پرستویی سیمرغ خود را به حاتمی کیا تقدیم کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بازیگر فیلم سینمایی بادیگارد پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین مرد گفت: این سیمرغ بلورین را به ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم سینمای بادیگارد تقدیم می کنم.

به گزارش ایرنا، همزمان با آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر که هم اکنون در سالن همایش بین المللی برج میلاد تهران در حال برگزاری است، در ادامه معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف این رویداد بزرگ سینمایی کشور، پرویز پرستویی به عنوان برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای«بادیگارد» معرفی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان جشنواره تجلیل شد.

وی در این آیین گفت: من پرویز پرستویی بازیگر نقش حیدر ذبیحی بادیگارد هستم خالق بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا است. خوشحالم که در هدایت و رهبری ابراهیم حاتمی کیا توانستم ایفاگر نقشی باشم که اعضای محترم هیات داوران این نقش را شایسته سیمرغ بلورین دانستند.

پرستویی افزود: می خواهم این سیمرغ را اول به ابراهیم حاتمی کیا به رسم ادب تقدیم کنم و همچنین به اساتید محترمی که در این سالن حضور ندارند، استاد پنج تن سینمای ایران؛ عزت الله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی و داوود رشیدی.

به گزارش ایرنا، «بادیگارد» هجدهمین فیلم بلند سینمایی ابراهیم حاتمی کیا است که سازمان هنری رسانه ای اوج تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، شیلا خداداد، فرهاد قائمیان، امیر آقایی، محمود عزیزی ، محمد حاتمی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، افسانه ناصری، سید احسان امانی، کامران نجف زاده، امین میری، حمیدرضا سلیمانی، چنگیز نارویی، سیامک سالاری و کیمیا حسینی(بازیگر خردسال) با همراهی پریوش نظریه بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «بادیگارد» از تیرماه امسال در تهران آغاز شد و در اوایل مهر ماه به پایان رسید.

پرویز پرستویی در این فیلم بعد از 10 سال و برای ششمین بار، جلوی دوربین حاتمی کیا رفته است.

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه جاری با نمایش فیلم های متنوع برگزار شد.

این دوره جشنواره در چهار بخش سودای سیمرغ، هنر و تجربه، نگاه نو(فیلم اولی ها) و مستند برگزار شده است.

در بخش سودای سیمرغ 22 اثر، هنر و تجربه 11 اثر، نگاه نو 11اثر و در بخش مستند نیز 11 اثر حضور دارند.


سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از دوازدهم بهمن در 23 سینما و پردیس سینمایی در تهران برگزار و امشب با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

 

اخبار فرهنگی و هنری - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------