یاس‌های زرین به «شهرزاد» رسید/ اعتراض حسن فتحی حاشیه‌سازی‌ها



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم یاس شامگاه جمعه ۲۶ آذر با قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و با اجرای احسان کرمی در شهر رامسر آغاز شد.

 

سید مصطفی ابطحی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام گفت: خرسندم که در چنین شب گرامی آیین اختتامیه جشنواره فیلم یاس را با حضور هنرمندان، مدیران و مردم خوب رامسر برگزار می کنیم.

 

وی افزود: در این جشنواره تلاش کردیم گام هایی به سمت اعتلای وضعیت شبکه نمایش خانگی برداریم و خداراشکر این اتفاق میسر شد و به اهداف بلند ترسیم شده رسیدیم، اهدافی همچون ستایش از فعالیت های هنرمندان نمایش خانگی، ارزیابی آثار آنان، ایجاد انگیزه برای ورود دیگر هنرمندان، کشف استعدادهای جوانان برای ورود به سینما در حوزه نمایش خانگی و برگزاری گفتگو میان پیشکسوتان و علاقه مندان. در جشنواره تالار گفتگوی هنرمندان و دانشجویان پر بود و آنها تجربیات خود را به جوانان ارایه می کردند. خوشحالیم که به همه اهداف در کنار ابتکارات رسیدیم.

 

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری درباره دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد: با کمک دستگاه های سیار برای مردمی که تجربه سینما رفتن امکان تماشای فیلم فراهم شد و البته از فضای مجازی هم به خوبی استفاده شد به همین ترتیب به بهترین فیلم از نگاه مردم جایزه داده می شود. همه این تلاش ها مرهون همکارانم در سازمان سینمایی و موسسه هنرهای تصویری و همه افرادی است که از دل و جان کوشیدند تا روزهای خوبی به ارمغان بیاورند. هر نقیصه ای در این جشنواره بود امیدوارم شما بزرگواران به کرامت خود ببخشید.

 

دبیر چهارمین جشنواره فیلم «یاس» همچنین از مهمانان خارجی جشنواره برای حضور در این رویداد سینمایی تشکر کرد.

 

معرفی برندگان بخش بین الملل

 در ادامه مراسم داوران بخش بین الملل به صحنه آمدند و یاس زرین بهترین فیلمنامه را به «خوشبختی پس از من» نوشته کلرلمارچال و مری لائور پیکا از فرانسه اهدا کردند.

 

یاس زرین بهترین کارگردانی در این بخش به «گمیچی» به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا از ایران رسید.

 

«آن اهل گرین گابلس» به تهیه کنندگی راس لسلی از کانادا عنوان بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

 

جایزه ویژه هیات داوران به فیلم «آب گوارا» ساخته راستی کاندیف از آمریکا رسید.

 

در ادامه مراسم بسته فیلم های حاضر در بخش بین الملل جشنواره رونمایی شد.

 

همچنین تندیس آیفیک(انجمن صنفی موسسات و شرکت های فیلمسازی ایران) و جایزه نقدی به فیلم «گمیچی» به تهیه کنندگی جواد قلی زاده تعلق گرفت.

 

معرفی برندگان بخش سریال ها

 در ادامه مراسم نوبت به اهدای جوایز بخش سریال های نمایش خانگی رسید.

 

جایزه بهترین فیلمنامه به نغمه ثمینی و حسن فتحی برای سریال «شهرزاد» رسید. حسن فتحی برای دریافت این جایزه به صحنه رفت.

 

یاس زرین بهترین بازیگر زن به ستاره اسکندری برای سریال «دندون طلا» اهدا شد.

 

یاس زرین بهترین بازیگر مرد به محسن تنابنده برای «شاهگوش» رسید.

 

یاس زرین بهترین کارگردانی به حسن فتحی برای سریال «شهرزاد» اهدا شد.

 

فتحی بعد از دریافت یاس زرین گفت: واقعیت این است که چبزی حدود ۴ سال برای سریال شهرزاد وقت گذاشتم، کم و بیش همه دوستان می دانند شهرزاد زمانی وارد شبکه نمایش خانگی شد که این شبکه دچار رکود شده بود و «شهرزاد» به لطف خداوند و اعتماد مردم موفق شد دوباره به شبکه نمایش خانگی رونق دهد و حالا ده ها سریال در حال تولید است.

