آيا«حديث مير اميني»در«ستايش3»بازي خواهد كرد؟



اخبار,«حديث مير اميني»در«ستايش3»

آيا«حديث مير اميني»در«ستايش3»بازي خواهد كرد؟

میرامینی 26 ساله، چند ماه قبل درباره کوتاه شدن نقش‌اش در ستایش 2 ، اعتراض کرد و خیلی‌ها فکر می‌کردند فعلا بازی را کنار می‌گذارد اما او بار دیگر در سریالی ملودارم بازی کرد.

متولد 17 بهمن 1367. بازیگری را با شرکت در کلاس‌های زنده‌یاد «حمید سمندریان» آموخت. او برای اولین‌بار در سریال «هویت» بازی کرد اما با سریال «دلنوازان» به شهرت رسید. در این مدت کوتاه در 14 تله‌فیلم و 5 فیلم سینمایی بازی کرده و «همه چیز آنجاست» که این شب‌ها از شبکه 3 پخش می‌شود، دوازدهمین سریالی ‌است که بازی کرده است. میرامینی یکی از بازیگران جوان سریال شهرام شاه‌حسینی است که در کنار بزرگانی مثل جمشید مشایخی، علی عمرانی، مهرانه مهین‌ترابی و ...نقش‌آفرینی می‌کند. از او درباره چرایی این انتخاب و ماجراهای ستایش 2 پرسیدیم.

 
هنوز مشغول بازی در سریال «همه چیز آنجاست» هستید؟
 بله همین‌طور است. تصویر‌برداری تا دو هفته دیگر ادامه دارد. البته در سریال«عشق تعطیل نیست» آقای بیرنگ هم بازی می‌کنم که قرار است این ماه در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. این سریال قصه چند خانواده را روایت می‌کند که من نقش دختر یکی از خانواده‌ها را بازی می کنم.
 
معمولا یک بازیگر با دو نگاه متفاوت بازی در نقش را می‌پذیرد. گاهی با نگاه حرفه‌ای و گاهی هم دلی و حسی جلوی دوربین می‌رود. نقش مهرنوش سریال «همه چیز آنجاست» را با چه دیدگاهی ایفا کردید؟
من با هر دو دیدگاه مقابل دوربین می‌روم. به طور مثال شخصیت مهرنوش را در سریال «همه چیز آنجاست» دوست دارم چون متفاوت است و خیلی به جوان‌های امروزی شباهت دارد. هنگامی که دعوت به کار شدم از قصه خوشم آمد. در مجموع کل کار، نقش و گروه را پسندیدم و همه چیز دست به دست هم داد تا بازی در سریال را بپذیرم. شهرام شاه‌حسینی را با فیلم «کلاغ پر» می‌شناسم و سبک کارگردانی‌اش را دوست دارم اما الان شناخت کامل‌تری نسبت به کارش دارم. این شناخت باعث خوشحالی‌ام شده‌ چون به شدت کارگردان توانمند و باهوشی است. همچنین من با آقایان افخمی و هاشمی – ناظر کیفی و تهیه‌کننده سریال- در گذشته سریال «خداحافظ بچه» را کار کرده بودم و آن کار هم تجربه خوبی برایم بود بنابراین وقتی پیشنهاد کار به من دادند دلیلی بر نپذیرفتن نداشتم. این را بگویم که مهرنوش دختری بلندپرواز است و آمال و آرزوهای زیادی را در سر می‌پروراند. زیاد از حد اهل ریسک است و مهم‌ترین تفاوتی که می‌توانم بین این شخصیت و دیگر نقش‌هایم قائل شوم، همین خودسر بودن مهرنوش است.

 

  بیشتر بخوانید: بیوگرافی حدیث میر امینی

 

وقتی پیشنهاد بازی در این سریال ارائه شد متن مانند همه فیلمنامه‌های رایج آثار تلویزیونی‌ آماده نبود. با این شرایط کار برای بازیگر سخت‌تر می‌شود. قصه مهرنوش با چه آخر و عاقبتی برایتان تعریف شد؟
به هر حال اگر چه کل فیلمنامه آماده نبود اما چند قسمت از آن را در اختیار‌مان قرار دادند. الان نمی‌توانم پایانش را بگویم اما پایان جذابی دارد. ما همه سعی‌مان این است تا پایان کلیشه‌ای نداشته باشید. آنچه هم دارم می‌بینم کلیشه نیست. بلکه جنس بازی‌ها، شیوه زندگی‌ها رئال و شبیه خود زندگی واقعی است. البته‌ یادمان نرود که هر اتفاقی که در دنیای اطراف‌مان می‌افتد کلیشه است و سرنوشت‌ها شبیه به یکدیگر هستند.
 
«همه چیز آنجاست» در سکوت خبری ساخته شد و در زمان پخش، کم‌کم دیده شد و حالا هم بیننده زیادی دارد، دلیل این استقبال را در چه می‌دانید؟
قصه ما به روز است‌. کارگردان سر صحنه از ما نظر می‌خواهد که مثلا اگر فلان مکان می‌روی چه لباسی می‌پوشی یا چه کاری انجام می‌دهی و این نزدیک بودن به زندگی شاید کمک کرده‌ تا حس همذات‌پنداری به بینندگان دست بدهد. خانواده فرهمند مانند همه خانواده‌هایی است که اطراف خودمان شاهدش هستیم با دغدغه‌ها و مشغله‌های روزمره‌ای‌ که برای خود دارند. اصراری که ما داشتیم این بود که بگوییم ما هم شبیه همه خانواده‌ها که زندگی می‌کنند هستیم. چه بسا مشکلی که مهدی یا مهرنوش قصه ما دارد، سارای یک خانواده‌‌ای در اطرافمان داشته باشد. سعی کردیم واقعی باشیم. در کل قصه می‌خواهد تحکیم کانون خانوده را ترویج کند.
 
