ابولفضل پورعرب: موفق شدم سرطان را شکست دهم



اخبار فرهنگی - ابولفضل پورعرب: موفق شدم سرطان را شکست دهم

«ابوالفضل پورعرب» ستاره بی رقیب دهه 60 و 70 سینمای ایران پس از مبارزه با سرطان، خوشبختانه از نظر پزشکی سلامتی خود را باز یافته است. او می‌گوید: من توانستم غول سرطان را شکست بدهم.

"پورعرب" در حال حاضر 53 ساله است و می‌خواهد دوباره به دنیای بازیگری برگردد و البته تصمیم به فیلمسازی هم دارد.

«ابوالفضل پورعرب»در خصوص چگونه پی بردن به بیماری‌اش گفت: در جریان فیلمبرداری یک فیلم در خارج از کشور بودم که به شکم من ضربه‌ای وارد شد و حالم بد شد و مرا به بیمارستان منتقل کردند. در آن زمان چون شرایط عمل جراحی من در آن کشور مهیا نشد به ایران منتقل شدم. 

اخبار,اخبار فرهنگی,ابولفضل پورعرب: موفق شدم سرطان را شکست دهم


وی ادامه داد: مدتی بعد تهیه کننده‌ای به نام "محمدرضا شفیعی" در جریان فیلمبرداری یک پروژه مرا به بیمارستان برد و پیگیری‌های معالجه‌ مرا انجام داد که باید از او تشکر کنم و من هم در ماه آخر تصویربرداری به خاطر پیگیری‌ها و دلسوزی‌های این تهیه کننده تصمیم گرفتم بیست میلیون از دستمزدم را ببخشم، به خاطر اینکه شاهد دلسوزی و پیگیری‌های تهیه کننده فیلم بودم و حتی به بازیگران فیلم هم گفتم که دستمزد خودشان را به جای تهیه کننده از من بگیرند. 

اخبار,اخبار فرهنگی,ابولفضل پورعرب: موفق شدم سرطان را شکست دهم

 

این بازیگر پیشکسوت در ادامه بیان کرد: خوشبختانه بیماری سرطان من خوش خیم بود، اما از وقتی به این بیماری دچار شدم، در سینما 100 بار مرا کشته‌اند و خبر مرگ مرا منتشر کرده‌اند. مردم همیشه هنرمندان خود را دوست داشته‌اند و این شایعات از مردم نیست، بلکه از طرف خود اهالی سینما منتشر می‌شود.

پورعرب افزود: پزشکان هم از این بهبودی تعجب کردند. سرطان در اثنی عشر و کبد من بود که به گزارش پزشکان از بین رفته است. بیمارانی که سرطان خوش خیم دارند با پیگیری‌ و درمان مطمئنا خوب می‌شوند و بیمارانی که هم سرطان آن‌ها بدخیم است می‌توانند امیدوار باشند، علم پزشکی در حال پیشرفت است و باید به معالجه خود امیدوار باشند. سرطان خوش خیم با جراحی و مداوای سریع و به موقع به سلامت ختم خواهد شد.

وی در خصوص آشنایی با" مرتضی پاشایی" گفت: مرتضی جوان بسیار خوبی بود، من در کیش با او آشنا شدم، او در آن جا کنسرتی داشت که به آشنایی ما منجر شد. متاسفانه سرطان مرتضی بدخیم بود، اما الان دیگر سرطان او را نمی‌آزارد. برایش آرزوی رحمت و آمرزش از خداوند دارم.

وی با ابراز تاسف از وضعیت بیماران سرطانی در بیمارستان‌های دولتی گفت: وقتی آدم در این بیمارستان‌ها بیماران سرطانی را می‌بیند، واقعا حالش دگرگون می‌شود.

"پورعرب" جوانی خوش سیما بود که خیلی زود با چهره و بازیگری‌اش در میان مخاطبان راه پیدا کرد و جایگاهش منحصر به فرد بود. بازیگری که حضورش در فیلم، گیشه را تضمین می‌کرد و سبک ایفای نقش او مورد علاقه و پسند مخاطبان سینما بود.

دهه 70 "پورعرب" با پیشنهادهای متعدد کارگردان‌ها مواجه می‌شد؛ کارگردان‌هایی که وجود او را برای فروش و دیده شدن فیلم لازم می‌دانستند و او هم انصافا از پس نقش‌هایش برمی‌آمد و لقب ستاره‌ی یکه‌تاز برایش بی راه نبود.

بازی در فیلم "عروس" در سال 60 او را تبدیل به بازیگری محبوب در عرصه سینما کرد. این اولین فیلم "پورعرب" بود که باعث دیده شدن او در نظر فیلمسازان سینما شد.

دوران پرکاری ابوالفضل پورعرب دهه 70 بود. "قربانی"، "نرگس"، "آواز تهران"، "چهره"، "بهشت پنهان"، "مردی شبیه باران"، "غریبانه"، "مردی از جنس بلور"، "عشق کافی نیست" و "دست‌های آلوده" از آثار سینمایی این بازیگر است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,ابولفضل پورعرب: موفق شدم سرطان را شکست دهم

 

آخرین مجموعه تلویزیونی "ابوالفضل پورعرب" نیز "وضعیت سفید" بود که پس از آن "پورعرب" به علت دچار شدن به سرطان اثنی عشر و کبد نتوانست بازی کند.

"ابوالفضل پورعرب" در پایان برای بیماران سرطانی شفا، بهبودی و برگشت به زندگی را آرزو کرد.

 

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------