حیدریان: برای جدا شدن ما از سینما دیر است



اخبار,اخبار فرهنگی,محمد مهدی حیدریان

رییس سازمان سینمایی با تاکید براینکه طبق قانون باید از سازمان‌ برود و سکاندار را وزیر مشخص خواهد کرد، گفت: هر مدیری به سینما بیاید، باید طبق برنامه تدوین شده عمل‌ کند و وزیر در این باره تعهد خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی حیدریان عصر یکشنبه 20 آبان ماه در حاشیه بازدید از جشنواره فیلم کوتاه درباره وضعیت مدیریت سازمان سینمایی با توجه به بازنشسته بودن خود و اینکه مطرح‌شدن گزینه‌های متعدد جانشینی که نوعی بلاتکلیفی را در مدیریت این سازمان در میان سینماگران به وجود آورده است، گفت: آنچه مسلم است این است که سینما از ابتدای سال جاری دوره جدید خود را بر مبنای یک برنامه شروع کرده و قطعا این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد. این مهمترین حرفی است که در این باره می‌توان گفت و هم وزیر محترم و هم دیگر  همکاران بر این هستند که  برنامه را دست کم‌ تا اخر این دولت، ادامه دهیم و از این بابت نگرانی نداریم. 

 

او افزود: اگر بنا به رفتن من باشد در وزارت ارشاد خواهم ماند چون برای جدا شدن ما از سینما دیر است. 

 

وی درباره ارزیابی عملکرد خود گفت: در ادوار گذشته مبنای ما همیشه بر این بوده که برنامه داشته باشیم مقید و متعهد به آن باشیم و همه بخش‌ها منظومه وار در برنامه تعریف شده باشند تا بر آن اساس حرکت کنیم و فکر می‌کنم در این مدت این طور بوده است. البته اخیراً یک گزارشی آماده شده که براساس آن می‌توان قضاوت کرد که چقدر این منظومه وار حرکت کردن رعایت شده است. 

 

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه این بار سیاستمدارانه پاسخ ندهد و صریح بگوید آیا براساس مهلتی که برای پایان کار بازنشستگان اعلام شده خبری درباره پایان کارش اعلام خواهد شد؟ گفت: طبق قانون باید تغییر مدیریت رخ دهد و من هم در وزارت ارشاد و در کنار سینما خواهم ماند اما اینکه چه کسی سکاندار خواهد بود را باید وزیر فرهنگ و ارشاد مشخص کند.

 

حرکت در چارچوب برنامه را به مدیریت بعدی پیشنهاد می‌کنم

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره اینکه پیشنهاد و هشدارش به رئیس بعدی سازمان سینمایی چیست؟ گفت: حرکت در چارچوب برنامه را پیشنهاد می‌دهم که قاعدتاً تعهدی هم که وزیر محترم از ایشان خواهد گرفت، همین خواهد بود.

 

حیدریان در پاسخ به اینکه مهمترین چالش رئیس بعدی در این مقطع چه خواهد بود ؟پاسخ داد: به نظرم صنوف مهمترین موضوع در سینما هستند و باید یک زمانی از این برزخ در آیند. اگر می‌خواهند میدان داری کنند که چاره‌ای جز این نداریم، باید مسئولیت پذیر باشند و این که گاهی به نعل و گاهی به میخ بزنند سردرگمی در سینما را تشدید می‌کند.البته این مسئله در وزارت ارشاد بویژه در حوزه سینما به خصوص، در چارچوب همان برنامه دنبال می‌شود ضمن اینکه  در دولت هم بنای آن وجود دارد و وزارت کار پشتیبانی می‌کند.

 

تلاطم های مقطعی چیزی را عوض نمی‌کند

حیدریان درباره اینکه برخی صنوف خیلی سرسختانه حامی او بودند اما پس از ماجرای بازنشستگی منتقدانه برخورد کردند، گفت: نسبت ما با سینما همینطور مثل قبل ادامه خواهد داشت یعنی همچنان سختگیرانه در جهت منافع سینما با کمک اهالی آن پیش می رویم و این تلاطم‌های مقطعی چیزی را عوض نمی‌کند.

 

تاثیر انتشار زودهنگام فراخوان جشنواره‌ی جهانی بر جشنواره‌ی ملی فجر

حیدریان در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا انتشار زودهنگام فراخوان جشنواره جهانی فجر، جشنواره ملی را تحت تأثیر قرار خواهد داد چرا که شنیده شده رایزنی‌هایی با برخی فیلمسازان انجام می‌شود تا فیلم خود را در جشنواره جهانی نمایش دهند؟ بیان کرد: چنین چیزی نمی‌تواند پیش بیاید چون جشنواره جهانی فقط ۳ یا ۴ فیلم ایرانی را می‌تواند بپذیرد، لذا این دو جشنواره تعارضی با هم ندارند و جشنواره جهانی بخش بین الملل جشنواره ملی یعنی نقشی که ایفا می کند در خدمت سینمای ایران و بخش بین الملل آن است.‌ دبیر جشنواره فجر حکم جدید نگرفته و دبیر خواهد بود تا زمانی که تغییر کند. 

 

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: این دو جشنواره تعارضی با هم ندارند و امسال قطعا هماهنگی بیشتری با هم خواهند داشت. 

 

وی همچنین درباره شرایط اقتصادی و تاثیرات آن بر این دو جشنواره گفت: جشنواره داخلی سال گذشته تقریباً با حدود ۴۰ درصد هزینه‌های سال قبل برگزار شد و امسال دبیر جشنواره تلاش‌هایی را شروع کرده و ما هم به او کمک می‌کنیم تا بتوانند،اسپانسرهای جدی داشته باشد. در بخش بین‌الملل هم همین‌طور پیش می‌رویم هزینه‌ها به نسبت مشکلات اقتصادی که وجود دارد در مقایسه با سال گذشته باید کاهش پیدا کند که البته بخشی از آن با صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد و بخشی هم با محدودتر برگزار کردن برخی قسمتهای جشنواره و برخی دیگر را هم اسپانسر کمک خواهد کرد.

 

ناراضی نیستم اما ....

حیدریان در پاسخ به سوالی درباره میزان رضایتش از دوران کاری خود گفت: ناراضی نیستم اما امید و انتظارم از دست‌اندرکاران در  حوزه مربوط به خودشان خیلی بیشتر بود. بخشی را حدس می‌زدم که مسائل اقتصادی و منافع اقتصادی و شخصی مانع از ایجاد یک اجماعی شود که همین اتفاق هم افتاد اما از یک زمانی به بعد دیگر بنا را بر این گذاشتیم که اگر لازم شد با کمی هُل دادن و کمک کردن به نتیجه برسیم.

 

او درباره اینکه به طور مشخص بگوید کدام بخش‌ها را منظورش است هم گفت: به هر حال بخش‌های مختلف بودند که می‌توان آنها را حدس زد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------