آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

بهمن محصص درگذشت



 

بهمن محصص درگذشت

 

بهمن محصص هنرمند پیشكسوت هنریهای تجسمی در رم ایتالیا به دلیل بیماری ریوی درگذشت. محصص از هنر مندانی بودكه در رشته های نقاشی و مجسمه سازی تبحر خاصی داشت.

بهمن محصص متولد ۹ اسفند ۱۳۱۰ در شهر رشت است. وی در ۱۴ سالگی در کارگاه و نمایشگاه محمد حبیب محمدی نقاش گیلانی که هنر را در آکادمی هنر مسکو فراگرفته بود شروع به کار کرد. در زمان اقامت خانوادگی در تهران محصص چند ماهی در دانشگاه هنر تهران به تحصیل پرداخت .

وی از هنر مندانی است که در جریان ملی شدن صنعت نفت ایران در کشور زندگی می کرد.محصص در ۱۳۳۳ به اروپا سفر کرده و در ایتالیا ساکن شد و در آکادمی هنر”رم ” , مدتی نزد ” فروچیو فراتزی ” به آموختن هنر مشغول شد.حاصل این دوره از زندگی محصص چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج ایتالیا و شرکت در نمایشگاه هایی چون بینال ( دوسالانه ) ونیز , سائو پائولو و پاریس بود.

همن محصص پیشكسوت نقاشی و مجسمه سازی ایران در روز چهارشنبه ۶ مرداد در ایتالیا و در سن ۷۹ سالگی درگذشت.... / خبرگزارى ايلنا 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------