امیرحسین صدیق: بازیگر فراموش‌شده‌ای هستم



اخبار,اخبار فرهنگی,امیرحسین صدیق

بازیگر سینما و تلویزیون در «فرمول یک» نسبت به اجرای برنامه «دورهمی» واکنش نشان داد و گفت: به من هم برای اجرای برنامه «دورهمی» پیشنهاد دادند ولی بنا به دلایلی نپذیرفتم.

به گزارش تسنیم، «فرمول یک» میزبان امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون بود و با او از بی حاشیه بودنش گرفته تا شهرت احمد پورمخبر، حواشی «کتاب باز» و برنامه‌هایی چون «دورهمی»، «خندوانه» و «ماه عسل» گفتگو کرد.

 

صدیق در پاسخ به اینکه قبول دارد بازیگر فراموش شده‌ای است که در لیست‌ها نیست، اظهار کرد: نمی‌دانم طبق چه این را دسته بندی می‌کنند. دو تا تعریف دارم که از خانم برومند یاد گرفتم که می گوید جایی را که ما داریم مردم به ما می‌دهند. با یک حکم حکومتی و نامه دولتی به ما نمی‌گویند تو الان رییس بازیگران معروف فراموش نشده‌ای! مردم اگر کارت را دوست داشته باشند هستی و نداشته باشند نه.

 

وی افزود: من سال 73 این شانس را داشتم که نقش آقای پدر را در "زی زی گولو" بازی کردم و در این 20 و چند سالی که کار حرفه‌ای‌ام بازیگری است گاهی اوقات پیشنهاداتی را که می‌شود سخت قبول می‌کنم. چون بین مردم آبرویی جمع کرده‌ام و موظفم این آبرو را حفظ کنم و مردم را از خودم ناامید نکنم. البته کارهای بد هم داشتم. خیلی کارها را به خاطر پول کردم. داشتم خانه ای اطراف تهران می‌ساختم و پولم که تمام می شد به کارگرها می‌گفتم من می‎روم تهران کار می‌کنم و پول درمی‌آورم و دوباره خبرتان می‌کنم.

 

بازیگر «بیست و یک روز بعد» یادآور شد: نمی‌توانم از هیچ‌کدام نام ببرم چون مثلا درباره یکی از کارهایی که من از آن متنفر بودم فهمیدم که مردم چقدر دوستش دارند و سلیقه آنهاست. به هر حال در هر کاری که رفتم سعی کردم سلیقه‌ام را اعمال کنم. گاهی به من گفته‌اند خودخواهی اما من می‌خواستم سلیقه مردم را هم در نظر بگیرم.

 

صدیق در این باره که آیا هیچ‌وقت به سوپراستار بودن فکر نکرده، تصریح کرد: زمان "زی زی گولو" من 22 ساله بودم و وقتی سربازی‌ام تمام شد سر این کار آمدم. سه چیز ظرفیت می‌خواهد؛ شهرت، ثروت و قدرت. اگر آدم ظرفیتش را نداشته باشد شبیه بادکنک قرمز بزرگی است که از دور خیلی چشمگیر است اما تمامش به یک سوزن بند است. بنابراین بنایی نیست که آدم بخواهد زندگی‌اش را بر مبنای آن بگذارد.

 

  بیشتر بخوانید: بیوگرافی امیرحسین صدیق

 

وی ادامه داد: با احترام به تمام سوپراستارها، تاپ استارها و مگا استارها و با علم به اینکه ما احتیاج داریم آدمهای خوشگل و جذاب بیایند هنرپیشه و خواننده شوند، خودم زندگی ام را بر این مبنا نگذاشتم. زمانی که مرا به عنوان آقای پدر می شناختند در خیابان های غریبه از دست مردم فرار کردم و می‌ترسیدم که چطور در یک جای غریبه مرا می‌شناسند. من از تئاتر و کانون پرورش فکری شروع کردم و "زی زی گولو" که کار شد فکر نمی کردم بازیگری یک شغل است و فکر می کردم عشقی مثل تئاتر با حقوق کم بود. اما بعد دیدم مدام به من پیشنهاد می‌شود و از این راه زندگی می‌کنم. در حالی که قبلاً این فکر را نمی‌کردم و آن را به عنوان شغل نگاه نمی‌کردم.

 

بازیگر «میم مثل مادر» در خصوص مصاحبه‌ای که درباره احمد پورمخبر کرده بود، توضیح داد: خبرنگارها وقتی ضبط نمی‌کنند می‌گویند داریم یادداشت می‌کنیم اما آن چیزی که دوست دارند به رشته تحریر در می‌آورند! ما در تلویزیون و سینما موظفیم قدری سطح سلیقه مردم را رعایت کنیم. در دوره ای که از چند سال پیش شروع شد به برنامه‌های تلویزیونی و فیلمهای سینمایی سخیف نگاه شد. با ورود برخی دوستان این اتفاق افتاد. آقای پورمخبر هم جزو همین ها بود. شغل من بازیگری است و اگر خودم به شغلم احترام نگذارم نمی توانم از بقیه انتظار داشته باشم. استفاده نابجا از این دوستان باعث شد سطح برخی کارها پایین بیاید.

