«کلاه قرمزی» عامل درآمدزایی بی شماری برای صدا و سیما بوده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هوشنگ صدفی، منتقد در یادداشتی اشاره کرد که «کلاه قرمزی» عامل درآمدزایی بی‌شماری برای صدا و سیما بوده‌ و آبروی آن را به قیمت ناچیزی فقط به عشق میلیون‌ها طرف‌دار خریده‌ است.

هوشنگ صدفی، منتقد در بخشی از یاداشتی که در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران قرار داده است، درباره‌ نگاه تلخی که این روزها عدم روی آنتن رفتن «کلاه قرمزی 96» را بعد از آن همه تبلیغات برای پخش برنامه جدید از شبکه دوم سیما رقم زد  تحلیلی ارائه کرده است.

 

صدفی درباره‌ برنامه‌ «کلاه قرمزی» و حاشیه‌های آن نوشته است:

 

«کسی انتظار نداشت بعد از کشمکش قلمی بین تهیه‌کننده برنامه و مدیر شبکه دوم سیما، پخش مجموعه متوقف شود با این حال این اتفاق تلخ رخ داد. امسال در ادامه قراردادهای بازرگانی تا این لحظه با خبرهای موثق بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان عقد قرارداد باکس تبلیغاتی این مجموعه صورت پذیرفته است؛ بنابراین قبل از این که تولیدکنندگان محجوب و وفادار این مجموعه به دستمزدهای خود فکر کنند، عامل درآمدزایی بی‌شماری برای صدا و سیما بوده‌اند و آبروی آن را در طی این سال‌ها در ایام نوروز به قیمت ناچیزی فقط به عشق میلیون‌ها طرف‌دار خریده‌اند و تن به تولید داده‌اند.

 

فارغ از هرگونه داوری درباره درستی یا نادرستی نگاه‌های تهیه‌کننده و مدیر شبکه دوم سیما، لازم است گفته شود که این دعواهای رسانه‌ای بهتر بود پشت درهای بسته حل و فصل شود و مخاطبان «کلاه قرمزی» در این میان قربانی نشوند. هرچند در بین تهیه‌کنندگان تلویزیونی این نگاه مطرح بوده است که برخی برنامه‌های خاص صدا و سیما همیشه از رانت خاصی در توزیع بودجه برخوردار بوده‌اند ولی حذف ناگهانی این برنامه از جدول پخش شبکه دوم نشان داد درِ تلویزیون هم چنان بر پاشنه قبلی می‌چرخد و مدیران، اعتباری برای سلیقه مخاطبان قائل نیستند.

 

امیدواریم در سال جدید صدا و سیما، نسبت به سلیقه مخاطبان در پخش برنامه «کلاه قرمزی» اعتباری قائل شود و دست از بی‌تدبیری در این زمینه بردارد تا مخاطبان علاقه‌مند داخلی و خارجی ایرانی، شاهد برنامه طناز «کلاه قرمزی» شوند. به قول جیگر: گفتم غم تو دارم، گفتا غمت سرآید، گفتی یا نگفتی؟ گفتی یا نگفتی؟ گفتی یا نگفتی؟»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------