برگزیدگان نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران معرفی شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فیلم سینمایی بچه‌خور به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی با دریافت سه جایزه بیشترین تعداد جوایز را در نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران و همچنین افتتاح ویترین اختصاصی فیلم کوتاه در موزه سینما، عصر دوشنبه - ۲۹ مرداد - در سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.

 

در این‌ مراسم پیش از شروع نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران از ویترین اختصاصی فیلم کوتاه در موزه سینما رونمایی شد.

 

در این بخش نشان شایستگی ایسفا به سهراب شهیدثالث اهدا شد که شاهرخ شهیدثالث پسرعموی این هنرمند آن را دریافت کرد و در این ویترین قرار گرفت.

 

سپس در ابتدای جشن نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران که در سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد، کلیپی از قسمت‌هایی از صحبت‌های زنده‌ یاد عزت‌الله انتظامی درباره نحوه‌ ورودش به تئاتر و سینما از مستند "سیر" پخش شد. سپس قطعاتی موسیقی به صورت زنده در بخش‌های مختلف این جشن توسط رضا کولغانی اجرا شد.

 

در ادامه یادی از حسن رشیدقامت که سال پیش فوت کرد. دری و انتظامی یک دقیقه به احترام این هنرمندان ایستادند و آنها را تشویق کردند.

 

امیرشهاب رضویان که اجرای این‌ مراسم را هم برعهده داشت، چراغی را که عزت‌الله انتظامی در فیلم "مینای شهر خاموش" در دست داشته را به موزه سینما تقدیم کرد.

 

پیمان نهان‌قدرتی دبیر این دوره جشن فیلم کوتاه ایران در سخنانی بیان کرد: ۹ پایان اعداد و آغازی از یک فصل تازه است. نهمین جشن فیلم کوتاه امشب به پایان میرسد و امیدوارم تا کنون بهترین عملکرد را از خود نشان داشته باشیم. من همه فیلمسازانی که به ما اعتبار بخشیدند را برندگان این جشن می‌دانم، زیرا فیلم کوتاه حاصل اندیشه‌های بلند است. اینجا جایگاه ایجاز است و بی‌راه نیست که ارتقا فیلم جهان جز با فیلم کوتاه نمی‌توانست میسر باشد.

 

جایزه بهترین فیلم خارجی توسط رضا درمیشیان و مهران موثقی به فیلم "بچه ساکت" اهدا شد که خواهر فیلمبردار این اثر جایزه را به نیابت دریافت کرد و ویدئویی کوتاه از کارگردان این اثر پخش شد.

 

با حضور آتوسا قلمفرسایی و کاظم مولایی نشان شایستگی ایسفا برای بهترین طراحی صحنه و لباس به سعید حسن لو برای فیلم بچه‌خور تقدیم شد‌.

 

نشان شایستگی ایسفا برای بهترین صدابرداری و صداگذاری به حسین قورچیان برای فیلم موج کوتاه اهدا شد.

 

حسین قورچیان بعد از دریافت جایزه خود بیان کرد: جای کاندیداهای فیلم تجربی بسیار خالی است و خیلی حیف است که در این دوره وجود ندارد زیرا که من خودم هم از این راه کار را یاد گرفته‌ام.

 

با حضور محمد رسولی، سعید پور اسماعیلی نشان شایستگی ایسفا برای بهترین فیلمبرداری به فرشاد محمدی برای فیلم تو هنوز اینجایی تقدیم شد که کارگردان این اثر جایزه را به نیابت از او دریافت کرد.

 

با حضور عماد خدابخش و بهرام دهقان نشان شایستگی ایسفا برای بهترین تدوین به مجتبی اسماعیل زاده برای فیلم موج کوتاه اهدا شد.

