را نمی‌شناختم، همه به من می‌گفتند وارد هیچ باندی نشوم! ولی زمانی‌كه من برای نخستین بار با آقای شریفی‌نیا همبازی شدم و ایشان را دیدم دقیقا متوجه شدم كسانی‌كه این حرف‌ها را می‌زنند فقط و فقط به ایشان حسادت می‌كنند. آقای شریفی‌نیا نه تنها باندی ندارد، بلكه از جمله كسانی است كه به‌شدت برای پروژه‌هایی كه در آنها حضور دارد، دلسوز و پرتلاش است.

آقای شریفی‌نیا همیشه خیر و صلاح پروژه‌هایی كه كار می‌كنند را می‌خواهد و اتفاقا من دیده‌ام همان كسانی‌كه به ایشان می‌گویند كه باند دارد، خودشان می‌آیند و برای فیلم‌های‌شان از آقای شریفی‌نیا كمك می‌گیرند. من معتقد هستم كه آقای شریفی‌نیا فرمول موفقیت یك فیلم یا یك سریال را می‌دانند و به همین دلیل است كه تمام فیلم‌هایی كه ایشان در آن حضور دارد، موفق است و هیچ ربطی به باند و باندبازی ندارد! مثلا فیلم «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» یك فیلم نسبتا ساده اجتماعی است و درحین كار هم دچار مشكلات كوچكی شد ولی با مدیریت آقای شریفی‌نیا به خوبی پیش رفت و حالا هم با فروشی بیش از یك و نیم میلیارد همراه شده است و این نشان می‌دهد كه اصلا باندبازی در این سینما معنا ندارد و فرمول موفقیت مهم است. من هم شخصا تا به حال در این حرفه نه به كسی باج داده‌ام و نه از كسی باج گرفته‌ام!

اخبار , اخبار فرهنگی,سحر قریشی در سرزمین ناشناخته,بازی متفاوت سحر قریشی


ممنوع الكاری غیر رسمی
بعد از سریال «دلنوازان» شایعه شد که اجازه فعالیت ندارم.  روسای قبلی تلویزیون بارها اعلام كردند كه ما در تلویزیون هیچ بازیگر ممنوع‌الكاری نداریم ولی نمی‌دانم چرا کسی از من برای کاری دعوت نمی‌کرد. من این را همیشه گفته‌ام كه مدیون تلویزیون و آقای سهیلی‌زاده هستم و جایگاه فعلی‌ام را به ایشان مدیونم ولی در شرایط فعلی این من نیستم كه تلویزیون را از دست داده‌ام، بلكه تلویزیون من و بازیگرانی امثال من را از دست داده است.

از طرف دیگر شما ببینید در سال‌های اخیر چه سریال‌هایی در تلویزیون ساخته شده است؟ واقعا مردم دیگر تمایلی به تماشای اكثر سریال‌های تلویزیونی ندارند و متاسفانه تلویزیون با اشتباهاتی كه داشته، عملا مخاطب خود را از دست داده است.

آثار منفی و نگاه كاسبكارانه
البته قبول دارید كه واقعا سطح بعضی از این كارها بسیار پایین است و حتی برخی از تولیدكنندگان این آثار آنقدر هزینه‌ها را پایین می‌آورند تا فقط سود بیشتری داشته باشند. متاسفانه این اتفاق افتاده است و مخصوصا در یكی، ‌دو سال اخیر بیشتر هم شده است. حتی من‌هم گول چنین كارهای ضعیفی را خورده‌ام و سركاری رفته‌ام كه فیلمنامه خوبی داشته ولی به دلیل همین مسائلی كه شما گفتید، آنقدر ساختار كار بد شده كه ارزش دیدن ندارد.

از طرف دیگر خیلی‌ها كه كارشان اصلا سینما و تهیه‌كنندگی نیست، به دلیل ضعف مالی تهیه‌كنندگان به عنوان سرمایه‌گذار وارد اینطور كارها شده‌اند و در وهله اول كه همه چیز را به چشم كاسبی نگاه می‌كنند و در وهله دوم هم می‌خواهند تمام دوستان و اقوام خود را وارد پروژه كنند و در نهایت كار می‌شود یك كار شونه تخم‌مرغی! باید یك نظارت كامل روی این كارها صورت بگیرد تا اولا هر كسی وارد فیلمسازی نشود و ثانیا بودجه این كارها نیز به صورت یكسان بین فیلمسازها تقسیم شود تا همه بتوانند كارهایی با سطح كیفیتی بالا بسازند.

به هر صورت گاهی بازیگرها مجبور هستند برای امرارمعاش وارد فیلم‌های ضعیفی شوند یا حتی گاهی فیلمی كه به‌نظر خوب می‌رسد، در پایان به كاری ضعیف تبدیل می‌شود و مخاطب همه اینها را از چشم بازیگر می‌بیند و به ضرر بازیگر تمام می‌شود. به همین دلیل است كه در سال گذشته سعی كردم اصلا در كارهای شبكه خانگی نباشم و به كارهای سینمایی بپردازم. 

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل / bartarinha.ir

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------