آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

آناهیتا نعمتی: از نقش‌ها و فیلم‌های خاص و متفاوت استقبال می‌کنم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بازیگر فیلم «عصر یخبندان» گفت: باید یک فیلم‌نامه فوق‌العاده باشد تا درآن حضور پیدا کنم.

آناهیتا نعمتی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به حضور در فیلم «آپاندیس» گفت: آپاندیس، سومین فیلمی است که با کارگردانان فیلم اولی همکاری می‌کنم، همچنین در سال 94 در فیلم های «ماحی» و «جاودانگی» نیز به ایفای نقش پرداختم.

این بازیگر ادامه داد: آپاندیس هم مثل ماحی و جاودانگی فیلمنامه فوق‌العاده و نقش خوبی برای من داشت که آن را دوست داشتم، در آپاندیس نقش لیلا را دارم و می‌توانم بگویم هر سه کار سال 94 را دوست دارم.

وی افزود: من از ایفای نقش در فیلم‌های خاص استقبال می‌کنم و هیچ‌گاه رضایت بخشی فیلم برایم کافی نیست و باید یک فیلم‌نامه فوق‌العاده باشد تا درآن حضور پیدا کنم.

نعمتی با اشاره به همکاری با کارگردانان فیلم اولی اظهار داشت: در این سال‌ها که با کارگردان‌های فیلم اولی یا دومی همکاری دارم به دلیل استعدادهای درخشان و انگیزه آن‌هاست که باید این استعدادها زودتر به سینما می‌آمدند و موجب دگرگونی در سینمای ایران می‌شدند و جریانی را ایجاد می‌کردند در این یکی دو سال با راه اندازی گروه هنر تجربه و نگاه ویژه به این گونه فیلم‌ها، مشخص شده است که روز سینما تغییر کرده و سلیقه مخاطبان را به این سمت گرایش داده است.

وی درخصوص ویژگی‌های فیلم «آپاندیس» گفت: آپاندیس فیلم فوق‌العاده‌ای است که آقای نمازی به خوبی از عهده اجرا و دکوپاژ آن برآمده و دیدگاه من نسبت به موفقیت فیلم این است که این اثر درجه یک و فوق‌العاده خواهد بود.

بازیگر عصریخبندان در ادامه عنوان داشت: من همکاری با فیلم اولی‌ها را به هیچ وجه ریسک نمی‌دانم، در این 5-6 سال که با آنها کار کرده‌ام در این مسیر خیلی چیزها یاد گرفتم و انگیزه و انرژی آنها مرا ترغیب کرد که به روز باشم و بتوانم در کنار آنها لایه‌های جدیدی از سینما را پیدا کنم.

وی افزود: پیشکسوتان ما با استانداردهای خودشان کار می‌کنند، جایگاهشان محفوظ است اما من فکر می‌کنم وقتی فیلمساز پیشکسوت به نقطه‌ای رسید مثل استاد باید فیلمسازان را آموزش دهد و راهنمایی و هدایت کند تا به این مسیر ادامه دهند. ما یکسری فیلمساز پیشکسوت داریم که تکرار شدنی نیستند و این تکرار نشدن به این خاطر است که هیچگاه از این زاویه نگاه نکردیم که این‌ها میتوانند استاد فیلمسازان جوان باشند.

نعمتی با بیان این مطلب عنوان کرد: یکسری دستیاران کارگردان صاحب سبک و پیشرو فیلم ساختند. چه اشکالی دارد که این فیلمسازان در مسیر کارگردان‌های ما قدم بردارند؟ اینکه فیلمسازی از یک سبک خاص و کارگردان خاص پیروی کند ایرادی ندارد و چون هر فیلمساز جوان خودش را بر فیلم اضافه می‌کند و از نظر من ایرادی ندارد که با نگاه آن فیلمساز به سینما وابسته شود و فیلم بسازد.

بازیگر فیلم آپاندیس با اشاره به ورود فیلمسازان با انگیزه به سینما اظهار داشت: این انرژی و انگیزه برای سینمای ما خیلی لازم و ضروری بود و باید زودتر اتفاق می‌افتاد. فیلمسازان جوان بسیار موثر هستند و حمایت از آنها باید از منابعی چون وزارت ارشاد بنیاد فارابی و ... انجام شود. این فیلمسازان موجب ایجاد فضای جدید و پوست اندازی سینما می‌شوند و نباید دغدغه سرمایه و ساختار و تولید و بازگشت سرمایه داشته باشند.

وی با انتقاد از هزینه‌های میلیاردی برای فیلم‌های خاص گفت: در سینما می‌بینیم که برای ساخت یک فیلم چند میلیارد تومان پول هدر می‌شود که اگر حتی یک سوم آن سرمایه را صرف فیلمسازان جدید کنند، فیلم‌های به مراتب بهتری تحویل سینما می‌دهند که حرفی برای گفتن داشته باشد. این اختصاص بودجه و سرمایه باعث آسیب در سینما می‌شود چون فیلمسازی که نگاه خاص و متفاوت دارد نگران بودجه و برگشت سرمایه و اکران می‌شود.

 

اخبار فرهنگی و هنری - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------