پخش کتاب «حریم سلطان» و «عشق ممنوع» در نمایشگاه و توضیح وزیر ارشاد



نمایشگاه کتاب تهران,کتاب حریم سلطان,کتاب عشق ممنوع

پاسخ وزیر ارشاد درباره‌ی «حریم سلطان» و «عشق ممنوعه» در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی عرضه‌ی کتاب‌های «حریم سلطان» و «عشق ممنوعه» در نمایشگاه کتاب تهران پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی درباره انتشار و عرضه کتاب‌های «حریم سلطان» و «عشق ممنوعه» بر اساس سریال‌های ماهواره‌یی شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: در نمایشگاه کتاب گروهی برای نظارت بر این‌گونه مسائل وجود دارد. قطعا اگر کتاب‌ها مجوز چاپ نداشته باشند و در نمایشگاه عرضه ‌شوند، با ناشران آن‌ها برخورد می‌کنیم، ولی اگر مجوز نشر گرفته‌اند و در حال عرضه در نمایشگاه هستند، نشان می‌دهد که قبلا در بررسی کتاب‌ها از سوی مسؤولان کوتاهی صورت گرفته است.

او همچنین در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره‌ی کتا‌ب‌های ناشران خارجی که در گمرک مانده و هنوز ترخیص نشده است، گفت: در این زمینه گمرک قول همکاری داده است. کتاب‌های ناشران خارجی به تدریج به نمایشگاه رسیدند و در روزهای آینده هم اگر کتابی مانده باشد، ترخیص خواهد شد.

حسینی در پاسخ به سؤالی درباره‌ی استقبال نکردن مردم از غرفه‌هایی چون بازار جهانی کتاب و دیگر غرفه‌هایی که حالت نمایشگاهی دارند نیز گفت:‌ مردم بیش‌تر به دنبال خرید هستند و خیلی به دیدن غرفه‌هایی که جنبه‌ی نمایشگاهی دارند، نمی‌آیند.

وزیر ارشاد همچنین درباره‌ی ارائه‌ی کتاب‌های منتشرشده یک سال اخیر در سالن یاس گفت: در این سالن 6000 اثر تازه ارائه شده است. امسال در این سالن کتاب‌های بخش خصوصی هم اضافه شده و کمبودهای سال گذشته جبران شده است. به طور کلی تنوع کاری سالن یاس بیش‌تر از سال گذشته است و در این زمینه هر سال رو به تکامل هستیم.

او در ادامه درباره میزان استقبال مردم از نمایشگاه کتاب گفت: ‌روز گذشته 250 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند که با توجه به روزهای ابتدایی گشایش نمایشگاه، استقبال خوبی بوده است. اما ممکن است به خاطر تغییراتی که امسال در فضای نمایشگاه به وجود آمده و اضافه شدن فضا مثل هر سال شاهد غلغله‌ی جمعیت نباشیم./بهارنیوز

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------