آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

نه گلزار به کمک عطشانی آمد و نه گرته برداری از پرویز صیاد!!!



 

 

نه گلزار به کمک عطشانی آمد و نه گرته برداری از پرویز صیاد!!!

 

آمار فروش «در امتداد شهر» بیانگر آن است که برای کشاندن مخاطب به سینما علاوه بر محمدرضا گلزار به مقادیری داستان متفاوت و کارگردانی استاندارد هم نیازمندیم.

در حالی که بسیاری از منتقدان گمان می کردند فیلم تازه علی عطشانی به مدد حضور محمدرضا گلزار در آن هم که شده قادر است پیشتاز جدول فروش سینماهای کشور باشد اما آمار فروش سینماها بیانگر آن است که برای کشاندن مخاطب به سینما علاوه بر محمدرضا گلزار به مقادیری داستان متفاوت و کارگردانی استاندارد هم نیازمندیم.

عطشانی که فیلم قبلی خود «دموکراسی در روز روشن» را با بستن قراردادی هنگفت با محمدرضا گلزار جلوی دوربین برده و اتفاقا فروش فیلم هیچ گاه نتوانسته بود هزینه ای که صرف تولید شده بود را جبران کند بار دیگر برای کشاندن مخاطبان به سینماها به سراغ محمدرضا گلزار رفت و فیلمی با عنوان «شش نفر زیر باران» را ساخت! فیلمی که در روزهای انتهایی جشنواره سال قبل به نمایش درآمد بلکه به مدد حواشی برآمده از آن بتوان تبلیغات مرتبط با اکران فیلم را آغاز کرد اما حتی یک منتقد هم پیدا نشد که از ساختار یا محتوای این فیلم تمجید کند!

همین مساله باعث شد عطشانی برای کمک به رونق فیلمش هم که شده با گرته برداری از یکی از فیلمفارسیهای ساخته دست پرویز صیاد یعنی فیلم مبتذل «در امتداد شب»، عنوان فیلمش را به «در امتداد شهر» تغییر داده(!) بلکه بتواند به این طریق تعداد بیشتری از مخاطبان را به سینماها بکشاند اما بدبختانه نه تغییر عنوان فیلم و نه بولد کردن تصویر گلزار در پوسترها و بیلبوردهای اثر هیچ کدام کارگر نشدند تا فروش متوسط روزانه این فیلم بیش از ۱۲ میلیون تومان نباشد.

عمق فاجعه زمانی محسوس است که می بینیم برمبنای آخرین آمار فروش فیلمها، فیلم نه چندان خوش ساخت «اخلاقتو خوب کن» که نه ایده جدیدی دارد و نه گلزار نقش اول آن را ایفا میکند این روزها به طور متوسط روزی ۱۹ میلیون تومان میفروشد و بالاتر از آن «اسب حیوان نجیبی است» که با کمترین تبلیغات اکران شده فروش روزانه ۲۱ میلیون تومان را رد کرده است!

این وضعیت را میتوان آغاز نوعی دگردیسی در سینمای ایران قلمداد کرد که همواره این محمدرضا گلزار نیست که میتواند مخاطب را به سینما بکشاند بلکه در کنار آن پرداختن به مضامین نو یا حداقل ارائه مضامین کهنه در ساختاری نو است که اهمیت دارد!... / شبکه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------