بزرگمهر حسین‌پور در دفاع از مهران مدیری: اسم سگ‌هایتان را بزرگمهر بگذارید!



بزرگمهر حسین‌پور نسبت به جنجال‌های پیرامون یک آیتم طنز در سریال «عطسه» جدیدترین اثر مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی واکنش نشان داد و از روحیه انتقادپذیر نبودن آدم‌ها گلایه کرد.

بزرگمهر حسین‌پور، طراح و کارتونیست از عکس‌العمل‌های به وجود آمده علیه مهران مدیری در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی انتقاد کرد.

این عکس‌العمل‌ها از یک آیتم طنز در سریال «عطسه»، جدیدترین اثر مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی آغاز شد.

به گفته معترضین، مهران مدیری، با گذاشتن  نام کوروش بر روی یک سگ  به کوروش و ایرانی‌ها توهین کرده است اما بزرگمهر حسین‌پور روایت دیگری از این داستان دارد. او نوشته:

« ماجرا اين است كه در يكي از آيتم هاي سريال عطسه يك بنگي حرف هاي پرت و پلا مي زند و هذيان طور به هم مي بافد و در جايي كورش نامي برده مي شود و كه بعد از چند جمله بازيگر نام دوبرمني مي برد و خلاصه اينكه گروه هاي فشار كورش كبير اينطور استنباط كرده اند كه به كورش كبير توهين شده است.»

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

بزرگمهر حسین‌پور در ادامه نوشته اعتراضیش، مصادیق آستانه پایین تحمل و نقد را برمی‌شمارد و به ریشه‌های سیاسی و فرهنگی«عدم تحمل» اشاره می‌کند: «اصولا ما جماعتي هستيم كه توهين خورمان خوب است. يعني يك سري موجود از صبح تا شب نشسته ايم و اخبار و اكناف را چك مي كنيم كه كي به ما توهين كرده و به كجاي ما اهانت شده است.


هر روز در اين مملكت دارد به كسي توهين مي شود. از تمام كشورهاي خارجي كه دارند از خروس خون تا سگ خون در فيلم ها و سخنراني ها و كاريكاتورهايشان كه دارند به ما توهين مي كنند گرفته تا توهين خود ما به پرستارها، به دكترها، به بسيجي ها، به گروه هاي فشار، به آذري زبان ها، به لر ها، به كردها، به نانواها، به نمايندگان محترم مجلس، به ائمه جمعه، به مداح ها، به رييس جمهور، به كورش كبير... !

و از آنجا كه در خانواده هايمان هم قبلن ها همين داستان بوده و خاله مهشيد جلوي همه به ما توهين كرده بود و عمو اصغر تو جمع به ما توهين كرده بود و عمه فاطي ما رو آدم حساب نكرده بود و دختر خاله قمر چقد ... كلاس ميذاشت، حالا هم اصلا چيز عجيبي نيست كه ما مدام داريم رصد مي كنيم كه كي و كجا به ما توهين شده.در اين داستان سريال عطسه مهران مديري هيچگونه توهين و اهانتي در خود ندارد. دوستان دستگاه توهين سنجشان احتياج به تعمير دارد.


در نهایت بزرگمهر حسین‌پور حتی با فرض اینکه در سریال مهران مدیری اسم یک سگ کوروش باشد، از او دفاع می‌کند و می‌نویسد: «نهايت توهين به قول دوستان اين بوده كه يك بنگي به صورت مبهم اسم كورش را روي سگ گذاشته است. خب چه ايرادي داري؟ اين فرهنگ سگ ستيزي را فراموش كنيد. سگ يكي از بهترين موجودات خداست. از خيلي از انسان هاي روي زمين رفتارش مهربان تر، وفادارانه تر و متعهدانه تر است. پيشاپيش پيشنهاد مي كنم اسم سگ هايتان را لطفا "بزرگمهر" بگذاريد.»


چندی پیش بعد از حواشی برنامه تلویزیونی «فیتیله» عده‌ای از هنرمندان از عوامل این برنامه تلویزیونی حمایت کردند و در حرکتی مشابه، مهراب قاسم‌خانی با راه اندازی کمپین« با من شوخی کنید»، از مردم خواست تا با طرز لباس پوشیدنش، قومیتش و تیم مورد علاقه و هرچیز دیگری که دوست دارند، با او شوخی کنند.

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------