بهترین و بدترین فیلم های سال ۲۰۱۷ از نگاه گاردین و هالیوود ریپورتر/ فیلم فروشنده در لیست بهترین ها



اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین فیلم های سال 2017

منتقدان گاردین با انتخاب ۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۷، از «فروشنده» فیلم برنده اسکار ساخته اصغر فرهادی نیز در این میان نام بردند.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، از فیلمی که درباره بزرگ شدن است تا فیلمی که کمتر درباره آن حرف زده شده، در فهرستی جای دارند که از نظر منتقدان گاردین، با توجه به فیلم‌هایی که سال ۲۰۱۷ در آمریکا نمایش داده شده‌اند، به عنوان بهترین فیلم‌های سال انتخاب شده‌اند. «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی فیلم برنده جایزه اسکار ۲۰۱۷ نیز در این فهرست جای دارد.

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین فیلم های سال 2017

 

«مرا به نامت صدا کن» ساخته لوکا گوادانینو که تاکنون چندین جایزه دریافت کرده فیلم نخست این فهرست است. «پروژه فلوریدا» ساخته شان بیکر با بازی ویلم دفو درباره زندگی غیرمعمول یک خانواده در یک متل نیز در مکان دوم جای گرفته است.

 

«برو بیرون» فیلم ترسناک و پدیده سال ۲۰۱۷ که تاکنون نظر مثبت بسیاری را به خود جلب کرده و بهترین فیلم فهرست‌های متعددی بوده در مکان سوم جای دارد.  

 

«موضوع فانتوم» یا «نخ شبح» با بازی دانیل دی لوییس ساخته توماس آندرسون در مکان چهارم جای گرفته و پشت سر آن «لیدی برد» ساخته گرتا گرویک در این فهرست جای دارد.

 

«پست» ساخته استیون اسپیلبرگ با بازی مریل استریپ و تام هنکس درباره ماجرای واترگیت و نقش مدیر زن روزنامه واشنگتن پست، «شکل آب» ساخته گیلرمو دل‌تورو، «بلید رانر ۲۰۴۹» ادامه فیلم ریدلی اسکات در سال ۱۹۸۲، «یک داستان ارواح» ساخته دیوید لاوری با بازی کیسی افلک که فیلمی پساترسناک خوانده شده و «لیدی مکبث» از بریتانیا ساخته ویلیام اولدروی، ۱۰ فیلم نخست این فهرست را تشکیل می‌دهند.

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین فیلم های سال 2017

 

۱۰ فیلم بعدی عبارتند از «مادر» ساخته دارن آرنوفسکی با بازی جنیفر لارنس در ژانر فیلم ترسناک ماورایی، «دانکرک» ساخته کریستوفر نولان درباره جنگ جهانی دوم، «کشور خدا» ساخته فرانسیس لی، «داستان‌های میروویتس» کمدی درامی از نوآ باوم‌باخ، «خام» فیلم فرانسوی ساخته جولیا دوکورنا در ژانر ترسناک، «وقت خوب» با بازی رابرت پتینسون ساخته برادران سفدی، «شفای زندگی» فیلمی به کارگردانی کاتل کیلور فرانسوی-بلژیکی با بازی طاهر رحیم و امانوئله سایگنر، «خریدار شخصی» با بازی کریستن استوارت در فیلمی از اولیویه آسایاس کارگردان فرانسوی، «کاکا سیاه تو نیستم» ساخته رائول پک نامزد اسکار در بخش مستند و «کشتن گوزن مقدس» ساخته یورگوس لانتیموس کارگردان یونانی با بازی نیکول کیدمن و کالین فارل ۱۰ فیلم دوم این فهرست را تشکیل داده‌اند.