در سریال شاهدیم که مادر شوهر(مهرانه مهین ترابی) رفتار بدی با عروس خود (الهام حمیدی) دارد، در صورتی که خواهر‌شوهری که شما نقشش را بازی می‌کنید با عروس مهربان است. فکر نمی‌کنید شخصیت مادر شوهر در قصه بد به نمایش در آمده است؟
 روابط آدم‌ها خیلی متفاوت است. مهرنوش زندگی مجردی دارد و زندگی او با زندگی متاهلی‌ متفاوت است. مادر شوهر از بعد اخلاقیات خودش رفتار می‌کند و مهرنوش هم از بعد خودش. قصد ما این نیست که بگوییم ببینید مادر شوهر با عروسش چگونه رفتار می‌کند بلکه‌ فقط شخصیت افراد را نشان می‌دهیم. یعنی چیزی که در حال حاضر وجود دارد. حتی می‌بینید مادر با من که دخترش هستم این گونه رفتار می‌کند چون شخصیتش این طوری شکل گرفته است. او آدم بدجنس یا منفوری نیست بلکه این‌گونه فکر می‌کند. مانند همه آدم‌های جامعه. همان دزدی که دزدی می‌کند یا مادر شوهری که اندکی نیش و کنایه می‌زند قصد ندارد‌ با دیگران بد‌رفتاری کند. او نمی‌خواهد بگوید من به دنیا آمده‌ام تا پدر همه را در بیاورم بلکه این‌گونه فکر می‌کند و این اتفاق در زندگی همه ما می‌افتد.
 
بازی در کنار کارکشته‌هایی مثل مهرانه مهین‌ترابی چطور بود؟
عالی! اصولا من این شانس را دارم که با بازیگران خوب کار کنم و تجربه بازی کنار بازیگران این سریال به خصوص مهرانه مهین‌ترابی برایم لذت‌بخش بود. او بازیگر بسیار توانمند و با‌استعدادی است.
 
از مسیر داستان و طرح قصه مشخص است که قرار است بیننده به سمت یک تحول در شخصیت‌ها برود. با توجه به تعریفی که از شخصیت‌ها داریم این تحول چطور اتفاق می افتد؟
نمی‌توانم در این رابطه توضیحی بدهم. خود من هم نمی‌دانم قرار است در قصه چه اتفاقی رخ دهد. در حال ضبط قسمت‌های باقیمانده هستیم و پایان قصه را نمی‌دانم. البته با توجه به آنچه تا به حال خوانده‌ام می‌دانم تحول در قصه وجود دارد.
 
برخی از بازیگران جوان با سریال‌های حسین سهیلی‌زاده به موفقیت و شهرت رسیدند. قبول دارید که شما هم با بازی در سریال «دلنوازان» او مشهور شدید؟
بله همین‌طور است. کار با آقای سهیلی‌زاده همیشه برای من لذت‌بخش است. مطمئن بودم خیر و صلاح من را می‌خواهد، هر چند که تفاوت وافر نقش روشنک «دلنوازان» نسبت به دیگر نقش‌هایم تمایل من را برای بازی در این سریال بیشتر کرد. درباره به شهرت رسیدنم با این سریال باید به دیالوگ معروفی که بین ما بازیگران است اشاره کنم. ما می‌گوییم «هر فردی سکوی پرتابش، در یک اثری هست»‌ خدا را شکر سکوی پرتاب من در اثری خوب بود؛ سریالی که با گذشت این همه سال می‌توان درباره‌اش صحبت کرد و کار قابل‌قبولی بود. شانسی هم که من آوردم این بود که سهیلی‌زاده بلد بود چگونه از من بازیگر بازی بگیرد. او نقش‌هایش را به درستی انتخاب می‌کند.
 
از آن دست بازیگرانی هستید که بیشتر نقش دختر‌های کم‌سن و سال را در آثار ملودرام خانوادگی بازی می‌کنید، نمی‌ترسید در نقش خود کلیشه شوید؟
نقش‌هایی که بازی می‌کنم نسبت به هم متفاوتند. ژانر ملودرام یا درام تنها در یک وجه اتفاق نمی‌افتد. زندگی ما انسان‌ها سراسر درام است و هر اتفاقی ممکن است یک درام به وجود بیاورد، بنابراین معتقدم نقش‌هایی که بازی کردم خیلی شبیه یکدیگر نیستند البته ممکن است به خاطر سن و سالی که بازی می‌کنم فعالیت و برون‌گرا بودن شخصیت‌ها در جاهایی شبیه هم شود، اما اینها یک مشخصه و خصوصیت نقش‌هایم است.
 
راستی اگر سری سوم سریال«ستایش» ساخته شود با توجه به انتقادتان از حذفیات نقش «نازگل» در سری دوم، آیا باز هم در آن بازی می‌کنید؟
از تولید «ستایش3» بی‌خبرم. اما اجازه بدهید دعوت به کار شوم بعد درباره‌اش صحبت کنیم. این را بگویم که اگر نقشم کوتاه باشد، به هیچ عنوان نمی پذیرم. من در سری دوم هم با نقش خودم مشکل داشتم. حال چه برسد که کمتر هم شود به طور حتم نمی پذیرم.

اخبار فرهنگی - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------