آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

روایت نیکی کریمی از دیدار با نویسنده تازه درگذشته



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نیکی کریمی از چگونگی گرفتن مجوز ساخت فیلمی براساس کتاب «فصل نان» از علی‌اشرف درویشیان گفت.

به گزارش خبرآنلاین، در پی درگذشت علی‌اشرف درویشیان، نویسنده پیشکسوت و تاثیرگذار کرمانشاهی نیکی کریمی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «علی‌اشرف درويشيان را زمستان دو سال بيش ديدم. بعد از اكران «شيفت شب» اولين تصويری كه بی‌وقفه به ذهنم می‌آمد جلد آبی رنگ «فصل نان» بود. نشستم و دوباره همه كارهايش را خواندم.

 

جمعه بعدازظهری كرج به ديدارش رفتم. با خودش، خانومش و پسرش كه تازه از آلمان برگشته بود دو سه ساعتی از دوران كار و معلمی‌اش، كتاب، مهاجرت و عشق حرف زديم. ما حرف می‌زديم و او نگاه می‌كرد. آخر سر مجوز ساخت فيلم سينمايی براساس «فصل نان» را به من داد.

 

به شدت تصويری می‌نوشت و عميقا تاثير می‌گذاشت. چون خودش تجربه كرده بود آدم‌هايش را باور می‌كرديم. آن زمستان با او و قصه‌هايش گذشت. خوانديم و حرف زديم و سيناپس «عشق و كاهگل» را با علی اصغری نوشتيم. يكي از نويسندگان مهم و تاثيرگذار كودكی و هميشه من بود. تسليت به خانواده محترمش.»

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

علی‌اشرف درویشیان روز گذشته، پنجشنبه چهارم آبان بر اثر بیماری در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

از این نویسنده پیشکسوت آثار متعددی منتشر شده است که «بیستون»، «آبشوران»، «فصل نان»، «همراه آهنگ‌های بابام»، «گل طلا و کلاش قرمز»، «ابر سیاه هزارچشم»، «روزنامه دیواری مدرسه ما»، «رنگینه»، «کی برمی‌گردی داداش جان»، «آتش در کتابخانه بچه‌ها»، «چون و چرا»، «داستان‌های محبوب من» (با همکاری رضا خندان مهابادی)، «سلول ۱۸»، «سی‌ودو سال مقاومت در زندان‌های شاه» و «افسانه‌ها و متل‌های کردی» از آن جمله‌اند.

 

«سال‌های ابری» (۲ جلد)، «درشتی»، مجموعه ۲۰ جلدی «فرهنگ افسانه‌های مردم ایران» (با همکاری رضا خندان مهابادی)، «واژه‌نامه گویش کرمانشاهی»، «یادمان صمد» (صمد بهرنگی)، «شب آبستن»، «از این ولایت»، «قصه‌های آن سال‌ها»، «هفت مرد، هفت داستان»، «خاطرات صفر خان» (صفر قهرمانیان) و «دانه و پیمانه» (با همکاری رضا خندان مهابادی) نیز از دیگر آثار این نویسنده و پژوهشگر هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------