آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

انیمیشن های برتر جهان در شهرکرد ...



 

انیمیشن های برتر جهان در شهرکرد نقد و بررسی شد -انیمیشن های برتر جهان از سوی حوزه هنری چهارمحال وبختیاری در خانه فیلم سوره شهرکرد مورد نقد و بررسی قرار گرفت.




به گزارش روابط عموی حوزه هنری ،در نشست هفتگی نقد و بررسی آثار فیلم کوتاه ایران و جهان در خانه فیلم سوره شهرکرد سه اثر با عنوان " آزادگی"، " اینک عشق" و"در انتهای زمین " از آثار پویانمایی سال های ۲۰۰۳تا ۲۰۰۵جهان اکران و نقد شد.

 

 

هنر ساخت تصاویر متحرک و پویا با استفاده از رایانه را انیمیشن یا پویانمایی می نامند که مردم آن را با نام "کارتون " می شناسند و این هنر یکی از زیر مجموعه های گرافیک رایانه ای است و بیشتر به وسیله گرافیک سه بعدی رایانه ساخته می شود هرچند که از گرافیک ۲بعدی رایانه هم هنوز به طور وسیع برای کارهای کم حجم و " رندرینگ بی درنگ " سریع استفاده می شود.



یکی از فیلمسازان چهارمحال وبختیاری در این نشست گفت:این فیلم ها با تکنیک نرم افزار "فلش" و پویانمایی دو بعدی ساخته شده و یکی از این آثار نیز نامزد دریافت جایزه اسکار بوده است.



"محسن باقری دستگردی " افزود:سینمای انیمیشن همواره در بین مخاطبان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و به دلیل بهره گیری از تخلیل باز و شخصیت های داستانی دست نیافتنی مخاطب از دیدن آن لذت می برد.



یکی از منتقدان هنر هفتم و اصحاب رسانه در چهارمحال وبختیاری نیز گفت: این سه اثر دارای نگاهی کاریکاتوریک و کمیک استریپ (داستانک مصور طنز) به مسائل اجتماعی پیرامون انسانهاست.



" محمود رییسی " در این نشست افزود:در فیلم پویا نمایی " اینک عشق " کارگردان از ژانر یا گونه طنز تصویری چهره آرایی یا " پرتره نگاری کاریکاتوریک " که به نوعی گونه جدید در هنرهای پویانمایی محسوب می شود، استفاده کرده است.



وی تصریح کرد:فیلم " در انتهای زمین " نیز بیانگر ایجاد موقعیت های لرزان و نامتعادل در بین برخی از انسان هاست که با بهره گیری از پرداختی روانشناسانه و فلسفی ، تصویر موقعیت های انسان را در گذر زمان یبه مخاطب ارائه می دهد.



به گزارش روابط عمومی حوزه هنری ،در این نشست جمعی از هنرمندان و علاقه مندان عرصه فیلم و سینما در چهارمحال وبختیاری حضور داشتند..... / اخبار ارسالی به آفتاب

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------