واکنش سیدعباس صالحی به نقد حسین علیزاده



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی فرهنگ را بنیان رشد اجتماعی دانسته و گفته است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به واژه ارشاد تقلیل نمی‌دهیم.

به گزارش ایسنا، به تازگی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: فرهنگ بنیان رشد اجتماعی است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به واژه ارشاد تقلیل نمی‌دهیم.

 

صالحی از اواخر دوران مسئولیتش در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توئیتر برای اظهار برخی از نظراتش درباره مسائل مهم و جاری کشور، بخصوص در حوزه فرهنگ استفاده می‌کند و در دوران وزارت نیز این روند را ادامه می‌دهد. هرچند به‌نظر می‌رسد برخی از اظهارنظرهای او در این فضا  بیشتر شخصی هستند تا رسمی.

 

 انتقاد از واژه «ارشاد» به‌نام وزارت فرهنگ سابقه طولانی دارد و  نویسندگان و هنرمندان و اهالی فرهنگ بارها به این واژه انتقادهایی وارد کرده‌اند؛ واژه‌ای که در اطراف آن به تعاریفی چون راهنمایی، تربیت، هدایت و البته نجات از گمراهی و گناه می‌توان رسید. هنرمندان و اهالی فرهنگ غالبا این واژه را مناسب فعالیت‌های خود نمی‌دانند. اظهارنظر اخیر سیدعباس صالحی علاوه بر توجه وزیر ارشاد به فعالیت‌های مد نظر او و وزارتخانه تحت امرش، می‌تواند واکنشی باشد به سخنان تازه حسین علیزاده، هنرمند عرصه موسیقی کشور. علیزاده در مصاحبه‌ای که با نشریه هنر و تجربه داشته، گفته است: «این‌که امروز می‌گویند هنرمندان دور از هم هستند و جدا از هم هستند، خب نباید پرسید هنرمندان کجا باید با هم پیوند داشته باشند؟ در وزارت ارشاد؟ وزارت ارشادی که اساسا اسمش غلط است؛ چون این‌جوری که معلوم است هنرمندان اشتباهی می‌کنند که باید ارشاد شوند! یعنی وزارتخانه‌ای ذاتا هنرمندان را گناهکار می‌داند و قرار است ارشادشان کند.»

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------