انتقاد مهناز افشار از «برخورد غیرانسانی» شهرداری بروجرد با کودکان کار



اخبار,اخبار فرهنگی,مهناز افشار

انتشار تصاویری از کودکان کار بروجردی که به جرم «آب‌نبات فروشی» دستگیر شده بودند و مانند مجرمان از آنها عکس گرفته شده بود، بازتاب منفی زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. این تصاویر را کانال تلگرامی شهرداری بروجرد منتشر کرد. مهناز افشار بازیگر سینما که به عنوان سخنگوی پویش «بدسرپرست تنهاتر است» فعالیت می‌کند، در نامه سرگشاده به معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از برخورد با این کودکان انتقاد کرده است.

به گزارش آی سینما، افشار در نامه خود با انتقاد از عملکرد نهادهای مسئول در برخورد مجرمانه با کودکان کار نوشته است: «حتما خبر دارید و حتما شنیده‌اید، شاید هم آن تصویر موهن و سراسر اندوه را دیده‌اید؛ شهرداری بروجرد در یک رفتار غیرانسانی، کودکان قربانی فقر و خشونت و آسیب‌دیده از کار در خیابان را دستگیر کرده و از آن‌ها که به ردیف با سرهای پایین ایستاده‌اند، همچون مجرمان سابقه‌دار عکس گرفته و با افتخار در کانال رسمی‌اش منتشر کرده است، انگار نه انگار که فرد فرد ما به عنوان شهروندان جامعه به خاطر به وجود آمدن فاجعه کودکان کار و آسیب دیده مقصر و گناهکاریم. فاجعه‌تر آنکه بلافاصله بعد از انتشار این عکس و تقبیح آن از سوی رسانه‌ها نایب‌رئیس شورای شهر بروجرد، لابد برای حفظ آبرو مصاحبه‌ای کرده و گفته که با خاطیان که روابط عمومی شهرداری بروجرد باشد برخورد خواهد شد، البته نه به خاطر دستگیری کودکان، که به دلیل انتشار تصاویر آنان!»

 

این بازیگر در بخش دیگری از نامه خود به ابتکار از دیگر اتفاق‌های چند ماه اخیر هم انتقاد کرده است: «یک روز در تهران به اسم ساماندهی کودکان کار و خیابان و به بهانه زیباسازی شهر، عملیات تعقیب و گریز علیه کودکان راه می‌اندازند، در مشهد بر تن همین کودکان یونیفرم رسمی بهزیستی را تن می‌کنند که مثلا کار کودک و خیابان‌گردی‌اش را قانونی کرده باشند و حالا هم که در بروجرد برایشان سنگ تمام گذاشته‌اند! کی و کجا قرار است برای این کودکان و رنج‌هایشان کاری کنیم خدا می‌داند. ای‌کاش اگر برای حل مشکلاتشان قدم برنمی‌داریم، نمک بر زخم کاری‌شان نپاشیم.»

 

افشار در پایان نامه سرگشاده خود درخواست‌های خود را مطرح کرده است: «به عنوان یک شهروند، به عنوان یک مادر و به عنوان سخنگو و نماینده پویشی متشکل از بیش از 450 هنرمند از شما تقاضا دارم پیگیر حقوق پایمال شده کودکان بروجردی باشید. ما منتظر لبخند این کودکان هستیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------