تقدیر ویژه جوایز آسیاپاسیفیک از نوید محمدزاده/ تقدیم جایزه به زلزله زدگان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک از نوید محمدزاده برای فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» به صورت ویژه تقدیر به عمل آورد.

به گزارش ایسنا، مراسم پایانی جوایز سینمایی آُسیاپاسیفیک در حالی که در شهر بریزبان استرالیا در حال برگزاری است که نوید محمدزاده که برای بازی در فیلم «بدون تاریخ امضاء» ساخته وحید جلیلوند نامزد کسب جایزه بهترین بازیگر مرد بود از سوی هیئت داوران این رویداد سینمایی به صورت ویژه با دریافت جایزه‌ای مورد تقدیر قرار گرفت.

 

محمدزاده پس از کسب جایزه گفت: مردم ایران آدم‌هایی هستند که در بحران عقاید خود را کنار می گذارند و هر جناحی که باشند با هم متحد می‌شوند، مثل اتفاق اخیر زلزله در غرب ایران. من به نمایندگی از این مردم خوب این جایزه را به زلزله زدگان تقدیم می‌کنم، چه کسانی که درگذشتند، چه کسانی که زنده ماندند و چه نوزادهایی که پس از این اتفاق به دنیا آمدند.

 

جایزه اصلی بهترین بازیگر مرد جوایز آسیاپاسیفیک 2017 به «راجکومار رائو» برای فیلم «نیوتون» از هند رسید.

 

محمدزاده پیش از این برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز و جایزه بهترین بازیگر کرد جششنواره «براتسیلاوا» را نیز دریافت کرده بود.

 

اما جایزه بهترین فیلم جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک 2017 به فیلم «کشور شیرین» به کارگردانی «وارویک تورنتون» از استرالیا رسید که در جشنواره ونیز امسال جایزه ویژه هیئت داوران را نیز به خود اختصاص داده بود. در این بخش، فیلم سینمایی «لرد» به کارگردانی محمد رسول‌اُف از ایران نیز یکی از نامزدهای کسب جابره بود.

 

اما در سایر بخش‌های مهم «آندری زویاگینتسف» برای فیلم «بی عشق» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد، «ناتا موراندیس» برای فیلم «مادر ترسناک» از گرجستان جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت، جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم «نیوتون» از هند رسید، «اسب‌های پنجره‌ای: مکاشفه رزی مینگ در اشعار فارسی» به کارگردانی «آنماری فلمینگ» از کانادا جایزه بهترین انیمیشن بلند این رویداد سینمایی را به خانه برد و جایزه بهترین مستند بلند نیز به «آخرین مرد در حلب»  به کارگردانی «فیراس فیاد» از سوریه نعلق گرفت.

 

فیلم «اسکی‌باز» از ایران به کارگردانی فریدون نجفی نیز در بخش بهترین فیلم بلند جوانان این رویداد سینمایی نامزد کسب جایزه شده بود که در نهایت جایزه این بخش به فیلم «دیده‌ها و نادیده‌ها» از اندونزی رسید.

 

جایزه ویژه دستاورد هنری جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک2017 نیز طبق اعلام پیشین به عباس کیارستمی کارگردان سرشناس و درگذشته سینمای ایران برای فیلم «24 فریم» اختصاص یافت.

41 فیلم از 21 کشور در 13شاخه یازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک به رقابت پرداختند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------