انتقاد تند کارگردان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما از دونالد ترامپ



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جیمز کامرون پیش از نمایش مستند جدیدش درباره گرمایش جهانی در گردهمایی ملی حزب دموکرات آمریکا نظرات دونالد ترامپ درباره تغییرات آب‌وهوایی را بی‌ملاحظه و خطرناک دانست.

به گزارش خبرآنلاین، کارگردان «تایتانیک» دونالد ترامپ را مردی دیوانه خواند و از این نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا به دلیل انکار تهدید تغییرات آب‌وهوایی انتقاد کرد.

کامرون که پیش از نمایش مستند کوتاه جدید خود در گردهمایی حزب دموکرات سخن می‌گفت، سخنان ترامپ درباره پاره کردن تواقفنامه تغییرات آب‌وهوایی پاریس در صورت راه یافتن به کاخ سفید و اصرار او بر انکار مستندات علمی درباره تغییرات آب‌وهوایی را بسیار بدون ملاحظه و خطرناک دانست.

در گردهمایی ملی حزب دموکرات سیگورنی ویور فیلم مستند جدید کامرون را معرفی کرد. در این مستند که صدای سیگورنی ویور در آن شنیده می‌شود، تاثیر خشکسالی‌ها و آب‌وهوای ناسازگار بر زندگی کارگران آمریکا موشکافانه مطرح می‌شود. در این مستند پیش از این‌که مادری درباره از دست دادن فرزندش در طوفان صحبت کند، ویور می‌گوید: «محصولات کشاورزی از بین می‌روند، قیمت محصولات غذایی بالا می‌رود، خطر فرزندان ما را تهدید می‌کند.»

در این مستند چهره‌های سرشناسی چون جک بلک، دان چیدل و پاپ حضور دارند. هیلاری کلینتون حضور بسیار کوتاهی جلوی دوربین دارد اما ستاره فیلم کسی نیست جز دونالد ترامپ که در جاهای مختلفی از فیلم نظراتش را درباره تهدید تغییرات آب‌وهوایی می‌شنویم. او در جایی در انکار موضوع گرمایش جهانی می‌گوید: «ما به گرمایش جهانی نیاز داریم. هوا خیلی سرد است.»

کامرون در بیانیه‌ای درباره این مستند گفت: «ما این فیلم را ساختیم تا واقعیت تغییرات آب‌وهوایی را نشان دهیم. این که تغییرات آب‌وهوایی به صورت مستقیم روزانه بر زندگی میلیون‌ها نفر تاثیر می‌گذارد. همانگونه که پیش از این نیز گفته‌ام، برای نجات زمین باید همانند دوران جنگ جهانی دوم تمام نیروی خود را علیه این تهدید بسیج کنیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------