جد برده دار این بازیگر آمریکایی دردسر ساز شد!



جد برده دار این بازیگر آمریکایی دردسر ساز شد

بن افلک بازیگر و کارگردان از روسای تلویزیونی خواسته بود تا این واقعیت را که یکی از اجدادش برده دار بود، پنهان نگه دارند.

تلاش بن افلک برای جلوگیری از بیان این واقعیت که یکی از اجدادش برده‌دار بود، به دردسری برای این بازیگر و رسانه‌ها بدل شده است.

بن افلک بازیگر و کارگردان از روسای تلویزیونی خواسته بود تا این واقعیت را که یکی از اجدادش برده دار بود، پنهان نگه دارند. این مساله با افشای اسناد کمپانی سونی که به تازگی توسط ویکی لیکس منتشر شده، روشن شده است.

این کارگردان برنده جایزه اسکار که به زودی با فیلم «بتمن و سوپرمن» راهی پرده‌های سینماها می‌شود، از تهیه کنندگان یک شوی مردم‌پسند تلویزیونی با عنوان «جستجوی ریشه‌هایتان» خواسته بود تا برخی از جزییات مربوط به دودمان و اصل و نسبش را در این برنامه مطرح نکنند. هنری لوییس گیتس میزبان این برنامه که استاد برجسته تاریخ دانشگاه هاروارد هم هست، از این درخواست ظاهرا بی‌سابقه بسیار برآشفته شد اما این واقعیت حساسیت برانگیز از این برنامه حذف شد و در برنامه‌ای که سپتامبر گذشته روی آنتن رفت، چیزی در این باره بیان نشد.

این ایمیل‌ها که به صورت آنلاین از سوی ویکی‌لیکس منتشر شده هنوز روشن نیست که چطور هک شده‌اند. به تازگی ۳۰ هزار سند کمپانی سونی که تابستان پیش و در اعتراض به اکران فیلم «مصاحبه» به سرقت رفته بودند، اکنون به طور کامل اینترنتی شده‌اند. گفته شده که یک گروه وابسته به کره شمالی این هک را انجام داده است.

روز جمعه گیتس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیار سپاسگزاریم که همه میهمانان ما به ما اجازه می‌دهند تا وارد زندگی شخصی‌شان شویم و صدها داستان ناگفته در این مجموعه‌ها درباره دودمان برده‌ها گفته شده است و هرگز از بیان بخش‌هایی از گذشته یک خانواده که ممکن بود ناخوشایند باشد، شرمنده نباشیم.

وی افزوده است: در نهایت من کنترل سردبیری بر همه پروژه‌ها را می‌پذیرم و با تهیه کنندگانم، تصمیم می‌گیریم که قانع کننده‌ترین چیز در یک برنامه چه خواهد بود. در مورد آقای افلک ما برآنچه جالب‌ترین جنبه‌های اصل و نسب او را دربر می‌گرفت تمرکز کردیم که شامل هواداری پنهان از جنگ انقلابی از سوی جد سوم یعنی پدر پدربزرگش بود و این که مادر وی در راهپیمایی جنبش حقوق مدنی در «تابستان آزادی» در سال ۱۹۶۴ شرکت داشت.

شبکه پی‌بی‌اس نیز بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن می‌گوید: این کاملا روشن است که پروفسور گیتس امانت و یکپارچگی سردبیری را پذیرفته‌اند. او به ما گفت که پس از بررسی فیلمی حدود ۱۰ ساعت، او و تهیه کننده‌اش با قضاوتی مستقلانه قانع کننده‌ترین روایت را انتخاب کرده‌اند زیرا طیف و عمق ماجراهای «جستجوهای ریشه‌هایتان» هر یک ماجرایی جداگانه هستند.

در ایمیلی که منتشر شده پروفسور گیتس به یکی از تهیه کنندگانش نوشته است که یک ابرستاره درخواست کرده تا پیشینه یکی از اجدادش که برده دار بوده، در برنامه مطرح نشود. او افزوده است که چهار یا پنج نفر از مهمانان ما در این فصل دارای اجداد برده‌دار بودند و با توجه به این که ما هیچ برنامه‌ای را ادیت و حذف نکرده‌ایم، از تهیه کننده نظرخواهی کرده است.

در ایمیل بعدی لینتون از او پرسیده است که چه کسی از این اطلاعات خبر دارد و حذف آن می‌تواند مشکل ساز شود. گیتس نیز گفته است: تهیه‌کنندگان نمایش، کارگزاران روابط عمومی ستاره مطرح، و پی بی اس. باوجود این که در پاسخ ایمیل آمده است که ما هرگز برنامه‌ای را سانسور نمی‌کنیم، اما این بخش هرگز روی آنتن نرفت.

جولیان آسانژ سردبیر ویکی لیکس گفته است عدم انتشار این واقعیت درباره افلک نشان دهنده یک بی‌عدالتی است زیرا نشان‌دهنده نحوه عملکرد داخلی غول‌های رسانه‌ای چند ملیتی در نحوه ارایه واقعیت‌هاست.

دکتر گیتس که از استادان برجسته هاروارد در زمینه تاریخ آفریقایی‌تباران آمریکا است در سال ۲۰۰۹ و پس از درگیر شدن با یک پلیس نزدیک خانه‌اش مشهور شد و در نهایت باراک اوباما از این دو خواست تا در نشستی عصرانه در باغ کاخ سفید، به این جدل خاتمه دهند.
اخبارفرهنگی - مهرنیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------