آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

عروسک‌گردان فامیل دور: کلاه قرمزی مادرش را از دست داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محمد لقمانیان، عروسک‌گردان فامیل‌دور در مجموعه «کلاه قرمزی» می‌گوید عشق دنیا فنی‌زاده به عروسک کلاه قرمزی وصف ناشدنی بود و او این عروسک را مثل فرزندش می‌دانست.

به گزارش خبرآنلاین، محمد لقمانیان، عروسک گردان عروسک فامیل‌دور که در مجموعه «کلاه قرمزی» با مرحوم دنیا فنی زاده همکاری کرده است، درباره آغاز همکاری‌اش با این هنرمند گفت: «همکاری من و خانم فنی‌زاده از سال 89 که وارد مجموعه «کلاه قرمزی» شدم شروع شد، البته پیش از اینکه در آن مجموعه با هم همکار شویم من اسم ایشان را بسیار شنیده بودم و بسیاری از کارهایشان را از تلویزیون دیده بودم. بعد که ایشان را شناختم با ویژگی‌های اخلاقی بسیار خوبشان آشنا شدم.»

 

او افزود: «در حدود 5 سالی که با هم کار می‌کردیم از لحاظ کاری هر چه درباره ایشان بگویم کم گفتم. ما بیشتر با هم همکار بودیم و خارج از حیطه کار معاشرت چندانی با یکدیگر نداشتیم اما ایشان یک همکار بسیار مهربان بود. گرچه الان شاید برای گفتن این حرف‌ها کمی دیر باشد چون حالا ما هر چه بگوییم ایشان مهربان و بزرگوار بودند باز هم کم است و شاید عده‌ای حمل بر مقصود دیگری بگذارند که عزیزی را از دست داده‌ایم و حالا می‌خواهیم واژه‌ها را برایش ردیف کنیم.»

 

لقمانیان درباره علاقه دنیا فنی زاده به کارش نیز گفت: «ویژگی بسیار بارزی که من در ایشان می‌دیدم و همیشه برایم جالب بود این بود که ایشان عاشق «کلاه قرمزی» بود. من هیچ کس را در دنیای کاری، عالم کاری و حتی زندگی‌ام به اندازه ایشان عاشق کار و عروسکی که با او کار می‌کند ندیدم. او عروسک گردانی بود که سال‌ها کلاه قرمزی را هدایت می کرد و خیلی زود بود که از میان ما برود. در واقع کلاه قرمزی مادرش را از دست داد.»

 

او در ادامه اظهار داشت: «خانم فنی زاده همیشه موقعی که تمرین مجموعه «کلاه قرمزی» شروع می‌شد حالشان خوب بود و با لبخند و مهربانی سر کار می‌آمدند. به محض اینکه متوجه می‌شدند «کلاه قرمزی» در هر سال قرار است دوباره شروع شود بسیار خوشحال می‌شدند و برعکس وقتی روز آخر ضبط «کلاه قرمزی» که می‌رسید، تنها کسی که در پشت صحنه گریه می‌کرد خانم فنی زاده بودند. همه ما می‌دانستیم که خانم فنی زاده پنهانی می‌روند و گریه می‌کنند و در عکس‌های یادگاری چشم هایشان اشک آلود و گریان است.»

 

لقمانیان تصریح کرد: «ایشان هیچ وقت در طول کار دوست نداشتند از کلاه قرمزی جدا شوند، در پشت صحنه همیشه با این عروسک حرف می‌زدند، موهایش را شانه می‌کردند و او را نوازش می‌کردند. من بارها دیدم موقع عروسک گردانی حین کار با غم کلاه قرمزی اشک در چشمانش جمع می‌شد و با خوشحالی این عروسک می‌خندید گویی که روح‌شان در هم تنیده شده بود. وقتی من این ویژگی‌ها را می‌دیدم واقعا کم می‌اوردم و پیش خودم می‌گفتم اگر ایشان عروسک گردانی می‌کنند پس من هیچ کاری نمی کنم. ایشان در کارشان بسیار خلاق بودند و من نکات زیادی را از ایشان آموختم.»

 

لقمانیان در پایان درباره آخرین همکاری‌اش با دنیا فنی زاده گفت: «سال آخر با وجود دردی که داشتند اما باز هم خودشان با دست چپ عروسک گردانی کردند، در حرفه ما کسی که هم با دست راست و هم با دست چپ عروسک گردانی کند کم است و این کار خیلی سخت است. اما ایشان از آنجایی‌که واقعا حس فرزندی به عروسک کلاه قرمزی داشتند باز هم خودشان این کار بر عهده می‌گرفتند. عشق عشق و باز هم عشق تنها چیزی است که من از خانم فنی زاده به یاد دارم و بی نهایت برای از دست دادن ایشان متاسف و متاثر هستم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------