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین فیلم های سال 2017

 

در ردیف ۲۱ تا ۳۰ این فیلم‌ها جای گرفته‌اند: «فارغ التحصیلی» ساخته کریستین مونگیو، «شهر گمشده Z» ساخته جیمز گری درباره ماجراجویی واقعی پرسی فاست جهانگرد و کاوشگر بریتانیایی، « BPM» ساخته رابین کمپیلو، «مادبوند» ساخته دی رییس، «من، دانیل بلیک» ساخته کن لوچ برنده نخل طلای کن، «جنگ برای سیاره میمون‌ها» سومین فیلم از این مجموعه با بازی اندی سرکیس و وودی هارلسون به کارگردانی مت ریوز و نویسندگی مارک بامبک و ریوز، «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میسوری» ساخته مارتین مک‌دونا با بازی درخشان فرانسس مک‌دورماند در نقش مادری که به دنبال دختر گمشده‌اش است، «دیترویت» ساخته کاترین بیگلو، «رگ‌یابی تی۲» ساخته دنی بویل با بازی یوان مک‌گرگور، ایون برمنر و جانی لی میلر و «چهره ها، مکان‌ها» ساخته آنیس وردا کارگردان فرانسوی.

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین فیلم های سال 2017

 

فیلم سی‌و یکم در این فهرست «فریب خورده» ساخته سوفیا کاپولا با بازی کالین فارل و نیکول کیدمن است و پس از آن «میدان» ساخته روبن اوستلوند برنده نخل طلای کن، «لوگان» با بازی هیو جکمن، «سفر دخترها» یک کمدی درباره سفر گروهی از زنان آفریقایی-آمریکایی ساخته مالکولم دی-لی، «لوگان خوش شانس» ساخته استیون سودربرگ با بازی دنیل کریگ، «بیبیِ راننده» کمدی-اکشن-جنایی به نویسندگی و کارگردانی ادگار رایت محصول مشترک انگلستان و آمریکا با بازی انسل الگورت، کوین اسپیسی، جان برنثال، جیمی فاکس و لیلی جیمز، «جزیره عجیب» مستندی از یانس فورد، «غول آسا» فیلم علمی–تخیلی کمدی به نویسندگی و کارگردانی ناچو ویگالوندو با بازی آن هاتاوی، دن استیونز و جیسون سودیکیس، «مریض بزرگ» به کارگردانی مایکل شوالتر با بازی زویی کازان و هالی هانتر، «هنرمند فاجعه» با بازی جیمز و دیو فرانکو جای گرفته‌اند.

اخبار,اخبار فرهنگی,بهترین فیلم های سال 2017

 

در مکان چهل و یک تا ۵۰ نیز این فیلم‌ها جای دارند: «بئاتریس سر شام» با بازی سلما هایک، «کار» مستندی درباره گروهی از خارجی‌ها، «شور خاموش» فیلمی آمریکایی-انگلیسی به کارگردانی ترنس دیویس درباره زندگی امیلی دیکنسون شاعر پرآوازه آمریکایی، «دختر عمو راشل» اقتباسی جدید از رمان دفنه دوموریه، «مناشه» درباره جامعه یهودیان اورتودکس بروکلین، «فروشنده» درام برنده جایزه اسکار ساخته اصغر فرهادی کارگردان ایرانی، «اینگرید به غرب می‌رود» درباره شبکه‌های اجتماعی، «جوانی مارجری» نوشته و ساخته مایکل آلمریدا بر مبنای نمایشنامه نامزد پولیتزر با بازی جان هم و تیم رابینز، «قوی تر» با بازی جیک جیلنهال ساخته دیوید گوردون گرین و «بازی مالی» ساخته ایرون سورکین با بازی جسیکا چستین و ادریس البا.

 

--------------

 

منتقدان سینمایی بدترین فیلم‌های ۲۰۱۷ را انتخاب کردند

اخبار,اخبار فرهنگی,بدترین فیلم های سال 2017

منتقدان هالیوود ریپورتر بدترین فیلم‌هایی را که سال ۲۰۱۷ راهی پرده‌های نقره‌ای شدند، انتخاب کردند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در فهرست بدترین فیلم‌های سال از ژانرهای مختلف جای گرفته‌اند از کمدی‌های لوسی که خنده‌ای به لب نمی‌آورند تا فیلمی که ساختش سروصدای زیادی به پا کرد.  

