دو جایزه اسکار بهترین فیلم حراج می‌شوند



اخبار,اخبار فرهنگی,حراج دو جایزه اسکار

با وجود قوانین بسیار سخت آکادمی اسکار درباره فروش مجسمه‌های این جوایز، دو مجسمه اسکار بهترین فیلم قرار است به زودی در یک حراج به فروش برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، حراج مجسمه‌های اسکار بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد چرا که بر اساس قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، برندگان و وارث‌های این جایزه از سال ۱۹۵۱ به بعد پیش از فروش جوایز خود به فرد دیگری می‌بایست آن را برای فروش به قیمت ۱ دلار به آکادمی اسکار پیشنهاد دهند.

 

«Profiles in History» که بزرگترین خانه حراج مربوط به هالیوود است اعلام کرده که دو مجسمه اسکار بهترین فیلم متعلق به فیلم‌های «شورش در بونتی» (۱۹۳۶) و «قرارداد شرافتمندانه» (۱۹۴۸) روز ۱۱ دسامبر در لس‌آنجلس چوب حراج می‌خورند. 

 

پیش‌بینی می‌شود مجسمه اسکار فیلم «شورش در بونتی» بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار به فروش برسد، این جایزه را «فرانک کاپرا» در سال ۱۹۳۶ و در هتل بالیتمور به «اروینگ تالبرگ» اعطاء کرد، زمانی که کمتر از ۱۰ سال از عمر جوایز سینمایی اسکار می‌گذشت. این جایزه برای اولین بار توسط خانواده «تالبرگ» به عنوان یکی از چهره‌های کلیدی در تاریخ هالیوود به حراج گذاشته می‌شود. 

 

همچنین جایزه اسکار بهترین فیلم «قرارداد شرافتمندانه» با بازی «گرگوری پک» نیز ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار برآورد قیمت شده است و فروشنده آن خواسته نامش فاش نشود. 

 

اسکار بهترین کارگردانی هنری «هانس دییر» که در سال ۱۹۵۰ برای فیلم «سانست بلوار» به وی اعطاء شد و همچنین تندیس گلدن گلوب «گلورا سوانسون» برای بازی در این فیلم نیز از جمله دیگر مواردی هستند که در این حراجی به فروش گذاشته خواهند شد. 

 

با توجه به قوانین محکم آکادمی اسکار، حراجی تندیس‌های این جوایز بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد و آکادمی معتقد است این جوایز را باید برنده شد و نه خرید. این دو مجسمه نیز با توجه به این که مربوط به قبل سال ۱۹۵۱ می‌شوند قابلیت فروش دارند. 

 

البته برخی از جوایز مربوط به سال ۱۹۵۱ به بعد نیز هر از گاهی و دور از قوانین اسکار با هزینه‌های بالایی خرید و فروش می‌شوند. 

 

«مایکل جکسون» ستاره درگذشته موسیقی پاپ در سال ۱۹۹۹ میلادی جایزه اسکار بهترین فیلم «دیوید او.سلزنیک» تهیه‌کننده فیلم «برباد رفته» را با قیمت رکوردشکن ۱.۵ میلیون دلار خریداری کرد. همچنین جایزه اسکار متعلق به «اورسن ولز» برای فیلم «همشهری کین» نیز در سال ۲۰۰۱ به رقمی بالغ بر ۸۶۱ هزار دلار فروش رفت. 

 

 در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز جایزه اسکار بهترین بازیگر «جیمز کاگنی» برای فیلم «احمق آمریکایی خوش‌تیپ» (۱۹۴۲) که حداقل قیمت ۸۰۰ هزار دلاری برای آن در نظر گرفته شد به دلیل نرسیدن پیشنهادها به این رقم به فروش نرفت. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------