 

پس از پخش کلیپی از تاریخچه‌ی سینمای ایران و فعالیت‌های سهراب شهید ثالث نشان شایستگی ایسفا توسط ویدئویی که امیرنادری ضبط کرده و برای جشنواره فرستاده شده بود به سهراب شهید ثالث تقدیم شد که در بخش ابتدایی این مراسم شاهرخ شهید ثالث پسر عمو این هنرمند آنرا دریافت کرد و در ویترین اختصاصی فیلم کوتاه موزه سینما قرار داده شد.

 

پیش از این بهرام بیضایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی اعتماد، خسرو سینایی، ناصر تقوایی، امیر نادری و ... آن را دریافت کرده بودند و رسم این جشن بر این است که کسی که سال گذشته این جایزه را گرفته، تندیس را به نفر بعدی اهدا کند.

 

در ادامه مراسم نشان شایستگی ایسفا با حضور کریم لک‌زاده و مجید برزگر برای بهترین فیلمنامه به آرین وزیردفتری برای فیلم مثل بچه آدم تقدیم شد.

 

آرین وزیردفتری بعد از دریافت جایزه خود اظهار کرد: امیدوارم بازنگری در ایین نامه انجام شود و برای بازیگری هم جایزه‌ای در نظر گرفته شود به همین دلیل از شادی کرمرودی بازیگر این فیلم دعوت می‌کنم تا جایزه را دریافت کند.

 

با حضور محسن امیریوسفی و ناصر ضمیری نشان شایستگی ایسفا برای بهترین کارگردانی به محمد کارت برای فیلم بچه خور اهدا شد.

 

در آخرین بخش با حضور منوچهر شاهسواری، امیرتوده روستا و مسعود امینی تیرانی نشان شایستگی ایسفا برای بهترین فیلم کوتاه به محمد کارت کارگردان و مازیار هاشمی تهیه کننده برای فیلم بچه خور تقدیم شد.

 

مازیار هاشمی در سخنانی بیان کرد: این فیلم به خاطر حضور محمد کارت و دغدغه مشترک یک گروه ۳۵ نفره به اینجا رسیده است. ما میخواهیم کارهای بزرگتری هم انجام دهیم. خدا همه بزرگان هنرمند درگذشته ایران را رحمت کند و بزرگان زنده را برایمان حفظ کند.

 

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما با بیان اینکه امشب جشن آرام و خوبی برگزار شد، بیان کرد: به نظرم جایزه بهترین فیلم را به تهیه کننده بدهید بهتر است.

 

او ادامه داد: من این شانس را داشتم که در برگزاری جشن اول شما سهم کوچکی داشته باشم. ما آن سال‌ها فکر می‌کردیم که برای این گروه باید فضای مستقلی ایجاد کنیم و اکنون نهمین دوره این جشن مستقل برگزار شد. دهمین دوره به هر کس رسید نصف راه را رفته است. امیدوارم این توجه در شما وجود داشته باشد. در تمام این سالها انجمن فیلم کوتاه از منظم ترین و جذاب ترین و خوش‌برخورد ترین‌ها بوده و همیشه خانه سینما از تفاهمی که با انها کرده خوشحال است زیرا که سر عهد خود مانده‌اند.

 

شاهسواری اضافه کرد: با همدیگر به نحوی رفتار نکنیم که دوستانمان از فعالیت دل شکسته شوند. هیچ چیزی فاجعه بارتر از این نیست. من از هیئت مدیره جدید فیلم کوتاه اطلاع زیادی ندارم اما میگویم که مراقب همدیگر باشید تا اینده را بسازید. و تداوم احساسات را ارج نهید.

 

در پایان مراسم هم فیلم کوتاه سینمایی بچه‌خور به کارگردانی محمد کارت برای حاضران به نمایش درآمد.

 

در این مراسم منوچهرشاهسواری، علیرضا رضاداد ،مازیار میری، مرتضی رزاق کریمی، سید صادق موسوی، جعفر صانعی مقدم، محسن امیر یوسفی، رضا درمیشیان، غلامرضا موسوی، محمدرضا دلپاک، علیرضا قاسمخان و ... حضور داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------