امیر جدیدی غایب بزرگ سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر



اخبار,اخبار فرهنگی,امیر جدیدی

امیر جدیدی بازیگر سینما و تئاتر که سال سال گذشته توانست بالاخره بعد از دو بار نامزدی سیمرغ بلورین را از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از آن خود نماید امسال در این رویداد سینمایی غایب خواهد بود.

 

پیش از این قرار بود جدیدی در فیلم سینمایی "تختی" جدیدترین ساخته "بهرام توکلی" در نقش غلامرضا تختی به ایفای نقش بپردازد و حتی برای مدتی به تمرین و آماده سازی برای این نقش مشغول شد اما بعد از مدتی حضور وی در این فیلم سینمایی منتفی شد.

 

فیلم سینمایی تختی خود برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می کند. جدیدی با توجه به همکاری موفقیت آمیز خود با بهرام توکلی در فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" که برای وی سیمرغ بلورین جشنواره را به همراه داشت به کسب دومین سیمرغ هم امیدوار بود اما این اتفاق مسیر نشد.

 

مراحل تمرین کشتی و آمادگی جسمانی امیر جدیدی بازیگر نقش غلامرضا تختی به مدت ۶ ماه مستمر ادامه داشت، اما به دلیل طولانی شدن آماده‌سازی دکور‌های فاز ٢و ٣ که مربوط به نوجوانی و جوانی غلامرضا تختی است، تغییر در زمان‌بندی پروژه و حساسیت روی گریم بزرگسالی جهان پهلوان تختی که نیاز به مواد اولیه تهیه شده از خارج از کشور داشت، تست گریم به روز‌های اخیر موکول شد و در نهایت بعد از تست گریم، گروه تولید و امیر جدیدی به این نتیجه رسیدند که فیلمبرداری مبارزه‌های کشتی جهان پهلوان تختی با این گریم سنگین امکان‌پذیر نیست.

 

از آنجا که امکان حذف این صحنه‌ها از فیلمنامه میسر نبود و با طولانی شدن زمان پیش تولید و داشتن تعهد از جانب امیر جدیدی به پروژه‌های دیگر، با توافق وی، همکاری اش با پروژه غلامرضا تختی قطع شد. گروه تولید با جایگزین کردن بازیگر دیگری کار خود را از امروز ۲۴ مهر آغاز کرده است. به زودی لیست کامل عوامل فیلم منتشر خواهد شد.

 

علاوه بر این فیلم جدیدی بسیار کم کار بوده و امسال تنها با حضور در فیلم سینمایی "قانون مورفی" کارنامه کاری خود را به پایان رساند. البته هنوز یک فصل از سینمای ایران باقی مانده اما دیگر فرصت برای حضور در اثری که به فجر امسال برسد وجود ندارد.

 

جدیدی در عرصه اکران امسال دو فیلم را روی پرده سینماها داشت که هر کدام با استقبال های متفاوتی روبرو شد. فیلم سینمایی تنگه ابوقریب به عنوان پرافتخارترین فیلم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر توانست در اکران با فروشی معادل ۵,۶۴۴,۰۴۶,۰۰۰ روبرو شود.

 

از طرفی فیلم عرق سرد که باز هم جدیدی در آن به ایفای نقش پرداخته بود به فروش ۲,۰۲۸,۵۸۴,۰۰۰ تومانی اکتفا کرد تا نسبت به تنگه ابوقریب اثری ناموفقی به چشم آید. 

 

حال امیر جدیدی غایب بزرگ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر لقب می گیرد. البته این در صورتی است که جدیدی فیلمی را در سکوت خبری بازی نکرده باشد. در حال حاضر فعالیت سینمایی جدیدی در سال جاری تنها به اکران فیلم سینمایی "قانون مورفی" به کارگردانی "رامبد جوان" ختم می شود.

 

امیر جدیدی، امیر جعفری، سروش صحت، هادی کاظمی و  رامبد جوان از جمله بازیگران اصلی هستند که در فیلم قانون مورفی به ایفای نقش خواهند پرداخت. نکته قابل توجه در قبال این فیلم آن است که فیلم جدید جوان تاکنون نامی از بازیگران زن خود نبرده است و شاید به طور کلی این فیلم بیشتر روی کاراکترهای مرد داستان می چرخد.

 

فیلم سینمایی قانون مورفی تازه‌ترین ساخته رامبد جوان بهمن ماه امسال فیلمبرداری خود را در استان گیلان آغاز کرد و حالا در آستانه فصل تابستان نخستین تیزر خود را منتشر کرده است. ارشا اقدسی بدلکار بین‌المللی سینما طراحی صحنه‌های اکشن قانون مورفی را بر عهده دارد.

 

میزان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------