بهاره افشاری: با تلویزیون قهرم!



بهاره افشاری: با تلویزیون قهرم!

شاید یکی از دلایلی که این روزها کمتر نام بهاره افشاری را می‌شنویم و تصویرش را می‌بینیم، همانطور که خودش می‌گوید گزیده‌کاری‌اش باشد؛ او این روزها ترجیح می‌دهد هر کاری را قبول نکند و نقش‌های متفاوتی را انتخاب کند و از این کار هم هدفی دارد.

شاید یکی از دلایلی که این روزها کمتر نام بهاره افشاری را می‌شنویم و تصویرش را می‌بینیم، همانطور که خودش می‌گوید گزیده‌کاری‌اش باشد؛ او این روزها ترجیح می‌دهد هر کاری را قبول نکند و نقش‌های متفاوتی را انتخاب کند و از این کار هم هدفی دارد: «سال 93، اولین دهه کاری من در سینما و تلویزیون تمام می‌شود و ترجیح من این است که وقتی وارد دهه دوم می‌شوم، کارهای متفاوت‌تری را انجام دهم.

 

بهاره افشاری,عکس بهاره افشاری,تصاویر بهاره افشاری

 

دوست دارم از نقش‌هایی که تا به حال بازی کرده‌ام، فاصله بگیرم و کارهای جدید‌تر و متفاوت‌تری را انتخاب کنم و فیلم‌هایی که اکران می‌شود، نقش‌هایی با حال و هوای متفاوت‌تری باشد.

 

مثلا همین کار جدیدی که قرار است فیلمبرداری‌اش بعد از عید فطر شروع شود، کاری است که در آن من نقش یک دختر روستایی را دارم، نقشی که تا به حال بازی نکرده بودم و برای اینکه بتوانم این نقش را بازی کنم، باید سه هفته‌ فشرده اسب سواری یاد بگیرم، یا بازی در یک فیلم-انیمیشن، خیلی برایم جالب بود.

 

«صد سال به این سال‌ها» که سامان مقدم کارگردانش است و هنوز اکران نشده‌ است را هم دوست دارم، چرا که در آن هم یک نقش متفاوت دارم. دوست دارم که همین راه را ادامه بدهم و دهه دوم کاری‌ام را با یک اتفاق تازه شروع کنم. شاید همین گزیده‌‌کاری من باعث شده که شما فکر کنید من کم کار شده‌ام.


بهاره افشاری برای بار اول در سریال «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی در رمضان سال  84 روی آنتن رفت و در آن زمان یکی از پرمخاطب ترین سریال‌های آن سال شد. اما قبل از آن او تجربه بازیگری را در سریال «روزگار قریب» به کارگردانی کیانوش عیاری داشت. «روزگار قریب» از سال 81 فیلمبرداری‌اش شروع شد و درست در سال 86 روی آنتن رفت. این سریال هم یکی از سریال‌هایی بود که با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد. بعد از آن نوبت به سریال «فاصله‌ها» رسید.


 این سریال هم با استقبال خوبی روبه‌رو شد و بهاره افشاری از این اوضاع خوشحال بود اما با بازی در سریال «مرد نقره‌ای» به کارگردانی کاظم معصومی ورق کاملا برگشت. از این سریال آن‌طور که باید و شاید استقبال نشد.

 

بعد از این سریال پاییز 91 بود که دیگر چهره بهاره افشاری را در سریال‌های تلویزیونی ندیدیم تا چندی پیش که بهاره در یکی، دو فیلم سینمایی بازی کرد ولی به غیر از اینها دیگر از او خبری نبود. سراغش رفتیم و از او پرسیدیم این روزها که هیچ خبری از او نیست چه کار می‌کند. چرا اینقدر کم کار شده است و...


مشغول اسب‌سواری‌ام
وقتی از او می‌پرسیم که چطور شده اینقدر کم کار شده است و این روزها کاری ندارد، می‌گوید: «البته من اینطور فکر نمی‌کنم که کم کار شده‌ام، شاید شما این طور فکر می‌کنید. من سال گذشته دو فیلم بازی کردم و این روزها درگیر فیلم‌ تازه‌ام هستم؛ یک کار سینمایی عاشقانه به کارگردانی آقای نجفی.

