چرا فیلم «تنگه ابوقریب» همچنان اکران می شود؟



اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم تنگه ابوقریب

با پایان سقف ۶هفته ای اکران فیلم های پرفروش سینمایی، و باتوجه به اکران «تنگه‌ابوقریب» از ۱۷ مرداد، نمایش این فیلم‌ از این هفته،‌ تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش صبا، با اعلام اسامی ۵ فیلم جدیدی که از سه شنبه ۴ مهرماه با سرگروه‌های مختلف در سینماهای کشور اکران خواهد شد، جای خالی فیلم سینمایی «ماهورا» به سرگروهی استقلال که قرار بود در این تاریخ اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کند، به چشم می آید.

 

فیلم سینمایی «ماهورا» قرار بود پس از پایان اکران «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی که یکی از تولیدات سازمان هنری رسانه ای اوج است، در سینماها به نمایش درآید؛ اما «تنگه ابوقریب» که از ۱۷ مردادماه به سرگروهی استقلال اکران شد، بعد از گذشت ۷ هفته از نمایش آن ؛ قرار است همچنان با سرگروه مذکور به اکران خود ادامه دهد! این در حالی است که سقف اکران فیلم‌های پرفروش حداکثر تا ۶ هفته است و باتوجه به اکران «تنگه‌ابوقریب» از ۱۷ مرداد، نمایش این فیلم‌ از این هفته،‌ تخلف محسوب می‌شود.

 

با پیگیری‌های صبا؛ غلامرضا فرجی سخنگوی کارگروه اکران، در ارتباط با گذشت ۷ هفته اکران «تنگه ابوقریب» و عدم تعویض سرگروهی این فیلم سینمایی به «صبا» گفت: «تنگه ابوقریب» به سرگروهی استقلال از ۲۴ مردادماه اکران شده است و با توجه به یک هفته تعطیلی ایام عزاداری، به زمان اکران آن اضافه شده و تا هفته دیگر اکران این فیلم سینمایی به سرگروهی استقلال ادامه دارد و از هفته آینده «ماهورا» در سینماهای کشور اکران خواهد شد.

 

سوال اینجاست، که با توجه به صحبت‌های سخنگوی شورای کارگروه اکران مبنی بر اضافه شدن یک هفته زمان اکران به فیلم «تنگه ابوقریب» به دلیل یک هفته تعطیلی سینماها در دهه محرم، چرا باید فیلم های دیگری از جمله «شعله ور»، «پشت دیوار سکوت» و ... که به سرگروهی کوروش از ۲۴ مردادماه در سینماها اکران شده‌اند از این قائده مستثنی باشند؟! 

 

بهتر نیست به جای بیان دلایلی که شاید برای هیچ فیلمسازی قابل قبول نیست، کارگروه اکران با توجه به موضوع ارزشی این فیلم و حمایت سامان اوج از آن و همچنین تقارن با هفته دفاع مقدس، ضمن اعلام تمدید سرگروهی اکران این فیلم سینمایی دلایل خود را بدون هیچ کم و کاستی به مخاطبان و صاحبان فیلم ها برساند تا در حق فیلم هایی که همزمان یا دیرتر از «تنگه ابوقریب» اکران شده اند و یا فیلم «ماهورا» که تاکنون برای اکران با ناملایمت هایی روبرو بوده و فیلم ارزشی و دفاع مقدسی محسوب می‌شود، اجحاف نشود؟

 

همچنین روزگذشته حمیدزرگرنژاد،کارگردان فیلم سینمایی «ماهورا» درباره تاخیر در زمان اکران این فیلم به حق کشی و غیر سیاسی بودن «ماهورا» اشاره کرد و گفت: این فیلم همانطور که در جشنواره فیلم فجر به دلیل عدم تعلق به ارگان های خاص و نگاه غیر سیاسی به دفاع مقدس، مورد بی مهری قرار گرفت، اکنون برای اکران نیز دچار مشکل است. «ماهورا» در بخش خصوصی تهیه شده و هرگز از حمایت های مادی با ارقام بالا بهره ای نبرده است و افراد کمتری به دنبال احقاق ارزش حقیقی این فیلم هستند. کسانی که با بودجه های گزاف از ارگان های خاصی حمایت شدند در حال حاضر مانع اکران به موقع فیلم «ماهورا» هستند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------