اهدای هدیه 50 میلیونی نصیریان به بیماران خاص/ از علاقه بزرگ آقا به آوازخوانی تا بازی در فیلم «گاو»



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«دورهمی» با تجلیل از علی نصیریان و پرداخت 50 میلیون از طرف او به بیماران خاص به روی آنتن رفت.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «دورهمی» شب گذشته با موضوع بیکاری و با حضور علی نصیریان و رضا یزدانی از شبکه نسیم پخش شد.

بنابر این گزارش؛ ابتدا مهران مدیری استندآپ کمدی خود را با موضوع بیکاری اجرا کرد و در بخش بعدی برنامه رضا یزدانی خواننده قطعه‌ای را برای حاضران اجرا کرد.

در بخش دیگر برنامه، مدیری علی نصیریان را با عنوان افتخار تاریخ بازیگری به استودیو دعوت کرد و اولین سوال را در مورد چگونگی ورودش به حرفه بازیگری پرسید؟

علی نصیریان با اشاره به اینکه خانواده‌اش هیچ گونه مخالفتی برای ورودش به حرفه‌ای بازیگری نداشتند، بیان کرد: آن دوران که رادیو و تلویزیون نبود اتفاقات نمایشی بسیاری در سطح شهر رخ می‌داد. به عنوان مثال گاهی تعزیه، نقالی و یا شاهنامه خوانی اجرا می‌شد و یکی از دلایل ورود من به این حرفه تعزیه و نمایش‌های سنتی آن دوران بود.

وی ادامه داد: اولین کارم را در یک نمایش کمدی لاله زاری با بهمن فرسی شروع کردم که مرحوم مهدی فتحی هم در آن کار با من همبازی بود. زمانی که این نمایش را بازی کردم سن و سال کمی داشتم و بعد از اجرای این نمایش تصمیم گرفتم در مدرسه خودم نمایشی را کارگردانی کنم.

بازیگر سریال «شهرزاد» افزود: در آن دوره مدرسه یا دانشگاهی مخصوص بازیگری یا تئاتر به تعداد انگشتان دست وجود داشت. من هم فقط در یکی از مدرسه‌های مخصوص تئاتر درس خواندم.

وی با اشاره به علاقه‌اش به آواز خوانی گفت: بازیگری و تئاتر به من اجازه نداد که به سمت موسیقی و آوازخوانی بروم. حتی در دوره‌ای یکی از نوازنده‌ها مطرح کشورمان در پی آموختن آواز به من بود که متاسفانه فرصت نشد.

نصیریان درباره‌ی خانواده‌اش عنوان کرد: من سه فرزند دارم که دو فرزندم خارج از کشور هستند و یکی از عروس‌هایم ژاپنی است و یک نوه هم دارم. خودم هم متولد 1313 هستم.

وی با اشاره به نظم داشتن در هر کاری افزود: به نظر من اصول اولیه هنر نمایش نظم است و در هر مقامی که هستی باید سر وقت حضور داشته باشی و به عنوان هنرمند متعهد، کار حرفه‌ای انجام دهی. به طور کل شب زنده داری و صرف بیهوده انرژی موانع فعالیت یک هنرمند است.

در ادامه علی نصیریان در خصوص بازی در فیلم «گاو» گفت: قبل از اینکه فیلم «گاو» ساخته شود ما نمایش «گاو» را هر شب به صورت زنده اجرا می‌کردیم و بعد از مدتی مهرجویی به ایران آمد و پیشنهاد ساخت این فیلم را داد و همه تیم اجرایی نمایش هم با کمال میل بدون پاداش و دستمزدی پذیرفتند که با مهرجویی در ساخت فیلم «گاو» همکاری کنند و این چنین بود که این فیلم ساخته شد.

وی در سخنانی کوتاه در مورد مرحوم علی حاتمی گفت: علی حاتمی بسیار مهربان و دوست داشتنی بود و من هم علاقه‌ی بسیاری به نوع کارگردانی‌اش داشتم.

در ادامه مدیری  با یادی از محمدعلی کشاورز و عزت الله انتظامی  از نصیریان درباره‌ی نسل امروز سینما و تئاتر و تلویزیون پرسید؟ و نصیریان اظهار داشت: کمی ما نق نقو هستیم اما واقعیت آن است که در این سالها توانستیم در تئاتر، سینما و تلویزیون پیشرفت کنیم. در آن دوران یک کتاب یا مجله در مورد تئاتر یا سینما پیدا نمی‌شد اما حالا چندین متن نمایشنامه، کتاب و مجله وجود دارد و حتی در این سالها فیلم‌های ما به جشنواره‌هایی چون اسکار و کن راه پیدا کرده. واقعا باعث تاسف است کسب جوایز هنری در سطح جهانی به اندازه جوایز ورزشی ارزش گذاری نمی‌شود و اهمیت داده نمی‌شود.

نصیریان دستمزد حاصل 85 سال زندگی و کارش را سلام و علیک ساده‌ی مردم در سطح شهر خواند و خاطرنشان کرد: من بدون اجبار و با علاقه به سمت حرفه‌ی بازیگری رفتم و دوست داشتم با هنرم با مردم ارتباط برقرار کنم و حالا که در کوچه و خیابان من را می‌بینند و با من سلام علیک ساده‌ای می‌کنند همین برایم بهترین و با ارزش‌ترین دستمزد و حاصل فعالیت چند ساله‌ام است.

وی احساس خوشبخی را نسبی دانست و بیان کرد: هر کسی در زندگی‌اش تلخی و شیرینی دارد اما در مجموع باید شکر گذار خدا بود که به ما حیات داده تا مثمر ثمر باشیم.

در پایان مهران مدیری برنامه شب گذشته را تجلیل از علی نصیریان خواند و گفت: برنامه «دورهمی» از طرف نصیریان مبلغ 50 میلیون به بیماران خاص اهدا می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------