سریال «آب» به «میرآب» تغییر نام داد/ درخواست تهیه‌کننده «مختارنامه» برای دیدار با مشاور رئیس جمهور



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محمود فلاح گفت: برای ساخت سریال «آب» با نام اصلی «میرآب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد همچنان در حال رایزنی با ارگان‌های دولتی برای تامین بودجه تولید هستیم.

«محمود فلاح» تهیه کننده سریال «میرآب» با نام قبلی «آب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، گفت: مدتی است به دنبال بودجه کافی برای تولید سریال «آب» با نام اصلی «میرآب» هستیم و هنوز مشخص نیست که صدا و سیما و وزارت نیرو به تعاملی رسیده‌اند یا خیر.

وی ادامه داد: این سریال که از همان ابتدا «میرآب» نام داشت، به دلیل سهولت در بیان با نام «آب» مطرح شده بود.

این تهیه کننده با اشاره به معنای این لغت نیز بیان داشت: «میرآب» در لغت به معنای افرادی است که در گذشته دور، آب را بین ساکنین یک محله تقسیم می‌کردند.
این تهیه کننده بیان داشت: مجوز ساخت سریال «آب» صادر شده است، اما در حال رایزنی با ارگان‌های دولتی هستیم تا بتوانیم با دست باز شروع به تولید کنیم.

وی ادامه داد: همچنین چندی پیش نامه‌ای به حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور فرستادیم و درخواست دیداری حضوری داشتیم، اما هنوز توافقی از سمت ایشان اعلام نشده است.

تهیه کننده سریال «مختارنامه» همچنین عنوان داشت: لوکیشن‌های این سریال به طور قطع شهرستان‌هایی خواهد بود که دارای قنات بیشتری باشد، مثل خراسان،‌کویر، اصفهان و اطراف آنها.

فلاح ضمن اشاره به انتخاب پوراحمد برای کارگردانی و سرپرست نویسندگان در این سریال گفت: دلیل اصلی انتخاب ایشان بیشتر به خاطر اصالت اصفهانی‌شان است که به خوبی تاریخچه موضوع آب را در شهر اصفهان می‌دانند.

وی درباره نگارش فیلم‌نامه این سریال نیز بیان داشت: تا به حال چهارچوب کلی نگارش سریال آماده شده است، اما تبدیل آن به سریال هزینه‌بر است و من نیز در این یکساله از هزینه شخصی‌ام برای سریال «میرآب» خرج کردم.

این تهیه کننده با اشاره به بحران آب  در سراسر کشور و حتی خارج از کشور نیز گفت: شب گذشته در یکی از بخش‌های خبری درباره کم آبی خبرهایی شنیدم که مدت زیادی است همه ما از این قبیل خبرها می‌شنویم. تولید و پخش این سریال می‌تواند به مردم آگاهی لازم را در برابر بی آبی بدهد و آنها را با این موضوع آشنا کند.

وی ادامه داد: سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی مشاور این سریال هستند و تحقیق‌های اساسی برای تولید این سریال انجام شده است. و خودم با دفتر وزیر نیرو صحبت کردم.

به گزارش فارس، تا چندی پیش قرار بود ضبط این سریال در اصفهان انجام شود و شهرداری اصفهان در این زمینه گروه تصویربرداری را کمک کند، اما به این دلیل که این سریال اشاره‌ای به آب در سراسر کشور خواهد داشت، تهیه کننده تصمیم بر این گرفته تا موضوع آب را در سراسر کشور به تصویر بکشد.

سریال 30 قسمتی «میرآب» به نویسندگی کیومرث پوراحمد و الهام گوران به مشکلات و معضلات ناشی از آب در ایران از زمان قاجار تا الان و مسیری که تا امروز توسط این معضل طی شده در قالب یک درام و قصه اجتماعی می‌پردازد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------