ماجرای بازی در «شماره ۱۷ سهیلا»/ زنان را به چشم عروسک نبینیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

زهرا داودنژاد بازیگر «شماره ۱۷ سهیلا» از روند انتخابش برای بازی در این فیلم و نکاتی که در این اثر درباره زنان مطرح می‌شود، توضیحاتی را ارائه داد.

زهرا داودنژاد بازیگر فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» ساخته محمود غفاری درباره حضورش در این اثر به خبرنگار مهر گفت: هنگامی که محمود غفاری از من دعوت به کار کرد بعد از مطالعه فیلمنامه متوجه شدم که اثر خوبی است و می توانم با شخصیت اصلی آن همذات‌پنداری کنم. البته ابتدا تهیه کننده فرد دیگری بود که به محمود غفاری گفته بود برای ساخت «شماره ۱۷ سهیلا» باید از یک بازیگر سوپر استار برای ایفای این نقش استفاده کنی و اگر زهرا داودنژاد بازیگر این اثر شود من تهیه کنندگی آن را نمی پذیرم که به همین دلیل ساخت «شماره ۱۷ سهیلا» به مدت یک سال متوقف شد اما بعد از مدتی محمود غفاری تصمیم گرفت با من به عنوان بازیگر و سیدامیر سیدزاده به عنوان تهیه‌کننده کار کند.

 

وی با اشاره به فیلمنامه این اثر عنوان کرد: من واقعا روی فیلمنامه تاثیری نگذاشتم زیرا فیلمنامه مواد لازم و قابل ملاحظه را برای تاثیرگذاری داشت اما من تلاش کردم آن چیزی را که در فیلمنامه درباره سهیلا رقم خورده است به صادقانه ترین، خالصانه ترین و بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارم.

 

این بازیگر درباره اینکه ضرورت انتخاب شخصیتی که اضافه وزن دارد برای این فیلم چه بود، گفت: این شخصیت به این دلیل چاق درنظر گرفته شد که ما مدتی است از ارزش ها و هدف های زندگی دور شده ایم. باید بپذیریم که تمام خانم ها زیبا و خوش اندام نیستند زیرا اساسا آنها عروسک و ابزار نیستند. کسی که می خواهد با یک زن در مقام همسر، خواهر، فرزند، دوست و یا همکار مراوده کند ابتدا باید او را بفهمد و متوجه باشد که خارج از فاکتورهای ظاهری چه ارزش هایی دارد که ماندگار می شود.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

داودنژاد عنوان کرد: ظاهر فناپذیر است و من همواره با خودم می گویم اگر یک روز به این ویترین خللی وارد شود و یا فرو بریزد من چه اثری می‌توانم بر جامعه خود بگذارم. از همین رو امیدوارم این فیلم بابی شود تا ما متوجه شویم که چاق، لاغر، زشت و زیبا بودن معیاری برای برقراری ارتباط با یک زن نیست.

 

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه من ایفاگر نقش اصلی این اثر بودم کار سختی برایم بود چون باید چالش های این فرد، درگیری او در گذشته و نگرانی ها و دغدغه هایش برای آینده را به نمایش می گذاشتم. البته به نظرم این تلاش مورد توجه قرار گرفته است.

 

«شماره ۱۷ سهیلا» در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------