آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

رونق سینما و شکست تلویزیون در نبود «کلاه قرمزی»، «پایتخت» و «دودکش»



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در ایام نوروز امسال در حالی که سینماها با حضور فیلم‌هایی همچون «من سالوادور نیستم»، «50 کیلو آلبالو»، «بادیگارد»، «ابد و یک روز»، «خشم و هیاهو» و «کفشهایم کو؟» پررونق بوده و رکوردهای جدیدی را به ثبت رساندند، تلویریون در نبود برنامه‌هایی همچون «کلاه قرمزی»، «پایتخت» و «دودکش» دچار حواشی متعدد شد و رضایت مخاطبان را جلب نکرد.

به گزارش آنا، نوروز امسال بر خلاف سال‌های گذشته با رکود برای تلویزیون همراه بود و با وجود اینکه سه سریال با رویکرد طنز از سه شبکه اصلی سیما پخش می‌شد، با استقبال چندانی مواجه نشد. در حالی که برنامه‌های ترکیبی تلویزیون از جمله «خندوانه»، «دورهمی»، «شب کوک» و همچنین برنامه‌های ویژه تحویل سال با استقبال بیشتری روبه‌رو شدند و رضایت مخاطبان را در پی داشتند؛ هر چند فرم و دکور کپی شده برنامه «دورهمی» حواشی بسیاری به ویژه در فضای مجازی داشت و با اعتراض مخاطبان و دفاع برخی هنرمندان از جمله محراب قاسم‌خانی و حسین کرمی مدیر شبکه نسیم همراه بود.

تذکری برای زدن مو و سبیل

حواشی برنامه‌ «دورهمی» در ادامه پس از زدن سبیل سروش صحت و موهای نیما فلاح همچنان ادامه و اعتراضات زیادی را در پی داشت؛ به گونه‌ای که روابط عمومی صدا و سیما با انتشار خبری اعلام کرد که به مهران مدیری برای رعایت نکردن شأن میهمانان برنامه تذکر جدی داده‌ شده است. البته هاشم رضایت، تهیه‌کننده «دورهمی» اظهار کرد که این تذکر به آقای مدیری داده نشده و به ما داده شده که صحت هم دارد و تذکرشان کاملا درست بوده است؛ ما باید خودمان را اصلاح کنیم.

البته سحر ولدبیگی با انتشار عکس و متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دوستان عزیز، ما یک خانواده‌ایم و هدف این خانواده شاد کردن دل شما و آوردن خنده بر روی لب‌های شماست. ما حالمون خیلی خوبه، خدارو شکر. شما هم حال خودتون رو خوب نگه دارید و از مشاجرات بی‌دلیل دوری کنید. برنامه دورهمی رو ببینید و فقط ازش لذت ببرید و بخندید و الکی تفسیر عجیب و غریب ازش نسازیم برای خودمون. این عکس هم برای بعد از پایان کاره، اگه حالم بد بود با لب خندون عکس دسته‌جمعی نمی‌گرفتیم. بعد دوستان مو انقدر چیز مهمی نیست دوباره بلند میشه، توروخدا انقدر وابسته به مسائل دنیوی نباشیم.» اما شیوه برخورد مدیری در «دورهمی» با مهمانان برنامه، واکنش‌های متفاوت و انتقادهایی را به همراه داشت که پس از تراشیدن موی سر نیما فلاح به اوج رسید.

«خندوانه» شبکه نسیم نیز هرچند تنها برنامه پرمخاطب نوروز امسال سیما بود اما به دلیل کپی کاری در بخش لباهنگ و مسابقه بین خانم‌های بازیگر مورد انتقاد مخاطبان قرار گرفت.

فصل بازگشت مجری‌های ممنوعه
یکی دیگر از اتفاقات مهم در نوروز 95 بازگشت رشیدپور به تلویزیون و خداحافظی او از فضای مجازی بود.

رشیدپور که امسال با برنامه گفت و گو محور «صفر-صفر» روی آنتن سیما بود، پیش از این برنامه پرمخاطب «دید در شب» را در فضای مجازی داشت و در ایام نوروز توانست برنامه‌ای تقریبا با همان فرم و محتوا را روی آنتن ببرد و برنامه‌های پرمخاطب و جذابی داشت؛ اما در روزهای پایانی نوروز با انتشار خبری در برنامه زنده و صفحه مجازی خود مبنی بر اینکه کاربران ایرانی تلگرام اگر پرچم ایران را تصویر پروفایل خود قرار ندهند، حسابشان حذف خواهد شد و با بازنشر این خبر از سوی یک سایت رسمی و پس از ان مشخص شدن اینکه این خبر دروغ سیزده بوده، هجمه گسترده‌ای از سوی کاربران فضای مجازی علیه این مجری صورت گرفت که با توهین‌های بسیاری به او همراه بود و باعث حداحافظی رشیدپور از فضای مجازی شد.

