آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

شیر طلای ونیز به ونسا ردگریو اهدا شد/ استقبال از «اولین مرد»



اخبار,اخبار فرهنگی,ونسا ردگریو

در حالی شب پیش هفتاد و پنجمین دوره جشنواره ونیز کلید خورد که گی‌یر مو دل تورو رییس داوران این دوره جشنواره پیش از افتتاحیه رسمی بر تلاش بر برابری جنسیتی تاکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۸ که شب پیش (چهارشنبه) در لیدو شروع به کار کرد، فیلم «اولین مرد» آغازگر جشنواره شد.

 

این فیلم که درباره اولین فضانوردانی است که پا روی ماه گذاشتند، به کارگردانی دمین شازل، با اقبال تماشاگران روبه رو شد و حضار چند دقیقه ایستاده فیلم را تشویق کردند.

 

فیلم جدید شازل که با بازی رایان گاسلینگ در نقش نیل آرمسترانگ ساخته شده، برای نخستین بار دیشب دیده شد. این فیلم توسط یونیورسال در ماه اکتبر اکران می‌شود.

 

پیش از آغاز مراسم گی‌یرمو دل تورو رییس هیات داوران بخش رقابتی این دوره جشنواره، تاکید کرد از برابری جنسیتی حمایت می‌کند و نقش کارگردان‌های زن در سینمای امروز نادیده گرفته نخواهد شد. وی یادآور شد هم اکنون ۵ فیلم در دست ساخت دارد که کارگردانی ۳ عنوان آنها را به کارگردان‌های زن سپرده است و این نشانه احترام وی به برابری جنسیتی است.

 

در عین حال دل‌تورو تاکید کرد جانبدارانه به فیلم «رم» ساخته آلفونسو کوارون هموطن مکزیکی‌اش نگاه نکند.

 

در مراسم افتتاحیه در عین حال ونسا ردگردیو بازیگر کهنه‌کار سینمایی جایزه شیر طلای این دوره جشنواره را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد. وی در سخنانی که پیش از دریافت این جایزه برای خبرنگاران داشت یادآور شد که از ۶ سالگی اولین نقش خود را ایفا کرده و همواره با هنر همراه بوده است. وی خطوطی از نخستین نقش‌آفرینی‌اش را برای خبرنگاران ادا کرد.

 

این بازیگر در عین حال درباره این که هرگز جایزه‌ای از کشورش انگلستان دریافت نخواهد کرد گفت همواره برای خاندان سلطنتی احترام قایل است اما جایگاه خاندان سلطنتی از دولت جداست و نمی‌تواند از فردی مثل بلر که کشور را به جنگ عراق کشاند، حمایت و یا جایزه‌ای از آن دریافت کند.

 

فرش قرمز دیشب لیدو در حالی زیرپای مهمانان این دوره پهن شد که فاطمه معتمد آریا به عنوان یکی از داوران بخش افق‌های این دوره، در این جشنواره حضور دارد. رامین بحرانی کارگردان ایرانی- آمریکایی نیز یکی از داوران بخش فیلم‌های اول جشنواره است.

 

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۸ تا ۸ سپتامبر ادامه دارد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------