آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

پوستر جشنواره کن 2015 به یاد «اینگرید برگمن»



اخبار,پوستر جشنواره فیلم کن 2015

پوستر جشنواره فیلم کن 2015 با ادای احترام به «اینگرید برگمن»، بازیگر نامدار تاریخ سینما طراحی شد.

برگزارکنندگان شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن در حالی از پوستر رسمی این رویداد سینمایی رونمایی کردند که چهره «اینگرید برگمن» به پاس یکصدمین سالگرد زادروز او بر روی آن نقش بسته است.

اینگرید برگمن از چهره‌های سرشناس هالیوود بود که سابقه همکاری با کارگردانان نامداری چون «آلفرد هیچکاک»، «روبرتو روسلینی»، «سیدنی لومت»، «ژن رنوار»، «ویکتور فلمینگ» و «اینگمار برگمن» را داشت و در مقابلِ بازیگران معروفی چون «گری گوری‌پک» و «همفری بوگارت» نقش‌آفرینی کرده بود.

به گزارش اسکرین دیلی، اینگرید برگمن که در سال 1982 در سن 67 سالگی درگذشت، در سال 1973 ریاست هیات داوران جشنواره کن را برعهده داشت.

«ایزابلا روسلینی»، دختر این بازیگر سرشناس درباره طراحی پوستر این دوره جشنواره کن گفت: من و خانواده‌ام از اینکه جشنواره کن چهره مادرمان را به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد او برای پوستر رسمی انتخحاب کرده، بسیار هیجان زده‌ایم. فعالیت‌های سینمایی او کشورهای بسیاری را از اروپا و آمریکا درنوردید. بازیگری برای او کار نبود، به نوعی تفریح بود و همانطور که خودش نیز گفته بود، او بازیگری را انتخاب نکرد، بازیگری او را برگزید.

تصویر اینگرید برگمن بر روی پوستر جشنواره کن امسال بر اساس عکس گرفته شده توسط «دیوید سیمور» طراحی شده است.

جشنواره کن در ادامه تقدیر از یکصد سالگی این چهره سرشناس، مستند «اینگرید برگمن، از زبان خودش» ساخته استیگ بیورکمن را در بخش آثار کلاسیک این فستیوال نمایش خواهد داد.

«برگمن» پس از کاترین هپبورن (با چهار اسکار)، مشترکا با مریل استریپ، جک نیکلسون، والتر برنان و دانیل دی-لوئیس (هرکدام با سه جایزه)، جزو رکوردداران بردن اسکار بازیگری است.

از مهمترین فیلم‌های او می‌توان از «کازابلانکا» (۱۹۴۲)، «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» (۱۹۴۳)، «بدنام»، (۱۹۴۶) «آناستازیا» (۱۹۵۶)، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» (۱۹۷۴) و «سونات پاییزی» (۱۹۷۸) نام برد.

شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن از تاریخ 14 تا 24 می 2015 در جنوب فرانسه برگزار می‌شود.

 

اخبار فرهنگی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------