چرا گلدن گلوب به «مریل استریپ» جایزه دستاورد سینمایی می‌دهد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«مریل استریپ» از پرافتخارترین بازیگران تاریخ سینما جایزه دستاورد سینمایی «سسیل بی.دمیل» را از جوایز گلدن گلوب دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که برگزارکننده جوایز سالانه سینمایی گلدن گلوب است، از اعطای جایزه یک عمر دستاورد سینمایی «سسیل بی.دمیل» به «مریل استریپ» بازیگر برنده سه جایزه اسکار و هشت گلدن گلوب به پاس نقش قابل ملاحظه در دنیای سرگرمی خبر داد.

 

«رابرت دنیرو»، «مارتین اسکورسیزی»، «مورگان فریمن»، « «دنزل واشنگتن»، «جورج کلونی»، «وودی آلن»، «جودی فاستر» از دریافت کنندگان پیشین این جایزه سینمایی هستند.

 

«لورنزو سوریا» رئیس انجمن مطوبوعات خارجی هالیوود گفت: جای شگفتی نیست که «مریل استریپ» را به عنوان دریافت کننده جایزه «سیل بی.دمیل» انتخاب کردیم. مجموعه فیلم‌های او به عنوان بازیگر در ژانرهای متنوع او را به عنوان یک الگو در 40 سال گذشته تبدیل کرده است و او برای نسل‌های آینده نیز چنین نقشی خواهد داشت. او همواره در نقش‌های اصلی زن و قدرتمند ظاهر شده و با نشان داده حقیقت روی پرده سینما، هنر خلق کرده است به بیان دیگر او یک پیشگام است و مسیر را برای بازیگران زن در تلوزیون، سینما و تئاتر هموار کرده است.

 

«مریل استریپ» تاکنون سه مرتبه برنده جایزه اسکار شده است و پس از «کاترین هپبورن» با چهار اسکار بصورت مشترک با «اینگرید برگمن»، «جک نیکلسون»، «والتر برنان» و «دنیل دی‌لوئیس» با سه جایزه جزء رکوردداران کسب اسکار بازیگری است، اما آنچه او را از تمام بازیگران تمام ادوار سینما متمایز می‌کند، کسب 19 نامزدی اسکار در جوایز اسکار است، رکوردی که به نظر تا سالیان طولانی دست نیافتنی خواهد بود.

 

»استریپ» سه جایزه اسکار بهترین بازیگری خود را در سال‌های 1980 برای «کرامر علیه کرامر»، 1983 برای «انتخاب سوفی» و 2012 برای «بانوی آهنین» کسب کرده است.

 

البته افتخارات سینمایی «استریپ» به اسکار محدود نمی‌شود و از دیگر جوایز او می‌توان به هشت جایزه گلدن گلوب، جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین در سال 2003 برای فیلم «ساعت‌ها»؛ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن در سال 1989 با فیلم «فرشتگان جهنمی»؛ بهترین بازیگر زن جوایز بافتا در سال 1982؛ کسب جایزه دوربین برلیناله در سال 1999؛ کسب جایزه افتخاری سزار فرانسه در سال 2003؛ کسب دو جایزه بهترین بازیگر زن از اسکار سینمای ایتالیا (جوایز دیوید دوناتلو) و دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین اشاره کرد.

 

کمدی- درام انگلیسی «فلورانس فاستر جنکینس» به کارگردانی «استفن فریرز» به احتمال فراوان بیستمین نامزدی اسکار را برای «مریل استریپ» از پرافتخارترین بازیگران تاریخ سینما رقم خواهد زد، ضمن این که این فیلم بخت مسلم شاخه بهترین بازیگر زن کمدی- موزیکال جوایز گلدن گلوب نیز خواهد بود.

 

مراسم اعطای جوایز هفتادوچهامین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب روز 8 ژانویه 2017 (یکشنبه 19 دی) برگزار می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------