آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

قصه مخترع جوان «ماه عسل» که پارتی‌اش «خدا» بود/ تبریک علیخانی به عوامل «دختر» برای دریافت جایزه بین‌المللی(+تصاویر)



«ماه عسل» علیخانی این بار بستری برای روایت قصه جوان مخترعی شد که با دست خالی و بدون حمایت مالی دست به اختراعی خاص زده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بیست و پنجمین برنامه «ماه عسل» با دعای فرج و تیتراژ ابتدایی برنامه آغاز شد.

 

بعد از پخش پشت صحنه برنامه دیروز، علیخانی جلال سجادی مهمان امروز را به قاب ماه عسل دعوت کرد .

در ابتدا علیخانی طبق روال همیشه از سن و سال شروع کرد. سجادی گفت:  29 ساله با اصالت خوزستانی هستم. در حال حاضر ساکن تهرانیم، پدرم بازنشسته است و شش خواهر و برادر هستیم. در کودکی شیطون بودم.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

وی ادامه داد: آن طور که فکر کنید همیشه کتاب جلوی رویم باز باشه، درسخوان نبودم. بیشتر دوست داشتم شغلی انتخاب کنم که به مردم کمک کنم. رشته ریاضی را تا دیپلم خواندم به دلیل بیماری پدرم دچار مشکلاتی شدم  و شرایط خاصی برای تدریس من فراهم نبود.
 
علیخانی در خصوص کار سجادی و اختراعات او سوال کرد. سجادی در ابتدا گفت: مخترع را  آدم خارق العاده که دسترسی بهش نداریم و شخصیتش را نمی‌شناختیم، تصور می‌کردم.
 
سجادی مهمان امروز «ماه عسل» در خصوص اختراعات خود گفت: دوران لیسانس رشته عمران قبول شدم و در درس نقشه کشی به خاطر یک وسیله که باید در دانشگاه استفاده کنم، شروع به اختراع کردم .

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

علیخانی از دلیل تفاوت سجادی با بقیه کسانی که دانشگاه رفته اند، پرسید. مهمان برنامه گفت : موفقیت یک دانشجو به سطح دانشگاه بستگی ندارد؛ چراکه بقیه منتظر هستند براشون کاری کنند اما من انگیزه داشتم و خودم شروع کردم . اما تا جایی که خودم را ثابت کنم تنها بودم. در حال حاضر 8 سال کارم را شروع کردم که هر سال برای من 60 سال تجربه داشت.

در ادامه سجادی از اتفاقاتی که برایش افتاده گفت: من اختراعات خودم را ثبت کردم اما حمایتی برای ادامه کارم نداشتم. حتی یک جا انقدر ناملایمات دیدم که تا ترکیه هم رفتم اما به خاطر تماس مادرم برگشتم.

بعد از یک رفت و برگشت رسانه ای پدرو مادر سجادی در برنامه حاضر شدند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

سجادی از مشکلاتش برای اختراعاتش گفت. اینکه هزینه ای نداشته و با کمک های دوستان به مدال های طلا رسیده. او گفت: مهمترین اختراع من پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشینی است که امداد نجات شناسایی را انجام می دهد و بدون نیاز به باند هواپیمایی، به مدت ده ساعت پرواز می کند.
 
در پایان پدرش سجادی گفت:  فکر نمیکردم پسرم مخترع شود و سجادی آرزویش را اینگونه بیان کرد که پارتی قوی به نام خدا داشتم و دوست دارم برگردم به روستا و شهرم و همه جوانان را مشغول کار کنم.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

قابل ذکر است؛ علیخانی در بخشی از برنامه به رضا میر کریمی و فرهاد اصلانی به خاطر جوایزی که در مسکو دریافت کردند، تبریک گفت. همچنین سالگرد فاجعه هواپیما ایرباس را به بازماندگان تسلیت گفت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------