سه کنایه سیاسی در فیلم پرحاشیه جشنواره فجر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«گوجه فرنگی»، «دلواپس» و «سیاه نمایی»، سه واژه سیاسی‌ای بود که در فیلم لانتوری به آن اشاره شد.

به گزارش خبرآنلاين، «لانتوري» برداشتي از زندگي آمنه بهرامي دختري است که قرباني اسيدپاشي شد و نهايتا مجرم را بخشيد. اين فيلم از منظر يک روانشناس، يک جامعه شناس، يک وکيل، يک پزشک، يک قاضي، يک روزنامه نگار، يک کاسب و .... به بررسي اين موضوع و ريشه يابي اين حادثه و گذشته و سوابق عاملان آن پرداخته بود.

کاسبي که در اين فيلم، تحليل‎هايش را ارائه مي‎داد تداعي کننده شخصيتي نزديک به حسن عباسي از سخنوران اصولگرا بود. او در طول سخنانش معتقد بود که ارائه تلخي‌ها و نقاط ضعف در کشور، نوعي «سياه نمايي» است که دشمنان از آن عليه ما استفاده مي‎کنند. بنابراين بهتر است چيزي درباره آنها گفته نشده و حتي «سانسور» شود.

او در دقايق پاياني فيلم لانتوري، خودش را يک «دلواپس» معرفي کرد که چهار سال است کوشيده قيمت «گوجه فرنگي» را ثابت نگه دارد! کنايه او به «دلواپس» بودن و نرخ گوجه فرنگي، اشاراتي به حاميان دولت قبل و سخنان محمود احمدي نژاد داشت که مي‎گفت «مردم از محله او گوجه فرنگي بخرند»!

فيلم لانتوري در جشنواره فجر امسال با استقبال زياد مخاطبانش روبرو شد و تجمع زياد مردم براي تماشاي اين فيلم و هجومي که در کاخ جشنواره رخ داد، سبب شد تا برخي تحليل گران اين حواشي را شبيه به فاجعه «منا» بدانند.

 

اخبار فرهنگی و هنری - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------