جکی چان اسکار افتخاری می‌گیرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بازیگر کهنه‌کار هنگ کنگی در هشتمین دوره جوایز سالانه هیئت‌رئیسه آکادمی اسکار تقدیر می‌شود.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امسال با اعطای جوایز اسکار افتخاری از جکی چان بازیگر و کارگردان هنگ کنگی، آن وی. کوتز تدوینگر، لین استالمستر مسئول انتخاب بازیگر و فردریک وایزمن مستندساز، تقدیر می‌کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، اعطای جوایز اسکار افتخاری به این چهار سینماگر در جلسه سه‌شنبه شب هیئت‌رئیسه آکادمی تصویب شد. هشتمین دوره جوایز سالانه هیئت‌رئیسه آکادمی 12 نوامبر (21 آبان) در گرند بالروم در هالیوود اند هایلند برگزار می‌شود.

جوایز افتخاری هر سال برای تقدیر از دستاوردهای عمر، نقش استثنایی در علوم و هنرهای سینمایی و خدمت برجسته به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعطاء می‌شود.

شریل بون آیزاکس رئیس آکادمی در بیانیه‌ای از جکی چان بازیگر، آن وی. کوتز، لین استالمستر و فردریک وایزمن به عنوان "پیشگامان و افسانه‌های واقعی در هنر خود" یاد کرد.

چکی چان 62 ساله که شخصیتی کاریزماتیک دارد، در زادگاه خود در بیش از 30 فیلم رزمی بازی کرد که نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده خیلی از آن‌ها هم بود. او از 1996 با فیلم "غرش در برانکس" وارد هالیوود شد و بعداً در فیلم‌های "ساعت شلوغی"، "ظهر شانگهای"، "دور دنیا در 80 روز" و "کاراته کید" بازی کرد. او همچنین به عنوان صداپیشه در فیلم‌های انیمیشن "پاندای کونگ‌فوکار" حضور داشت.

کوتز 90 ساله برای "لارنس عربستان" (1962) برنده اسکار بهترین تدوین شد. او که متولد رایگیت در انگلستان است، بیش از 60 سال است به عنوان تدوین‌گر فعالیت دارد و برای فیلم‌های "بکت"، "مرد فیل‌نما"، "در خط آتش" و "خارج از دید" هم نامزد اسکار بوده است. از آخرین فیلم‌های او می‌توان به "پنجاه طیف خاکستری" (2015) اشاره کرد.

استالمستر 88 ساله متولد اوماها در نبراسکا است. او فعالیت هنری را به عنوان بازیگر سینما و تئاتر آغاز کرد و بعد در دهه 1950 به عنوان مسئول انتخاب بازیگر مشغول کار شد. او بازیگران بیش از 500 فیلم را انتخاب کرده که شامل کلاسیک‌هایی چون "در گرمای شب"، "فارغ‌التحصیل"، "توتسی" و "جنس مناسب" است. استالمستر به ارتقای موقعیت کاری بازیگرانی چون جان وویت، ریچارد دریفوس، جین کلی‌بورگ و جان تراولتا کمک کرد.

وایزمن 86 ساله که در کمبریج در ماساچوست زندگی می‌کند، یک مستندساز پرکار است. او کار در این حوزه را از 1967 با " Titicut Follies" شروع کرد که نگاهی به یک بیمارستان مخصوص جنایتکاران روانی داشت. استفاده از نماهای طولانی و بدون قطع بی‌آنکه هیچ نوع تفسیری بر فیلم سنگینی کند، از ویژگی‌های کار وایزمن است. با وجود دستاوردهای او در حوزه کاری‌اش تاکنون نامزد اسکار نشده است.

سال گذشته در جوایز سالانه هیئت‌رئیسه آکادمی، اسپایک لی کارگردان و جینا رولندز بازیگر جوایز اسکار افتخاری دریافت کردند و جایزه انسان‌دوستانه جین هرشولت به دبی رینولدز بازیگر اعطاء شد.

آکادمی می‌تواند هر سال از چهار نفر تقدیر کند: چند جایزه اسکار افتخاری، یک جایزه انسان‌دوستانه جین هرشولت یا یک جایزه تالبرگ که به یک تهیه‌کننده برای مجموعه کارهایش اعطاء می‌شود.

در چند سالی که جوایز هیئت‌رئیسه آکادمی اعلام می‌شود، به‌جز سال گذشته و سال 2011 هر سال چهار نفر تقدیر شدند. امسال جین هرشولت و جایزه تالبرگ به هیچ کس تعلق نمی‌گیرد و تنها چهار جایزه اسکار افتخاری در نظر گرفته شده است.


در سال‌های گذشته جوایز افتخاری آکادمی در روز برگزاری مراسم اسکار اعطاء می‌شد، اما آکادمی از سال 2009 تصمیم گرفت برای این جوایز یک مراسم جداگانه در نظر بگیرد.

فرانسیس فورد کوپولا، ژان-لوک گدار، راجر کورمن، لورن باکال، اپرا وینفری، استیو مارتین، آنجلا لنزبری، آنجلینا جولی، هایائو میازاکی و هری بلافونته از جمله کسانی هستند که هیئت رئیسه آکادمی در سال‌های گذشته از آن‌ها تقدیر کرده است.

 

هنرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------