 

صدیق تاکید کرد: انتخاب پورمخبر توسط رضا عطاران درست و در جایگاه درستی بود اما حضورهای بعدی که در امتداد آن اتفاق افتاد نادرست بود و من اگر او در فیلمی باشد در آن بازی نمی کنم. خانمی هم بود که لهجه ترکی داشت و اسمش را بلد نیستم.

 

وی در پاسخ به سوال برنامه که آیا تیم ملی قهرمان می‌شود، بیان کرد: اگر حواشی برای تیم ملی نسازند و امکان تمرکز و تمرین داشته باشند و مربی‌ها کارشان را درست انجام دهند می‌توانند موفق شوند. اسم بازیکنان را نمی‌دانم فقط می‌دانم بیرانوند دروازه‌بان‌مان است. رامین رضاییان را هم به خاطر موهایش که عجیب بود و مثل شیر شده بود یادم می‌آید.

 

مجری سری اول «کتاب باز» درباره تجربه اجرا گفت: قبل از این هم با رامبد جوان برنامه‌ای به نام امشب را در شبکه دو داشتم و او از همان زمان درباره «خندوانه» و فرهنگ خندیدن ایده برنامه در ذهن داشت. سالها قبل از کتاب باز آن را اجرا کرده بودم. همچنین برنامه‌ای به نام «آفتابگردان» را هم در شبکه دو داشتم. ماجرای «کتاب باز» هم این بود که کرمی مدیر شبکه نسیم به دلیل کارهای فرهنگی که من کرده بودم از جمله «کتابفروشی هدهد» که با خانم برومند داشتم می خواستند من برنامه را اجرا کنم.

 

صدیق ادامه داد: من هم رفتم و سعی کردم با تهیه‌کننده جوانی که آنجا بود به همفکری برسیم. فصل اول را کار کردم و به نظرم تا اندازه ای به ایده‌آل‌هایم نزدیک شدم. گذشت تا اینکه زمان ساخت فصل دوم رسید و سروش صحت به من زنگ زد و گفت من برای کتاب باز قرارداد بسته‌ام. عیبی ندارد؟ گفتم حالا که قرارداد بسته‌ای نه!  دوست داشتم با تهیه‌کننده حرف بزنم و بدانم چرا؟ الان که گاهی برنامه را دنبال می کنم می‌بینم چه خوب است که من نبودم چون در ذهنم این بود که می خواهیم برنامه‌ای را بسازیم که عامه مردم را در روستا و شهرهای دورافتاده به کتاب خواندن ترغیب کنم اما الان شکلی نیست که بتواند این کار را انجام بدهد.

 

وی درباره برنامه خندوانه این‌طور اظهارنظر کرد: رامبد پنج سال قبل از آن خندوانه را در ذهنش داشت که قابل تقدیر و کار درستی بود. حالا هم هرکسی انتقاد می کند به او این را می‌گویم. به دلایل شرایط و سیاست‌های تلویزیون و مشکلات کشور شکل برنامه تغییر می‌کند و...

 

بازیگر «همه بچه‌های من» درباره «دورهمی» گفت: این برنامه را تک و توک و تکه پاره دیده‌ام. طرح آن از مهران مهام و برداشتی از یک مسابقه هندی بود. به من هم برای اجرا پیشنهاد دادند که گفتم مردم فحشم می‌دهند و نرفتم. گاهی نگاه می‌کردم به خاطر اینکه دوستانم در بخش‌های نمایشی آن کار می کردند و مهران مدیری را به عنوان بازیگر می‌شناسم. اما جزو کسانی نبودم که ساعت کوک کنم و هر شب آن را نگاه کنم.

 

صدیق درباره «ماه عسل» هم این چنین نظر داد: با اینکه یک شب میهمان احسان علیخانی بودم تقریباً هیچ قسمتی را ندیدم. اصولاً همه‌مان حالمان آمادگی بد شدن را دارد اینکه خودمان را به سمت غم و غصه و بدبختی و زجر هل بدهیم خوب نیست.

 

وی در پایان گفت: دو سه ماه است برای یک مستند در شهرستان‌های مختلف هستم و تهران نبودم. دیشب که بعد از چند ماه برای خرید رفته بودم و یک شیشه آبلیمو و روغن کنجد خریدم، پول زیادی شد. آن زمان احساس اصحاب کهف به من دست داد.

 

گفتنی است، «فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 18 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------