آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

تابستان امسال پول سینماها از پارو بالا رفت!



اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم نهنگ عنبر

مقایسه تطبیقی گیشه سه فصل ۹۵ با مدت مشابه در سال جاری از یک تابستان پربرکت خبر می دهد.

مقایسه فروش سه فصل نخست سال ۹۵ سینماهای کشور با مدت مشابه در سال جاری نشان از یک تابستان داغ و پربرکت دارد. این در حالی است که فصل پاییز امسال هم بار شد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پس از تابستان بهترین مقطع فروش بوده است.

 

به گزارش بانی فیلم، سینماهای کشور در سال جاری تا اوایل دی ماه امسال بیش از ۱۵۷ میلیارد و چهارصد میلیون تومان فروخته اند که در مقایسه با آمار فروش دست کم در چهار سال گذشته، افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. حتی اگر در این باره افزایش قیمت بلیت سینماها را نیز دخیل بدانیم. این افزایش تصاعدی رقم فروش سینماها به ویژه از سال گذشته به این سو شگفت انگیز بوده است. هر چند شاید در مقایسه با رقم فروش سال گذشته، امسال افزایش چندان غیرمترقبه نبوده است.

 

بر این اساس سال ۹۲ سینماها ۳۰ میلیارد تومان تومان، سال ۹۳ پنجاه و پنج میلیارد تومان، سال ۹۴ هفتاد و پنج میلیارد تومان و سال گذشته نیز ۱۶۵ میلیارد تومان فروختند. امسال هم که تا اوایل زمستان به فروش ۱۵۷ میلیاردی دست یافته اند و قطعاً تا پایان سال این رقم رکورد گیشه پارسال را خواهد شکست. با این وجود فعلاً فروش سه فصل گذشته از امسال در مقایسه با مدت مشابه با سال ۹۵ را باید یک رکوردشکنی تلقی کرد.

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم آینه بغل

 

بر این اساس، بهار پارسال سینماها ۶۰ میلیارد فروختند که دو میلیارد کمتر از امسال بود. در تابستان اما آمارها امسال آمارهای خوبی به جا ماند. در تابستان سال ۹۵ سینماها ۴۰ میلیارد فروختند، اما امسال این رقم به ۶۰ میلیارد تومان رسید. در پاییز امسال هم سینماها از مرز ۵/۳۲ میلیارد تومان گذشتند که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، افزایش شش میلیارد تومانی را شاهد بودیم.

 

پرفروشترین فیلم بهار امسال «نهنگ عنبر ۲ سلکشن ا رویا» (سامان مقدم) با حدود ۲۱ میلیارد تومان فروش بود و فیلمهای «اکسیدان» با (حامدمحمدی) با حدود ۱۱ میلیارد تومان و «آینه بغل» (منوچهر هادی) نیز به ترتیب همین عنوان را در فصلهای تابستان و پاییز به دست آوردند. البته «آینه بغل» همچنان به اکران خود ادامه می دهد و بزودی از مرز ۹ میلیارد تومان خواهد گذشت که در صورت تداوم روند فروش خوب خود رکوردی تازه را به جای خواهد گذاشت.

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم اکسیدان

بانی فیلم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------