آرزوی معتمد آریا برای ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فاطمه معمتد ‌آریا گفت: آن‌هایی که باید از حیطه سینما می‌رفتند رفته‌اند و نشانه‌های دوستی در این حوزه موجود است.

به گزارش ایسنا، بازیگر فیلم سینمایی آباجان، سیزده بهمن‌ماه در نشست پرسش و پاسخ این فیلم که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، بیان کرد: اگر سالیانی بود که به حق یا ناحق در سینما برای یکدیگر شمشیر را از رو می‌کشیدیم دیگر آن زمان گذشته است. آن‌هایی که باید می‌رفتند رفته اند، و آن‌هایی که باید ثابت می‌کردند سینما دارای اجر و قرب است باقی ماندند.

 

او ادامه داد: شادی‌ها و غم‌های ما همیشه همپای هم رفته و ما امروز داغدار سه فاجعه پلاسکو، کول‌برها و سیل سیستان وبلوچستان هستیم. اگر هر ملت دیگری بود قادر به حرکت دیگری نمی‌شد تا این معضلات را پشت سر بگذارد اما ما همزمان جشن هم داریم و آرزو می‌کنم این نابخردی‌ها و بلایایی طبیعی در مملکت ما کمتر شود.

 

او درباره فیلم آباجان هم گفت: برای هاتف‌ علیمردانی باید کلاه از سر برداشت که یک‌نفره فیلم را تهیه کرد و از هیچ‌ چیزی دریغ نکرد. او ازجمله کسانی است که بدون هیچ کمکی فیلم خود را می‌سازد.

 

حمید آذرنگ یکی دیگر از بازیگران این فیلم که در نشست حضور داشت، اظهار کرد: در این چند وقت بعد از فاجعه پلاسکو فکر می‌کنم که واژگان ما از معنی افتاده است و قهرمان‌های ما کبر و دروغ شده‌اند. زور بازو و فیزیک قهرمانی نمی‌آورد بلکه روح بلند است که آن‌طور وارد آتش می‌شود و جان خود را فدا می‌کند.

 

وی همچنین گفت: نکته دیگری که می‌خواهم بگویم این است که مسئولین هنری و فرهنگی کشور واژه هنر را به لوگوی وزارت خانه برگردانند و  اجازه بدهند ما انسان‌هایی نباشیم که احساس شود دائم لایق ارشاد هستند. من با واژه ارشاد مشکلی ندارم اما درخواستم این است که کمی آن‌طرف تر برود و نام وزارت خانه به وزارت فرهنگ، هنر و ارشاد اسلامی تغییر کند.

 

در ادامه هاتف علیمردانی - تهیه کننده و کارگردان فیلم آباجان- هم با اشاره به اینکه جنس کارهای او به بازیگری خوب نیاز دارد، گفت: زنجان شهری است که بچگی من در آن‌جا گذشته و مدرسه‌ای که در فیلم بمباران می‌شود هم به دوران کودکی مان تعلق دارد در آنجا ۸۶ هم‌کلاسی من شهید شدند و خواستم با این فیلم به نوعی ادای دین کنم.

 

او درباره انتخاب فیلم‌ش در آخرین لحظات در بخش مسابقه اظهار کرد: محمد حیدری (دبیر جشنواره) کاری را برای فیلم من انجام داد که چند سال قبل انجام نشده و به راحتی فیلم به بخش خارج از مسابقه رفت و سرش بریده شد.

 

او گفت: فیلم آباجان فیلم جناح بندی‌ها نیست. از دهه ۶۰ و واقعیت‌هایی که در آن دوران بود ساخته شده است و در این فیلم قلمم به سمت خاصی نلغزیده است.

 

علیمردانی همچنین گفت: در این فیلم به هیچ‌ وجه ثانیه‌ای حذف نشده چرا که این فیلم را در مرزی ساخته‌ام که حذف نشود. البته با درایت و عقلانیتی که در وزارت ارشاد وجود دارد امکان گفت‌وگو و تعامل هم وجود داشت.

 

به گزارش ایسنا، در این نشست جمعی از عوامل این فیلم همچون شبنم مقدمی و سعید آقاخانی (بازیگر) هم حضور داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------