آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

سخنگوی وزارت ارشاد:لغو برخی از برنامه های هنری مجوزدار به مصلحت کشور نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
اقتضا کشور، زمینه سازی و توجه به فعالیت های هنری است

سخنگو و معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : اقتضا امروز کشور زمینه سازی و توجه برای فعالیت های تئاتری، فیلم ،رسانه ای و دیگر رشته های هنری و فرهنگی است.

حسین نوش آبادی روز پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار کرد : نباید در هنر نگرش ها بسته و سلیقه ای باشد بلکه برخوردهای پدرانه لازم است .


وی افزود : بر این اساس عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر باید رعایت شود تا هنر متعهد داشته باشیم .

نوش آبادی با اشاره به اینکه لازمه عمل به اقتصاد مقاومتی عمل به فرمایشات رهبری و کمک گرفتن از ظرفیت های هنری کشور است، بیان داشت : باید در زمینه اقتصاد مقاومتی بتوانیم فعالیت هایی را انجام دهیم و مقدمه گفتمان سازی و تحقق آن با کتاب،تئاتر،رسانه و فیلم و غیره ممکن و فرهنگ سازی بر این اساس انجام می شود .

وی اضافه کرد : زمانی می توانیم در اقتصاد پیشرفت کنیم که به حوزه هنر هم اهمیت قائل شویم و این فرموده مقام معظم رهبری که هنر را مهم تر از اقتصاد معرفی می کنند .


وی اظهار کرد : هنرمند وقتی تقیدی به اسلام و سبک ایرانی و اسلامی دارد از هویت ملی و اسلامی ایران دفاع می کند،ایرانی چهره تمدن ساز در دنیا دارد و باید مجدد تمدن ایرانی و اسلامی مورد تاکید رهبری را عملیاتی کنیم .

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه از هنر نترسیم، گفت : در قالب هنر بسیاری از خلاقیت ها و ایده ها بروز می یابد، جبهه گیری ها دردی را دوا نمی کند البته باید سو استفاده از هنر کنار گذاشته شود .

نوش آبادی با بیان اینکه هنر مقدس است، اظهار کرد : لغو برخی از برنامه های هنری که مجوز دار است به مصلحت کشور نیست ،البته به این اصل معتقد هستیم که هنر باید متعهد باشد و در جهت ترویج اخلاق عمل کند .



وی افزود : اگر درست عمل نکنیم در خارج از مرزها برای برنامه های فرهنگی ما برنامه ریزی می کنند و ابتکار عمل را نخواهیم داشت .
وی همچنین با اشاره به عملکرد برخی از رسانه ها در انتشار اخبار غیرواقع، بیان داشت : برخی رسانه ها خبرهایی را منتشر می کنند که مستدل نیست و واقعیت ندارد.


وی تاکید کرد : اگر رسانه ها سئوال کنند و به دنبال واقعیت باشند خوب است اما اگر به دنبال غرض ورزی باشند پسندیده نیست .


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد آور شد : رسانه عادل رسانه ای است که به پیشرفت ها می پردازد و اگر هم موضوع و انتقادی وجود داشت منتشر می کند .

نوش آبادی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در ایران، گفت : فرهنگ استان پیشینه و گذشته افتخار آفرین دارد و آغازگر حرکت های فرهنگی، هنری و حتی سیاسی بوده است .

وی یادآور شد : شاه اسماعیل صفوی که ادیب و شاعر بود اولین حکومت مستقل، واحد و فراگیر را در تبریز تاسیس کرد و تمام مناطق را تحت مدیریت واحد قرار داد .

وی خاطر نشان کرد: اقدامات فرهنگی و تاریخی در تبریز پایه ریزی شده و توسعه مراکز فرهنگی،ترمیم آرامگاه ها،توسعه مساجد، بازارهای اسلامی، ضرب اولین سکه رایج کشور در این انجام شده و تجربه موفقی وجود دارد .

نوش آبادی گفت : تبریز الگو و پایلوت فرهنگی شهرهای دیگر ایران است و نقش این شهر در حوزه تمدنی و فرهنگی در حال احیا است .

در این مراسم دکتر محمد محمدپور به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات 26 ماهه دکتر علی اکبر صفی پور مدیر کل سابق این اداره کل تقدیر شد .


محمد محمدپور متولد 1347 سلماس و کارمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است .

وی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع جانبازی نائل آمده است.

محمدپور دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی از دانشگاه تبریز بوده و در حال حاضر دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی و دارای پروانه تخصصی از سازمان نظام روان شناسی کشور است.


ریاست کتابخانه مرکزی و عضویت در هیئت امنای کتابخانه ملی تبریز ،معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیریت اجرایی چهارمین و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ،مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران اداره کل ، مدیریت روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت موزه مقبره الشعرا و تدریس در مراکز آموزشی از جمله در دانشگاه شهید مدنی، مدیریت اجرایی جشنواره فیلم رحمت و جشنواره سفرنامه نویسی رضوی از دیگر سوابق وی می باشد .

وی همچنین مولف دو کتاب «سیری در مفاهیم و کلید واژه های فرهنگ و هنر» و «کنکاشی پیرامون عزت نفس» بوده و فعالیتهای فرهنگی، مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه فراوانی را در کارنامه خود دارد .

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------