 

۱۰- «دوباره خانه»

فیلمی با بازی رییس ویتراسپون در نقش یک مادر تنها که با مردی جوان‌تر از خود آشنا می‌شود. این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی هیلی میرز-شی‌یر بود در قالب فیلمی رمانتیک شبیه‌سازی شده و تلاش کرده تا از تجربه والدینش که در چند دهه گذشته در سینما کار کرده بودند، الهام بگیرد. با این حال این فیلم به طرزی باورنکردنی ضعیف است و با صحنه‌آرایی تخت و بی‌روح، بازیگری سرهم‌بندی شده و لنگ‌لنگان بر مبنای فیلمنامه‌ای بی‌وقفه و فارغ از تار و پودی در هم تنیده، بیشتر شبیه یک سیتکام تلویزیونی طولانی است که خنده‌هایش را هم از آن حذف کرده‌اند.

اخبار,اخبار فرهنگی,بدترین فیلم های سال 2017

 

۹. «ملکه صحرا»

فیلم جدید ورنر هرتسوگ بر مبنای زندگی کاشف بریتانیایی گرترود بل با بازی نیکول کیدمن است؛ زنی که درک وی از فرهنگ به بازسازی جهان عرب در اوایل دهه ۱۹۰۰ کمک کرد. با این حال این فیلم شبیه بسیاری از فیلم‌های هرتسوگ است. قهرمان اصلی خودش را در پس زمینه گم می‌کند و انزوا آینه‌ای در برابر ذهنیات اوست. با وجود تلاش کارگردان برای بیرون آوردن شعری لیبرال از دل عناصری که در اختیار داشته، تنها داستانی تخت و اخلاقی را برای ما بدون ماجرایی که در عمل بتواند برانگیزاننده باشد، روایت کرده است.

 

۸. «گارد ساحلی»

نمی توان فکر کرد هر برنامه متوسط و موفق تلویزیونی قابل تبدیل شدن به یک فیلم سینمایی بلند باشد. یک مثال بسیار درست آن همین فیلم است که از برنامه تلویزیونی درباره گاردهای ساحلی الهام گرفته و با وجود بهره گرفتن از دواین جانسون و زک افرون شبیه یک فیلم تلویزیونی سرگرم کننده درآمده که هیچ چیز بیشتری برای جذب مخاطب ندارد. این فیلم کمدی-اکشن به کارگردانی ست گوردون دومین فیلمی است که دواین جانسون در کنار الکساندرا داداریو جلوی دوربین رفته است. در فیلم «سن آندریاس» نخستین همکاری آنها رقم خورده بود.

 

۷. «لیگ عدالت»

خلق قصه‌های فزاینده از بتمن و سوپرمن و متاسفانه با اضافه شدن زن شگفت‌انگیز، مخلوطی از یک سری از ابرقهرمان‌هاست که نه انسجامی دارد و نه موجب می‌شود مخاطب بخواهد چیز بیشتری از این دست در آینده ببیند. خستگی، تکرار و شیوه‌ای متکبرانه بن افلک در ارایه نکته‌های کلیدی این سبک، تکراری و کلیشه‌ای است. این فیلم پنجمین فیلم در مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس به کارگردانی زک اسنایدر و نویسندگی کریس تریو و جاس ویدون است. از جمله بازیگران آن می‌توان به بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جیسون موموآ، ری فیشر، ازرا میلر، ایمی آدامز، جرمی آیرونز، جی. کی. سیمونز و کیران هایندز اشاره کرد.

اخبار,اخبار فرهنگی,بدترین فیلم های سال 2017

 

۶. «آدم برفی»

این فیلم که اقتباسی از رمان یو نسبو جنایی‌نویس نروژی است که سال ۲۰۰۷ به کتابی پرفروش بدل شد، به کارگردانی توماس آلفردسون کارگردان دست چپی و پرطرفدار سوئدی و با بازی مایکل فاسبندر تلاشی گزافه‌گویانه و بی‌طنز است. ترکیب کار ذره‌ای هماهنگی روی صحنه ندارد و بیشتر دیالوگ‌ها شبیه یک پیش‌نویس دلخراش اولیه است که پایانی ناخوشایند دارد. حسین امینی و پیتر استروگان نویسندگان فیملنامه و ربکار فرگوسن و شارلوت کنزبور دیگر بازیگران آن بودند.