از حواشی دیگر سیما افشاگری رضا احسان‌پور طنزپرداز برتر سری دوم برنامه بی حاشیه و بی سر و صدای «قند پهلو» بود که با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود از مردم به دلیل فریب دادن آنها در این برنامه عذرخواهی کرد و اعلام کرد که در «قند پهلو» هیچ‌گونه بداهه‌سرایی وجود ندارد و سوال‌ها پیش از برنامه در اختیار شاعران قرا می‌گیرد. او در نامه‌اش خطاب به مجریان «قند پهلو» نوشته بود: «هر کس زیاد روی آنتن برود به قار قار می‌افتد!»؛ در ادامه امیر قمیشی تهیه‌کننده «قند پهلو» برای دفاع از خود اعلام کرد که به زودی تصاویری از روند ضبط این برنامه پخش خواهد شد.

پناه بردن مردم از سیما به سینما
از سوی دیگر و با وجود حاشیه‌های بسیاری که امسال در تلویزیون و برنامه‌های تلویزیونی وجود داشت، سینما و آثار سینمایی در اکران نوروزی امسال به طرز شگفت‌انگیزی مورد توجه قرار گرفتند، گویی مردم برای فرار از برنامه‌های بی محتوا و کپی شده تلویزیون به سینماها پناه برده بودند.

استقبال مردم از آثار سینمایی به قدری بود که بلیت‌ها از یک روز قبل به سرعت در سایت سینماتیکت به فروش می‌رفت و اگر کسی برای همان روز قصد دیدن فیلمی را داشت امکان‌پذیر نبود مگر در سانس‌های فوق‌العاده که البته برای بسیاری از فیلم‌ها و در اکثر روزها وجود داشت. سانس‌های فوق‌العاده‌ای در روزهای پایانی تعطیلات تا 8 صبح نیز تمدید شد.

استقبال از آثار سینمایی به حدی بود که روز 12 فروردین با فروش نزدیک به یک ملیارد و 200 میلیون تومان پرفروش‌ترین روز تاریخ‌ سینمای ایران شناخته شد و نمایش فیلم «من سالوادور نیستم» تا 8 صبح روز بعد ادامه داشت و رکورد 40 ساعت اکران بی وقفه را به ثبت رساند.

به همان اندازه که سینما در نوروز امسال رکوردهای تازه‌ای را به ثبت رساند، تلویزیون نیز رکورد کم مخاطب بودن و حواشی را داشت به گونه‌ای که حتی سازندگان سریال‌های نوروزی نیز اذعان داشتند که امسال برنامه‌های نوروزی تلویزیون شکست خوردند.

غایبان توفیق آفرین
این در حالی است که در سال‌های اخیر به واسطه پخش سریال‌ها و برنامه‌هایی همچون «کلاه قرمزی»، «پایتخت»، «دودکش» و حتی سریال مورد اعتراض واقع شده «هفت سنگ» تلویزیون با استقبال بسیار خوبی مواجه می‌شد و مردم به هر طریق حتی در میهمانی‌های نوروزی به دیدن این برنامه‌ها می‌نشستند.

اما امسال به دلیل تصمیم‌ها و انتخاب‌های مدیران سیما از یک سو و مشکلات مالی سازمان و تسویه حساب نکردن با برنامه‌سازان سال پیش، از یک سو سریال پرمخاطبی مثل «دودکش2» به ترجیح سریال دیگر دارای اسپانسر از کنداکتور پخش حذف شد؛ عوامل کلاه قرمزی، برنامه ای که برای بزرگترها جذابتر از کودکان بود، به دلیل طلب وصول نشده نوروز گذشته خود حاضر به ساخت سری جدید نشدند و پایتخت هم با توجه به پخش سری قبل آن در ماه رمضان زمینه پخش نداشت.

مجموعه این عوامل و دخالتهای مستقیم برخی مدیران جدید صداوسیما، عدم توفیق را دست کم برای سریالهای نوروزی رقم زد؛ آن هم در شرایطی که همواره نوروز به عنوان گل سرسبد برنامه های صداوسیما مطرح بود.

اخبار فرهنگی و هنری - آنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------