علی جنتی: وزارت ارشاد در خصوص پرونده یالثارات عقب‌نشینی نکرده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر ارشاد گفت: وزارت ارشاد در خصوص پرونده یالثارات عقب نشینی نکرده است. البته فقط در یک مورد عقب نشستیم و آن مورد هم این بود که آقای نوش‌آبادی گفته بود پرونده را به قوه قضاییه نفرستادیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، علی جنتی وزیر ارشاد در انتهای هفتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی و در جمع خبرنگاران در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری، گفت: وزارت ارشاد در خصوص پرونده یالثارات عقب نشینی نکرده است. البته فقط در یک مورد عقب نشستیم و آن مورد هم این بود که آقای نوش‌آبادی گفته بود پرونده را به قوه قضاییه نفرستادیم.

وی افزود: لغو پروانه یالثارات به خود نشریه ابلاغ شده بود که فقط تنها باید همین اتفاق می‌افتاد. کسی حق انتشار لغو پروانه را نداشت. مسئولان یالثارات در خصوص این موضوع شکایت کرده و موقتاً اجازه انتشار گرفته‌اند.

وزیر ارشاد ادامه داد: این موضوع مشکل خاصی نیست و همه سعی ما این است که با مقامات عالی قوه قضائیه جلساتی برگزار کرده و تفاهنامه هایی را امضاء کنیم تا این نوع تنش ها و مشکلات کمتر شود.

جنتی خاطرنشان کرد: پیرامون این سوال که از من می پرسید چرا نشست با خبرنگاران برگزار نمی کنم هم باید عرض کنم که آیا بقیه وزرا پیش از من نشست داشته‌اند و آیا باقی وزرا هم سخنگو دارند؟ اما سخنگوی ما هر هفته مرتباً پاسخگوی مسائل است.

وی اضافه کرد: ما در وزارت ارشاد سخنگو داریم و اگر سوالی باشد ایشان پاسخ خواهند داد. البته من هم علاقه‌ دارم تا نشست مطبوعاتی برگزار کنم که به احتمال زیاد در هفته دولت با حضور رسانه‌های خارجی که در ایران دفتر دارند چنین نشستی برگزار می شود.

وزیر ارشاد پیرامون جایزه پروین گفت: پروین شاعری فخیمه بود و خوشحالیم که می‌بینیم زنان ایران در همه بخش‌ها خصوصا در شعر و ادبیات گام‌های بلندی برداشته‌اند و همپای مردان ادیب وارد صحنه شده‌اند.

جنتی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه این جایزه به نام پروین اعتصامی گذاشته شده که یکی از بزرگ‌ترین شاعران قرن ما در کشور است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------