اخبار,اخبار فرهنگی,بدترین فیلم های سال 2017

 

۵. «مومیایی»

یونیورسال تلاش داشت تا با کمک تام کروز و راسل کرو بازگشت هیجان‌انگیزی به هیولای کلاسیک داشته باشد. با این حال در فیلمی در ژانر دلهره‌آور ساخته آلکس کورتزمن، تام کروز اندکی جسارت و به میزان خیلی کمتری جذابیت وارد این فیلم کرده است. شخصیت او یک فرد جدی و محکم است؛ یک گروهبان ارتش که به صورت مخفیانه عتیقه‌هایی را از منطقه جنگی عراق چپاول می‌کند. نویسندگی فیلم را دیوید کپ، کریستوفر مک‌کوری و دیلن کاسمن برعهده داشتند تا نسخه جدیدی از فیلمی به همین نام در سال ۱۹۹۹ جلوی دوربین برود.

اخبار,اخبار فرهنگی,بدترین فیلم های سال 2017

 

۴. «توفان جهانی»

این فیلم درباره مصیبتی سیاره‌ای به معنی حمایتی دو ساعته از نمایش تکنیکال است. کارگردان فیلم دین دولین فیلم را به ترکیبی از هر چیز ممکن بدل کرده که معلوم نیست سعی دارد چه کار بکند. یک فیلم بزرگ و خسته کننده و پرسروصدا که فیلمنامه را خودش با همکاری پل گیوت نوشته و در عین حال چند قاعده اصلی بازی را فراموش کرده است. این فیلم در سبک اکشن و علمی–تخیلی از سوی برادران وارنر اکران شد و جرارد باتلر و جیم استرجس از بازیگران آن هستند.

 

۳. «کتاب هِنری»

در این فیلم نائومی واتس در نقش مادر یک پسر نابغه بازی می‌کند که مادرش را متقاعد می‌کند تا ماموریتی هیجان‌انگیز را در ژانر فاجعه‌آمیز ترکیبی انجام دهد. همه چیز در یک قاب خانوادگی شروع می‌شود و به طور ناگهانی به ملودرامی منتهی می‌شود که سرانجام با هیولایی در قبرستان تکمیل می‌شود. در عین حال پای یک دختر بی‌پناه که علیه ناپدری‌اش که پلیس هم هست، با ماجرا باز می‌شود. این فیلم به کارگردانی کالین ترورو و نویسندگی گِرگ هِرویتز توسط فوکس فیچرز اکران شد.

اخبار,اخبار فرهنگی,بدترین فیلم های سال 2017

 

۲. «والرین و شهر هزار سیاره»

فیلم جدید علمی-تخیلی لوک بسون با بازی دین دی‌هان و کارا دلوین در قرن بیست و هشتم که تلاش برای نجات جهان دارد، یک اشتباه فاحش است: نامشخص، بدون جذایبت، غیرقابل تشخیص و غیرقابل تحمل. این فیلم واقعا شایسته دریافت جایزه دوم تمشک طلایی هست.

 

۱. «۹/۱۱»

داستان‌های زیادی درباره قهرمانی‌های مردم در ۱۱ سپتامبر گفته شده و می‌تواند باز هم گفته شود اما جای تاسف است که چارلی شین برای بازگشت به صحنه دراماتیک برای بازی در این فیلم انتخاب شده است. این تریلر که نوشته و کارگردانی شده توسط مارتین گویگی است درباره پنج نفر است که در آسانسور برج تجارت جهانی در آن روز سرنوشت ساز حضور دارند. یک فیلم سهل، بی‌ارزش، استثمارگرانه و وحشتناک که بر مبنای یکی از رویدادهای تراژیک ملی ساخته شده است. این فیلم ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ اکران شد و تنها ۱۹۲ هزار دلار فروخت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------