آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

همکاران اکبر خواجویی از رفتنش می‌گویند/ «پدرسالار» نظیر نداشت



اخبار فرهنگی - همکاران اکبر خواجویی از رفتنش می‌گویند/ «پدرسالار» نظیر نداشت

اولین کسی که برای آگاه کردن از این خبر تلخ به نظرمان می‌رسد علی اکبر محلوجیان نویسنده «پدرسالار» است که در مجموعه «کهنه سوار» هم با او همکاری داشته است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,همکاران اکبر خواجویی از رفتنش می‌گویند

 

وقتی نویسنده آثار خواجویی را از درگذشت وی مطلع می‌کنیم شوکه می‌شود، مهوش صبرکن بازیگر دو سریال او نیز وضعیت مشابهی دارد و افسوس می‌خورد که خالق یکی از ماندگارترین آثار تلویزیونی ایران از میان ما رفته است.

 ساعت 21  جمعه 31 مرداد، اکبر خواجویی کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون دار فانی را وداع گفت؛ کارگردانی که آثار مطرحی چون سریال‌های «پدر سالار»، «کهنه سوار»، «دبیرستان خضرا»، «هشت بهشت» و... را در کارنامه خود دارد و بسیاری از بازیگران مطرح حال حاضر سینما و تلویزیون در آثار او بازی کرده‌اند و حتی نخستین همکاری‌هایشان را با او پشت سرگذاشته‌اند و با آثار او به شهرت رسیده‌اند.

اولین کسی که برای آگاه کردن از این خبر تلخ به نظرمان می‌رسد علی اکبر محلوجیان نویسنده «پدرسالار» است که در مجموعه «کهنه سوار» هم با او همکاری داشته است. ساعت هنوز 9 صبح نشده و با زنگ چهارم محلوجیان تلفن خانه را برمی‌بردارد.

شوک به نویسنده آثار خواجویی
از اتفاق خبر ندارد و شوکه می‌شود. می‌پرسد: کی، کجا؟

جواب می‌دهیم و او هراسان از اطلاع رسانی تشکر می‌کند و با بیان اینکه «من بروم ببینم باید چکار کنم» گوشی را قطع می‌کند.

می‌خواهیم به محمدعلی کشاورز زنگ بزنیم اما رعایت حال استاد را می‌کنیم و در عوض با محمود پاک‌نیت تماس می‌گیریم. اما او تلفنش را جواب نمی‌دهد.

دیشب مجله می‌خواندیم و یاد خواجویی می‌کردیم
مهوش صبرکن همسر او گزینه بعدی است. مثل همیشه خوشرو تلفن را برمی‌دارد. نگران از اینکه نکند او هم خبر نداشته باشد و شوکه شود، سوال می‌‌کنیم از حال خواجویی باخبر است یا خیر؟

می‌گوید: می‌دانم قلبش ناراحت است و مشکل دارد. دیشب هم داشتیم مجله «جهان سینما» را می‌خواندیم که درباره «پدر سالار» و تاثیرش نوشته بود و محمدعلی کشاورز هم گفته بود بعد از آن سریال، دیگر چنین چیزی ساخته نشد و «پدرسالار» نظیر ندارد.

تا خدا نخواهد برگ از درخت نمی‌افتد
خبر را که می‌گوییم،‌ او هم به هم می‌ریزد: آقای خواجویی؟!

با تایید ما دقایقی سکوت می‌کند و کلماتی را زمزمه می‌کند، بعد دوباره صدایش از پشت خط شنیده می‌شود:‌ چه روزگاری است. انشالله آقای کشاورز بعد از 120 سال زنده باشند. اما می‌بینید او سخت مریض بود و هنوز سایه‌اش بالای سر ما است اما خواجویی رفت. به راستی که تا خدا نخواهد برگ از درخت نمی‌افتد.

همکاری در «کهنه سوار» و «رسم شیدایی»
وی ادامه می‌دهد: اولین بار در «کهنه سوار» با خواجویی همکاری کردم. دو دهه پیش بود. سریال «رسم شیدایی» را هم بعد از این برای او بازی کردم.

صبرکن یادآور می‌شود: به هر حال خیلی متاسفم. امیدوارم شما هم غم نبینید و ممنون که خبر دادید. پاک‌نیت هم بیرون است و وقتی آمد به او خبر می‌دهم.

چند روز پیش بهبهانی و حالا خواجویی
او در پایان درباره مراسم تشییع سوال می‌کند و می‌گوید: می‌بینید؟! همین چند روز پیش خانم سیمین بهبهانی و حالا اکبر خواجویی...

ساعت که از 9 می‌گذرد چندباری با منزل محمدعلی کشاورز تماس می‌گیریم ولی او پاسخ نمی دهد. مراعات می کنیم و از رساندن این خبر بد صرفنظر.

اخبار فرهنگی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------