 

برای بازی در این فیلم مشغول تمرینات اسب سواری هستم و تنها چیزی که می‌توانم در مورد فیلم بگویم، این است که در این فیلم من نقش یک دختر ترکمن قبیله‌ای روستایی را بازی می‌کنم. ضمن اینکه یک فیلم-انیمیشن هم کار کرده‌ام که در جشنوراه فیلم کودک همین امسال به نمایش در می‌آید.

«تتل و راز صندوقچه» به کارگردانی وحید گلستان و منصور غلامی است. در مورد تلویزیون هم باید بگویم تا زمانی که مردم با این رسانه آشتی نکرده‌اند سریال بازی نمی‌کنم.»


فعلا با تلویزیون قهرم
آخرین باری که چهره بهاره افشاری را در جعبه جادویی دیدیم، پاییز و زمستان سال 91 بود. «مرد نقره‌ای» به کارگردانی کاظم معصومی، سریالی بود که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و بهاره افشاری بارها درگفت‌وگو‌هایش گفته بود که «مرد نقره‌ای» همانی نشد که ما انتظارش را داشتیم.

 

به هر حال از آن موقع تا به حال نزدیک به یک سال می‌گذرد؛ «‌تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که مردم با تلویزیون قهر هستند، ترجیح می‌دهم که کار نکنم. ببینید از همان ابتدا،سریال‌هایی که من در آن بازی کردم، کارهایی پربیننده بود. «او یک فرشته بود» یا «روزگار قریب» کیانوش عیاری، حتی سریال «فاصله‌ها» هم از سریال‌های پرطرفدار بود.

 

بعد از اینها یک تجربه بد کار را خراب کرد. «مرد نقره‌ای» سریالی بود که من فکر می‌کردم چون کاظم معصومی پشت دوربین است و فیلمنامه خیلی خوبی دارد، کار خوبی می شود اما همه چیز آن‌طور که من فکر می‌کردم نشد. فیلمنامه قلع و قمع شد و چیز زیادی از آن چیزی که من خوانده بودم، نماند.

 

خب طبیعی است که مورد توجه قرار نگیرد، شاید بعد از ماه رمضان این سریال مخاطب‌های خودش را داشت، اما برای من که کارهای پربیننده‌ای را در کارنامه کاری‌ام داشتم، راضی‌کننده نبود. اینطور شد که از تلویزیون فاصله گرفتم. به نظرم این روزها خیلی‌ها، از جمله خود من تلویزیون نگاه نمی‌کنند.

 

با وضعیتی که حال پیش آمده، ترجیح می‌دهم که سهمی در تلف کردن وقت مردم نداشته باشم. حالا در سینما مردم می‌توانند فیلم مورد نظرشان را انتخاب کنند، یا فیلمی را ببینند یا نه، اما در تلویزیون این قدرت انتخاب را ندارند، به همین دلیل ترجیح می‌دهم که سهمی در این تلف کردن نداشته باشم.»

 

بهاره افشاری,عکس بهاره افشاری,تصاویر بهاره افشاری

 
شغل همیشگی
شاید بدانید که بهاره افشاری قبل از اینکه وارد تلویزیون شود، طراح لباس بوده. او در تمام این سال‌ها این کار را رها نکرده و آن را ادامه داده. حتی در تمام این مدتی هم که از او خبري نبوده همچنان کارش را ادامه داده و به آن به عنوان یک شغل همیشگی نگاه می‌کند؛ «من قبل از اینکه بازیگر شوم طراح لباس بودم و شغل من همین بود و سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهم.

 

من «شو» دائمی دارم و کارهای فصلی را انجام نمی‌دهم، تبلیغات زیادی برای آن نمی‌کنم چرا که مشتری‌های ثابت و همیشگی خودم را دارم، حالا ممکن است که یک کارهای جدیدی را انجام دهم و مهرماه برای فصل جدید کارهای جدید را ارائه كنم.»

منبع:مجله زندگی ایده آل

bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------