آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

ستاره‌های زن هالیوود سیاه‌پوش به مراسم گلدن گلوب 2018 می‌روند/ این مراسم هم تحت تاثیر رسوایی‌های اخلاقی قرار گرفت



اخبار,اخبار فرهنگی,مراسم گلدن گلوب 2018

نخستین مراسم مهم فصل جوایز یک‌شنبه هفتم فوریه (بامداد دوشنبه 17 دی) از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برگزار خواهد شد و این در حالی است که جو مراسم امسال تحت تاثیر رسوایی‌های اخیر هالیوود با تغییرات عمده‌ای - در مقایسه با حال و هوای سیاسی پارسال - روبه‌رو خواهد بود.

گاردین نوشت: نخستین مراسم مهم فصل جوایز یک‌شنبه هفتم فوریه (بامداد دوشنبه 17 دی) از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برگزار خواهد شد و این در حالی است که جو مراسم امسال تحت تاثیر رسوایی‌های اخیر هالیوود با تغییرات عمده‌ای - در مقایسه با حال و هوای سیاسی پارسال - روبه‌رو خواهد بود. هفتاد و پنجمین جوایز گلدن گلوب احتمالا بیش از آن که روی برندگانش متمرکز باشد، از همین حالا با جنبش‌هایی مانند «هشتگ من هم/ #MeToo» مسیر متفاوتی را در پیش خواهد گرفت.

 

با در نظر گرفتن جنبش اخیر، انتظار می‌رود بسیاری از حاضران طراز اول مراسم یک‌شنبه شب در حمایت از زنانی که در ماه‌های اخیر با صدای بلند درباره آزار و اذیت و تعرض جنسی در هالیوود حرف زده‌اند لباس مشکی به تن کنند. گل گدوت ستاره فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت‌انگیز» به همراه شماری از نامزدهای امسال از جمله هالی هانتر، سرشا رونان و آلیسون جینی همگی پیشاپیش در حمایت از این بیانیه اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

جینی که برای ایفای نقش در کمدی «من، تونیا» نامزد دریافت جایزه شده، در این‌باره گفته است: «به نظرم بسیار موثر واقع خواهد شد. من با لباس مشکی ظاهر خواهم شد و افتخار می‌کنم در کنار دیگر همتایانم بایستم.»

 

جنبش «من هم» به در گرفتن جنگی لفظی میان رز مک‌گووان و مریل استریپ منجر شد. مک‌گووان بازیگر برنده اسکار را متهم به دورویی و نفاق کرد و استریپ در پاسخ به اتهامات او یادآور شد: «بسیار دردناک بود که از سوی رز مک‌گووان مورد حمله قرار گرفتم اما می‌خواهم بداند که من به هیچ وجه در جریان جرایم واینستین نبودم، نه در دهه 1990 زمانی که او مورد آزار و اذیت قرار گرفت نه در دهه‌های پس از آن، زمانی که واینستین زنان دیگری را نیز مورد تعرض قرار داد.» استریپ در بیانیه‌اش تاکید کرد: «سکوتم عامدانه نبود. من بی‌خبر بودم.»

 

در حالی‌که سال گذشته اغلب شوخی‌ها متمرکز بر دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب امریکا بود، ست میرز کمدین و مجری مراسم امسال در مصاحبه با مجله «پیپل» گفته امسال، شب مراسم گلدن گلوب به طرز اجتناب‌ناپذیری تحت تاثیر بحث آزار و اذیت جنسی در هالیوود خواهد بود. او همچنین در مصاحبه با «یو اس ویکلی» اضافه کرده تصمیم جمعی حاضران برای به تن کردن لباس مشکی در اعتراض به اتفاقات آزاردهنده اخیر «واقعا هیجان‌انگیز» است.

 

آژانس استعدادیابی معروف «سی ای ای» که موکلانش از جمله مریل استریپ و تام هنکس در میان نامزدهای امسال قرار دارند تصمیم به لغو مهمانی سالانه گلدن گلوب گرفته و قصد دارد هزینه این مهمانی را وقف مراحل قانونی دفاع از قربانیان آزار و اذیت جنسی کند.

 

جو حاکم بر مراسم امسال، احتمالا بر انتخاب برگزیدگان نهایی نیز تاثیر خودش را خواهد گذاشت. درام‌های زن‌محوری مانند «قصه ندیمه» و «دروغ‌های کوچ بزرگ» به احتمال فراوان جوایز اصلی را درو خواهند کرد، همچنان که در بخش سینمایی، فیلم‌هایی مانند «شکل آب»، «لیدی برد» و «برو بیرون» از پیشتازان احتمالی به شمار می‌روند.

 

سال گذشته، دو فیلم «مهتاب» و «لا لا لند» جوایز را درو کردند اما امسال، فیلم مشخصی پیشگام محسوب نمی‌شود. اگرچه فانتزی عاشقانه «شکل آب» ساخته گیرمو دل تورو بیش‌ترین تعداد نامزدی را دارد اما همین میزان محبوبیت در مورد فیلم‌هایی مانند درام ژورنالیستی «پست» ساخته استیون اسپیلبرگ و درام جنگی «دانکرک» کریستوفر نولان وجود دارد.

 

ریدلی اسکات با «تمام پول‌های جهان» آماده دریافت سه جایزه است، از جمله برای بازیگر نقش مکملش کریستوفر پلامر که بعد از حواشی مربوط به رسوایی‌های جنسی جایگزین کوین اسپیسی شد.

 

در رشته کمدی نیز مهم‌ترین رقبای امسال فیلم ترسناک و هجو‌آمیز «برو بیرون» و همچنین «لیدی برد» هستند. هر دو جزو فیلم‌های محبوب منتقدان در سال 2017 به شمار می‌روند که احتمالا در رشته بهترین فیلم اسکار 2018 نیز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. نامزدهای جوایز اسکار امسال در تاریخ 23 ژانویه (سوم بهمن) اعلام خواهند شد.

 

آی سینما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------