بدهكارانی كه طلبكار شدند!



اخبار,اخبار فرهنگی,سعید و وحید جلیلی

روزگار عجيبي در گذر بوده و جاي شاكي و متشاكي عوض شده است. آن‌هايي كه قصور وضعيت فعلي بر گردن‌شان سنگيني مي‌كند به زمين وزمان هجمه مي‌آورند و آ‌ن‌ها را براي زندگي كه مردم را در آن گرفتار كرده‌اند، نصيحت و تنبيه مي‌كنند! حال نيز نمونه ديگري از اين نوع تفكر بروز كرده كه اظهارات‌شان جاي نقد دارد. در همين حال وحید جلیلی، ريیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار و برادر سعید جلیلی، دبیر سابق شورای امنیت ملی در جدیدترین اظهار نظر خود به تندی از سیاست های صداوسیما انتقاد کرده و معتقد است این سازمان به اشغال یک طبقه بی هویت و مرفه درآمده است!

 

او با نقد ساختار صداوسیما، گفته كه سازمان صدا و سیما به اسم برنامه‌سازی به اشغال طبقه مرفه بی‌هویت درآمده است و یک اقلیتی برای صدا و سیما تعیین تکلیف می‌کنند. صدا و سیما راجع به انقلاب سریال می‌سازد که ۱۰۰ قسمت دارد، اما دین و اسلام در آن وجود ندارد، چرا مدیران ما شرمنده هستند و خجالت می‌کشند؟ سازمان صدا و سیما را در خدمت اقلیت محدود درآورده‌اید. در طول این ۲۰ سال گذشته آیا یک کاراکتر حزب‌الهی در سریال‌ها نشان داده‌اید؟ فردی همچون حاج کاظم را در سینما هم نداریم.

 

وحید جلیلی در ادامه انتقادهایش از صداوسیما، تأکید کرد: «اسلامی که امروز در سازمان صدا و سیما عرضه می‌شود چه اسلامی است؟ فهم مذهبی و تفکر دینی که در این سازمان وجود دارد در حد مرحوم فهیمه رحیمی است، آن هم در میان مدیرانی که خود را فرهیخته‌ترین مدیران سازمان صدا سیما می‌دانند، اما آنتن را که می‌بینید خروجي متفاوت است». به ساير بخش‌هاي دردنامه برادر سعيد‌جليلي نمي‌پردازيم ولي درباره آن قسمتي كه مي‌گويد صداوسيما در اشغال اقليتي مرفه است بايد سخن گفت. مشخص نیست منظور جلیلی چیست ولی بیشتر شبکه‌‌ها اصلی یا در دست علی‌فروغی، رییس بسیج صداوسیماست یا یامین‌پور و دوستان که از دلداده‌های برادر این آقای منتقد هستند، قرار دارد. بقیه شبکه‌هایی که فعال هستند نيز برنامه تکراری بخش می‌کنند و سرمايه چندي ندارند و به درد آقای جلیلی نمی‌خورد. بي‌شك صداوسیما آش دهن‌سوزی نیست که از آن دفاعی شود ولی اینکه جماعتی همیشه طلبکار بخواهند در کسوت موافق، مخالف‌خوانی کنند جای تامل دارد. از طرفی این اقلیتی که جلیلی به آن اشاره دارد سال‌هاست که در صداوسیما هستند و بسیاری به عملکردشان انتقاد دارند و باید پرسید که چه شده ایشان تازه از خواب بیدار شدند؟ زيرا انتقادهاي فراواني به اين اقليت سانسورچي و قدرتمند شد ولي كسي صداي منتقد را نشنيد؟!

 

گفتني است اين فرد كه مهمان صداوسيما در دانشكده اين سازمان بوده‌است، با تكرار انتقاداتي كه سال‌هاست اصلاح‌طلبان دارند گفته است كه همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد سازمان صدا و سیما را از دست اقلیتی که ادعای بی‌شماری دارند آزاد کند. ۲۵ سال دانشگاه صدا و سیما در اختیار اصولگراها بوده است. آن وقت نتوانسته است دو خبرنگار تربیت کند؟ در این ۲۵ سال ما موشک هوا کرده‌ایم و ... کارهای بزرگ دیگری انجام داده‌ایم. متاسفانه صدا و سیما برنامه‌ای با عنوان بدون تعارف را راه انداخته است که آخر تعارف است! ما اگر سازمان صدا و سیمای درستی داشتیم آنقدر راحت در همین بحث دور زدن‌ها آخر تعارف نمی‌شدیم. بايد خطاب به اين فرد گفت كه اخوی، مردم دیگر فریب نمایش‌های شما و یارانتان را نمی‌خورند اگر سعي داريد به سخنان شما توجهي كنند، برنامه را عوض کنید.

 

روزنامه قانون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------