آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

اعلام نامزدها؛ دختر ایرانی در بین نامزدهای اسکار




اعلام نامزدها؛ دختر ایرانی در بین نامزدهای اسکار

فهرست کامل نامزدهای هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار در 24 رشته اعلام شد.

به گزارش عصرخبر، نامزدهای دریافت جایزه اسکار اعلام شدند. فیلم‌های بردمن و "هتل بزرگ بوداپست" در ۹ رشته نامزد اسکار شده‌اند. روی هم ۸ فیلم برای دریافت عنوان بهترین فیلم سینمایی سال ۲۰۱۴ معرفی شده‌اند.

"آکادمی علوم و هنرهای سینمایی" نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۱۵ را اعلام کرد بنا به لیست ارائه شده ۸ فیلم برای دریافت جایزه بهترین اثر سینمایی سال گذشته معرفی شده‌اند که عبارتند از: بردمن، هتل بزرگ بوداپست، تک‌تیرانداز آمریکایی،‌پسربچگی، بازی تقلید، سلما، تئوری همه چیز و "ویپلش".

دو فیلم "پسربچگی" و "هتل بزرگ بوداپست" که برندگان اصلی هفتاد و دومین دوره جایزه گلدن گلوب بودند، در اسکار نیز برای جوایز بسیاری نامزد هستند.

 

اخبار,جایزه گلدن گلوب

 

"پسربچگی" یک درام نیرومند اجتماعی شناخته شده است. فیلم روایت ۱۲ سال از زندگی پسری اهل تگزاس به نام میسون (با بازی اِلار کولترین) است و سرگذشت او را از ۶ سالگی تا دوران بلوغ تصویر می‌کند. فیلم مورد ستایش بسیاری از منتقدان قرار گرفته و نقدهای مثبت زیادی بر آن نوشته شده است.

هتل بزرگ بوداپست (Grand Budapest Hotel) به کارگردانی وس اندرسون، فیلمی تخیلی با فضاهایی عجیب و رویدادهایی تخیلی است. فیلم که با الهام از داستان‌های اشتفان تسوایگ، نویسندۀ نامدار اتریشی، ساخته شده، ماجراهایی سوررئالیستی را میان دو جنگ جهانی قرن بیستم روایت می‌کند.

بردمن (Birdman) یا "مرد پرنده‌ای" به کارگردانی آلخاندرو ایناریتو، کارگردان صاحب‌نام مکزیکی، یک "کمدی سیاه" خوانده شده است. فیلم سرگذشت ریگان تامسون (با بازی مایکل کیتون)، یک بازیگر را روایت می‌کند که در نقش قهرمانی به نام "بردمن" به شهرت رسیده و اکنون در نیویورک با چهره واقعی زندگی روبرو می‌شود. مایکل کیتون به خاطر بازی در این فیلم جایزه گلدن گلوب را به عنوان بهترین بازیگر مرد نقش اول از آن خود کرد.

"بازی تقلید" به کارگردانی مورتن تیلدم در ۸ رشته برای دریافت جایزه اسکار نامزد شده است. این فیلم سرگذشت آلن تورینگ، ریاضی‌دان بریتانیایی را روایت می‌کند که در جنگ جهانی دوم با طراحی دستگاهی که تبار کامپیوترهای امروزی دانسته می‌شود، موفق شد از سیستم اطلاعاتی آلمان نازی رمزگشایی کند.

دو چهره باسابقه
از چهره‌های شناخته‌شده‌ی هالیوود که پیش از این اسکار گرفته‌اند، دو هنرمند برای جوایز نقش مکمل نامزد هستند: مریل استریپ، که پیش از این ۴ بار اسکار دریافت کرده، این بار برای ایفای نقش مکمل در فیلم "درون جنگل" نامزد دریافت اسکار است. دیگری رابرت دووال است که امروز ۸۴ سال دارد. این بازیگر کهنه‌کار در سال ۱۹۸۳ جایزه بهترین ایفاگر نقش اول را دریافت کرد.

برای جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، فیلم‌هایی از کشورهای لهستان، روسیه، استونی، موریتانی و آرژانتین نامزد هستند.

محبوب‌ترین جایزه سینمای هالیوود، هرسال به بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین هنرپیشه نقش اول، بهترین هنرپیشه زن و مرد نقش دوم، بهترین موسیقی متن، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین فیلمنامه اقتباسی و اوریژینال اهدا می‌شود.

دختر ایرانی
تلخون حمزوی دختر ایرانی ساکن سوئیس هم با فیلم «پروانه» یکی از نامزدهای بخش فیلم کوتاه این دوره جوایز آکادمی است.

مراسم معرفی برگزیدگان اسکار هشتاد و هفتم، بامداد دوشنبه 4 اسفند (22 فوریه) در دالبی تیا‌ترِ هالیوود اند هایلند شهر لس آنجلس برگزار می‌شود و مجری آن نیل پارتیک هریس بازیگر است.

اخبار فرهنگی -عصرخبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------