رمان «سایه هیولا» سریال می‌شود



اخبار,اخبار فرهنگی,عباس جهانگیریان

عباس جهانگیریان از آماده‌سازی فیلمنامه‌ای بر اساس رمان «سایه هیولا» برای تولید یک سریال تلویزیونی خبر داد.

عباس جهانگیریان داستان‌ و نمایشنامه‌نویس در گفتگو با مهر، گفت: رمان «سایه هیولا» که چند سال پیش آن را نوشته و منتشر کردم، قرار است در قالب فیلمنامه تبدیل به یک سریال تلویزیونی بشود. این رمان همان‌طور که می‌دانید درباره انقراض ببر مازنداران است.

 

وی افزود: متن فیلمنامه این سریال را نوشته‌ام و لوکیشن اصلی اتفاقات آن پارک ملی گلستان است. متاسفانه با وجود این‌که این پارک، بزرگ‌ترین پارک وحش خاورمیانه است، عموم مردم چیزی درباره آن نمی‌دانند. در حال حاضر شرایط برای تولید سریال مورد نظر آماده است فقط تیم تولید از صدا و سیمای استان گلستان، از رئیس سازمان محیط زیست برای ۲۵ درصد اسپانسری کار درخواستِ مشارکت کرده است.

 

این نویسنده گفت: چندی پیش کار داشت روی روال معمول پیش می‌رفت که تغییر و تحولات مدیریتی، مدتی آن را به تعویق انداخت. امیدوارم هم سریال این تولید شود هم خود کتاب خوانده شود چون نسبت به شغل محیط‌بانی یک همدلی به وجود می‌آورد. این روزها تعداد کل کارمندان حوزه محیط زیست و محیط‌بان‌های کشورمان ۳ هزار نفر است در حالی که ۳۰ هزارنفر شکارچی مجوزدار در ایران داریم. این تازه تعداد شکارچی‌های مجوزدار است و تعداد بی‌مجوزها مشخص نیست!

 

جهانگیریان در ادامه گفت: این روزها با ۱۰۰ هزار محیط‌بان هم نمی‌شود محیط زیست کشور را حفظ کرد بلکه تنها راه چاره، کتاب و کار فرهنگی است. باید سعی کنیم از هر بچه‌ای، یک محیط‌بان بسازیم. این طبیعت، بخشی از خانه و حیات ما و این بچه‌ها است. همین مساله هم باید به بچه‌ها آموزش داده شود. این‌که فکر کنیم با محیط‌بان و حقوق بیشتر می‌شود محیط زیست کشور را حفظ کرد، اشتباه است. کشورهای دیگر دقیقا این کار را آموزش انجام داده‌اند. به عنوان مثال در آلمان یا اتریش، دانش‌آموزان و بچه‌ها را در مهدکودک‌ها و مدرسه‌ها آموزش می‌دهند که از جامعه خود حراست کنند. به عنوان نمونه اگر یک آدم بزرگسال فیلتر سیگارش را در خیابان روی زمین بیاندازد، بچه‌های کوچک به او تذکر می‌دهند. در مورد محیط زیست هم همین اتفاق افتاده است.

 

وی درباره آثار دیگرش نیز گفت: یک داستان آماده چاپ هم دارم که پیش‌تر آن را به ناشر سپردم اما به نظرم حجمش برای چاپ کم است و باید بیشتر رویش کار کنم. این داستان،   یک تراژدی درباره بازی شطرنج است و ظرفیت بسط و گسترش را دارد. البته منظورم این نیست که بیهوده حجم اثر را بالا ببرم و اصطلاحا به آن آب ببندم. چون این اثر داستان دو برادر است که برای میراث حکومت با یکدیگر می‌جنگند و یکی، دیگری را می‌کشد. از دل همین داستان شطرنج به وجود می‌آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------