آخرین اخبار فرهنگی - هنری

مهاجرت هنرمندان,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

شغل‌های بازیگرانی که مهاجرت کردند، چیست؟

مهاجرت هنرمندان هرچند در سال‌های اخیر روند صعودی داشته، اما تصاویر منتشرشده از برخی از آن‌ها نشان می‌دهد که حال و روز چندان…

هوشنگ توکلی: بازیگر توانا زیر بار کلیشه نمی رود



اخبار,اخبار فرهنگی,هوشنگ توکلی

بازیگرهای همدوره من شانس این را داشتند که آموزش بیشتری همراه با معلمان بهتری داشته باشند.

هوشنگ توکلی در پاسخ به این سوال که کارگردانان چه میزان روی نقش بازیگر موثر هستند؟به صبا گفت: بسته به میزان توانایی کارگردان و بازیگر دارد، این که در چه سطحی کار کنند؟چه مدیومی برای سینما، تئاتر و تلویزیون دارند؟ همه این عوامل با هم تفاوت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه دو نوع نگاه متفاوت در زمینه بازیگری در سینما وجود دارد،افزود: یک نگاه هنرپیشه های قدیمی هستند که بازیگر بودند و مهارت های خودشان را جلوی دوربین می آوردند. نگاه دیگر افرادی هستند که بازیگر نبودند، اما از تکنولوژی ای که در دهه ۵۰ و ۶۰ در سینما رشد زیادی کرده بود مثل، نورپردازی و دکوپاژ های بسیار دقیق و ظریف. این نوع سختی ها در سینما موثر واقع شده و کمتر نیاز بود که بازیگر با مهارت های لازم جلوی دوربین باشد. این دو نگاه همچنان ادامه دارد.

 

توکلی ادامه داد: باید کارگردان توانایی های لازم را داشته باشد تا با بهره گیری از تکنولوژی روز سینما بتواند به نورپردازی،گریم و دکوپاژ دقیق و درستی برسد. شاید کمتر نیازی به توانایی و مهارت لازم بازیگر داشته باشند.

 

این بازیگر تصریح کرد: اینکه کارگردانی معتقد است بازیگر باید توانایی لازم را برای ایفای نقشش داشته باشد، به نوع سبک کاری وی بر می گردد. چه میزان شناخت دارد؟ چگونه می تواند از عوامل جلوی دوربین استفاده کند؟!

 

توکلی در جواب به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از بازیگران فقط در نقش های خاص و کلیشه ای بازی می کنند، به نظر شما این از ضعف کارگردان است یا برخی از بازیگران؟ توضیح داد:متاسفانه برخی از بازیگران به دلیل عدم آموزش های اولیه و یا آموزش های ضعیف برای توانمند شدن، مهارت لازم را کسب نکرده اند. بازیگرهای همدوره من شانس این را داشتند که آموزش بیشتری همراه با معلمان بهتری داشته باشند. این افراد معمولا زیر بار نقش کلیشه ای نمی روند.

 

زمانی که بازیگر در یک نقشی جا می افتد مخاطب با آن نقش همذات پنداری می کند.بازیگرهایی که فقط یک نوع نقش را می توانند بازی کنند . اگر این نقش ها برای بیننده جذاب باشد، تهیه کنندگان و کارگردان ها از بازیگر می خواهند همان نقش  قبلی را تکرار کنند.بالطبع بازیگر توانا زیر بار کلیشه شدن، نمی روند. ترجیح می دهند هر بار که نقش بازی می کنند، دنیای جدیدی را تجربه کرده و در اختیار بیننده قرار دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------