آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

سینما در تسخیر کمدی‌ها؛ هفته آینده ٣ فیلم طنزآمیز اکران می‌شوند



اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم میلیونر میامی

بعد از مدتی که سینمای ایران به طرز قابل توجهی میزبان فیلم‌های اجتماعی بود، حالا دوباره شاهد تسخیر پرده سینماها توسط کمدی‌ها هستیم. ورژن جدیدِ این فیلم‌ها معمولا سعی می‌کند بازیگران متفاوتی انتخاب کند که معمولا عادت به دیدنشان در کارهای کمدی نداریم. آنها می‌خواهند به این صورت از برچسب‌های «مبتذل»، «کمدی سخیف» و «فیلم‌فارسی» فرار کنند! ماجرا از این قرار است که هفته آینده سه فیلم کمدیِ جدید اکران می‌شود و  فیلم‌های این ژانر به تعداد قابل توجهی می‌رسد. اینها را بگذارید کنار این‌که تعداد زیادی از فیلم‌های درحال اکران هم کمدی است: خانم یایا، لس آنجلس تهران، لازانیا، وااای آمپول، هشتگ و البته تگزاس و هزارپا!

 

«میلیونر میامی» مصطفی احمدی

میلیونر میامی که قرار بود در این هفته اکران شود، هفته آینده به پرده سینما می‌آید. یکی از بازیگرانِ این فیلم حمید فرخ نژاد است؛ کسی که این روزها با بازی در اثر کاهانی با انتقادهای متعددی روبه‌رو شده. این روزها عادت کرده‌ایم که فرخ نژاد را بیشتر در کارهای کمدی ببینیم تا جدی. کمدی سینمایی «میلیونر میامی» به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه کنندگی سعید ملکان، ١٤آذر اکران می‌شود. حمید فرخ‌نژاد، علی قربان‌زاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان و آتیلا پسیانی بازیگران این فیلم سینمایی‌اند. داستان «میلیونر میامی» درباره چهار نفر است که می‌خواهند از راهی یک‌میلیون دلار را به جیب بزنند اما همیشه یکی از آنها خرابکاری می‌کند. در خلاصه فیلم میلیونر میامی آمده است که: «دن کیشوت پس از فراغت از تدارک مقدمات کار نخواست بیش از این در اجرای نقشه خویش درنگ کند.»

 

«مارموز» کمال تبریزی

فیلم سینمایی «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی هفته آینده اکران می‌شود. تبریزی کارگردانی است که سابقه کارِ کمدی را در کارنامه خود دارد.  فیلم کمدی «مارموز» تازه‌ترین ساخته تبریزی است و داستان فردی را روایت می‌کند که به‌رغم سوابق نامناسب خود سودای نمایندگی مجلس را دارد، این فیلم در ایران و ترکیه فیلمبرداری شده است. جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مارموز» با اشاره به اکران این فیلم گفت: «طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فیلم سینمایی «مارموز» از نیمه آذرماه به سرگروهی پردیس سینمایی «باغ کتاب» اکران می‌شود.» در فیلم سینمایی «مارموز» بازیگرانی همچون حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، مانی حقیقی، سیاوش چراغی پور، محمد بحرانی، بهزاد قدیانلو، عیسی یوسفی پور، عباس احمدی مطلق، سید جواد یحیوی، رضا ناجی، فرهان معین زاده، شیرین آقا کاشی و بهروز قادری حضور دارند.

 

«کلمبوس»‌ هاتف علیمردانی

این فیلم پر بازیگر که زمستان‌سال گذشته در سکوت خبری تولید شده، قرار است در سینماها اکران شود.‌هاتف علیمردانی کارگردان این فیلم ساخت فیلم‌های «مردن به وقت شهریور»، «هفت ماهگی»، «بخاطر پونه»، «کوچه بی نام» و «آباجان» را در کارنامه کاری خود دارد. «کلمبوس» از چهارشنبه هفته آینده در گروه کورش روی پرده خواهد رفت. در این فیلم فرهاد اصلانی، سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی، (با حضور)‌هانیه توسلی و فریده سپاه منصور، گیتی قاسمی، عرفان ابراهیمی، میترا رفیع، فرنوش نیک اندیش، تورج الوند، نیما نیک طبع به ایفای نقش پرداخته‌اند.‌هاتف علیمردانی با اشاره به موضوع فیلم جدیدش به تندی از  سیاست‌های ترامپ انتقاد کرده و گفته:«مردم ایران در آمریکا شریف‌ترین  افراد جامعه هستند که نه‌تنها به آمریکا بلکه به جهان خدمت کرده‌اند و امروز به بدترین شکل ممکن محدود شده‌اند. امروز معیشت مردم هدف قرار گرفته و دروغ‌ترین حرف‌ها را به خورد مردم می‌دهند. دیدم آقای برایان هوک گفته ما معیشت شما را هدف قرار ندادیم. این دروغ محضه! دارو و غذا تحریم شده. آمریکایی‌ها اجازه نداده‌اند که عوامل‌ فیلم من ازجمله فرهاد اصلانی  ویزا بگیرند و تنها چهار دقیقه از این فیلم را توانستم در آمریکا بسازم.»

 

روزنامه شهروند

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------