لیلا حاتمی: جور دیگری بلد نیستم زندگی کنم!



 

 

 

لیلا حاتمی: جور دیگری بلد نیستم زندگی کنم!

 

لیلا حاتمی: جور دیگری بلد نیستم زندگی کنم!

وقتی خواستند عکس بگیرند دیدم دارند از کفشم عکس می‌گیرند! خیلی به من برخورد چون کارشان به این معنی بود که به عنوان یک بازیگر اهمیتی ندارم و فقط به عنوان یک «سوژه» برایشان جالب هستم!

لیلا حاتمی که این روزها فیلم سینمایی «سعادت آباد» را در پرده اکران دارد در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با ماهنامه 24 در باره کارنامه پر بار امسالش در بازیگری و این‌که این موفقیت نتیجه کدام تلقی از بازیگری و نیز کدام سبک زندگی است گفت‌وگویی خواندنی داشته است.

بعد از بچه‌ها پرکارتر شدم!

حاتمی در بخشی از این گفت‌وگو ضمن بیان توضیحاتی در مورد این‌که چطور از بازی‌هایش در دهه 70 به کارنامه پر بار امسالش رسیده است، در پاسخ به سوالی که علت وقفه 4 ساله در بازیگری‌اش را حضور بچه‌هایش عنوان کرده است می‌گوید: نه اتفاقا بعد از بچه‌ها پرکارتر شدم! آن وقفه ناشی از ریتم طبیعی زندگی‌ام بود و البته این وقفه‌ها به شانس هم مربوط می‌شود که چه فیلمنامه‌ای به دستم می‌رسیده. آدم بعد از چند سال کار نکردن کمی آسان‌گیرتر می‌شود، من هم سعی کردم بعد از آن وقفه حتما یک کاری انجام دهم.

جور دیگری بلد نیستم زندگی کنم

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که ترجیح می‌دهد زندگی خانوادگی متعارفی داشته و امنیت این نوع زندگی را فدای شغلش نکند، می‌افزاید: من به همین شکل عادی و متعارف زندگی می‌کنم. به این نوع زندگی احتیاج دارم تا در این امنیت بتوانم کار هم بکنم. نمی‌دانم شاید اگر من هم اینگونه زندگی نکنم بتوانم خلاقیت بیشتری بروز دهم اما این فرض منتفی است چون اصلا جور دیگری بلد نیستم زندگی کنم به این زندگی متعادل احتیاج دارم. که یکی ممکن است بگوید برای حرفه‌ام آن مدل زندگی به هم ریخته بهتر است

این بازیگر در ادامه می‌افزاد: این نوع زندگی بستر مناسبی برای روح و روانم فراهم می‌کند با این که یکی ممکن است بگوید برای حرفه‌ام آن مدل زندگی به هم ریخته بهتر است. البته آن شکل زندگی را هم به صورت کوتاه تجربه کرده‌ام اما چون احساس کردم به من آسیب می‌زند وضعیت فعلی را ترجیح دادم.

این که می‌خواهد سر در بیاورد من چقدر آدم معتقدی هستم این دیگر اسمش فضولی است

حاتمی در بخش دیگر این گفت‌وگو که حول محور چگونگی سوالات و مصاحبه رسانه‌های خارجی پرداخته، به خاطره‌ای جالب اشاره کرده و می‌گوید: 10 سال پیش چند نفر از مجله PARIS MATCH آمدند اینجا، مصاحبه خوبی هم کردیم وقتی خواستند عکس بگیرند دیدم دارند از کفشم عکس می‌گیرند! خیلی به من برخورد چون کارشان به این معنی بود که به عنوان یک بازیگر اهمیتی ندارم و فقط به عنوان یک «سوژه» برایشان جالب هستم. به محض خارج شدنشان از خانه تلفن زدم و مصاحبه را کنسل کردم. طبیعتا یک ایرانی چنین کاری را با من نمی‌کند چون یک چیزهایی بین ما مشخص است. در آنجا(مصاحبه با رسانه‌های فرانسه) چنین اتفاقاتی نیفتاد اما سوالات بی‌ربط و شخصی که مثلا بخواهند میزان اعتقاداتم را بسنجند پرسیده می‌شد.

وی در ادامه افزوده است: اگر بخواهند فرهنگ را بشناسند خودم با کمال میل توضیح می‌دهم اما مثلا این که می‌خواهد سر در بیاورد من چقدر آدم معتقدی هستم این دیگر اسمش فضولی است.... /  inn.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------