 

وی با اشاره به حاشیه های پیش آمده برای تولید سری دوم «شهرزاد» عنوان کرد: در چند هفته گذشته مسایلی برای «شهرزاد» پیش آمد که از آن با خبرید ولی لازم است در اینجا اشاره کنم ما هنرمندان تولید این سریال نه بنده جریان سیاسی و نه برده جریان اقتصادی و سرمایه گذاری هستیم، ما مستقلیم و فرزند مردمی هستیم که به ما اعتماد کردند.

 

این کارگردان پیشکسوت تاکید کرد: من حسن فتحی هستم و ۲۵ سال است به مردم خدمت می کنم و این افتخار من است، در طول این سال ها رویه من استقلال بوده و به همین دلیل امروز به همراه هنرمندان تاوان پس می دهم. دردناک است که نه به خاطر شکست بلکه برای موفقیت هایمان تاوان پس می دهیم. از تشکل های سینمایی حانه سینما، کانون کارگردانان و انجمن بازیگران حیرت می کنم که مقابل این هجمه ها سکوت کردند. چرا سکوت کردند؟ مگر ما را نمی شناسند؟ مگر خودشان از بیننده های شهرزاد نیستند؟ مطمئن باشند که این چاه و چاله ای که برای شهرزاد و هنرمندان آن کنده شده یک روز برای آنها کنده می شود.

 

فتحی اضافه کرد: به هر  حال یک سری مسایل درباره بحث مالی این سریال پیش آمده اما اخلاق حکم می کند قضاوت ناعادلانه نکنیم. من و همه همکارانم در این خصوص تابع نظر مراجع قضایی هستیم. در این موقعیت یا باید عافیت طلبانه تسلیم شانتاژ شویم یا طبق انتظار مردم فصل دوم این سریال را بسازیم که ما علیرغم همه این بحث ها به خاطر احترام به اعتماد مردم به کارمان ادامه می دهیم.

 

پس از صحبت های فتحی ادامه مراسم اهدای جوایز برگزار شد که یاس زرین بهترین تهیه کنندگی سریال به منصور سهراب پور و سید امیر پروین حسینی برای سریال «ساخت ایران» رسید.

 

در این مراسم یکی از مخاطبان به اعتراض به صحنه آمد و خطاب به ابطحی جملاتی بیان کرد و گفت من نسبت به وضعیت فرهنگسراها معترضم.

 

سپس خانواده شهید محرمعلی مرادخانی به صحنه آمدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

معرفی برندگان بخش مسابقه سینمای ایران

 یاس زرین بهترین طراحی صحنه به مروارید کاشیان برای فیلم «سپید به رنگ مروارید» رسید.

 

یاس زرین بهترین صدا به مهدی اکبریان پور و آرش قاسمی برای فیلم «گمیچی» اهدا شد.

 

یاس زرین بهترین موسیقی به مینا مومنی برای فیلم «سپید به رنگ مروارید» تعلق گرفت.

 

یاس زرین بهترین تدوین به رضا بهارانگیز برای فیلم «یونس» رسید.

 

یاس زرین بهترین تصویربرداری به امیر موسوی برای تصویربرداری «سپید به رنگ مروارید» اهدا شد.

 

یاس زرین بهترین بازیگر مکمل مرد به رضا بهبودی برای فیلم «اینجا کسی نمی میرد» اهدا شد.

 

دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازیگر مکمل زن به لیندا کیانی برای «سپید به رنگ مروارید» تعلق گرفت. پیش از این نامزدهای بخش مکمل زن معرفی نشده بود.

 

دیپلم افتخار  بهترین بازیگر مرد به مهدی مهاجری برای «یونس» و «گمیچی» و یاس زرین بهترین بازیگر مرد به فرزین صابونی برای فیلم «یونس» رسید.

 

یاس زرین بهترین فیلمنامه به سهیل امیرشریفی برای «یونس» رسید.

 

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به هستی مهدوی فر برای «تاول» و یاس زرین این بخش به نازنین فراهانی برای فیلم «نورا» اهدا شد.

 

یاس زرین بهترین کارگردان اول به حسین کندری برای فیلم «اینجا کسی نمی میرد» رسید.

 

دیپلم افتخار  بهترین کارگردانی به روح الله حجازی برای فیلم «سپید به رنگ مروارید» و فیلم «سرخ به رنگ عقیق» رسید و یاس زرین این بخش هم به داریوش یاری برای فیلم «یونس» اهدا شد.

 

یاس زرین و جایزه نقدی بهترین فیلم به علیرضا ابوالقاسمی نژاد شیرازی برای تهیه کنندگی «یونس» اهدا شد.

 

این خبر تکمیل می شود...

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------