مازیار میری: هیچوقت با تلویزیون قهر نبوده‌ام



اخبار,اخبار فرهنگی,سریال هیئت مدیره

مازیار میری گفت: من هیچ وقت با تلویزیون قهر نکردم و الان هم که فکر می‌کنم می‌بینم که دلخور هم نیستم و این دلخوری شاید برای همان زمان و مقطع خودش بود.

مازیار میری را شاید خیلی‌ها با سینمایش بشناسند، اما او با کارگردانی سریال‌های گاهی به پشت سر نگاه کن، گاو صندوق و حالا هیئت مدیره ثابت کرده که در تلویزیون هم می‌توان کارنامه‌ای برای خود به همراه داشت. میری برای اولین بار در ایام نوروز سریالی را روی آنتن دارد که پیشتر قرار نبود در باکس نوروزی قرار بگیرد. با او درباره طنز و مدیومی که دوست دارد هم کلام شدیم. 

 

شما چند سال پیش سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» را برای ماه رمضان داشتید. اما زمان پخش این سریال به دیده شدن آن لطمه زد. از این اتفاق دلخور نبودید؟

راستش من تلویزیون را دوست دارم و به آن علاقه دارم و بچه دانشگاه تلویزیون و خود تلویزیون هستم. فکر می کنم که مخاطب زیادی همراهش دارد و شما می‌توانید برای تعداد بیشتری افراد حرف بزنید. من در تلویزیون کار یاد گرفتم و معمولا آدم از کسی که به او یاد داده دلخور هم بشود قهر نمی‌کند. من هیچ وقت با تلویزیون قهر نکردم و الان هم که فکر می‌کنم می‌بینم که دلخور هم نیستم و این دلخوری شاید برای همان زمان و مقطع خودش بود.

 

تا به حال سریال طنز به این شکل نساخته بودید. از این تجربه راضی هستید؟

این قصه و عواملی که همراهش بودند، زبان تازه‌ و شیرینی برای من داشت که الان کمتر این را در سریال‌ها می‌بینیم. این نگاه شیرین و جذاب با نگاه طنز و کمدی همراه شده است و برای من به عنوان کارگردان جذابیت داشت. «هیئت مدیره» سریالی شیرین است. نمی‌توان نام طنز روی آن گذاشت چراکه به معضلات مردم با زبان‌های مختلف می‌پردازد،‌ اما با زبان شیرین.

 

سوژه‌ای که در این سریال دیده می‌شود تقریبا تکراری است، اما قطعا پرداختی که شما به آن دارید وجه تمایزی در آن ایجاد می‌کند.

شاید وجه تمایزش این است که اگر اینجا داریم درباره آپارتمان نشینی صحبت می‌کنیم. وجه تمایز قصه ما در «هیئت مدیره» این است که در تمام سریال‌های اینچنینی تا زمانیکه مشکلی برای هر یک از اهالی ساختمان بوجود می‌آمد، منتظر کسی بودند که بیاید و مشکلشان را حل کند،‌ اما در این سریال خود اهالی آپارتمان به واسطه حضور زوج جوانی که در قصه هستند تصمیم به رفع مشکلشان می‌گیرند. برای من این بخش از قصه آنهم با زبانی شیرین جذابیت بسیاری داشت. فکر‌ می‌کنم درباره فرهنگ آپارتمان نشینی هرچه قصه بگوییم و بسازیم باز هم کم است و باید سعی کنیم تا درباره ترویج این فرهنگ سریال بسازیم.

 

شاید بسیاری از کارگردان‌ها باشند که فقط در یک مدیوم فعالیت کنند اما شما اینطور نیستید و این را در این سالها ثابت کردید.

مدیوم برایم فرقی ندارد و هر زمان حس کنم موضوعی دارم که دوست دارم آن را بسازم چه سینما باشد و جه تلویزیون می‌سازم و برایم فرقی ندارد. شاید دیدید روزی تئاتر هم کار کردم! هر زمان که شرایط تلویزیون مهیا باشد من با آن همکاری می‌کنم و شاید از آندسته فیلم‌سازانی نباشم که بگویم خطی بین ما و سریال سازها است. بلکه فکر می‌کنم این مدیوم، مدیوم جذابی است و می‌تواند با افراد بسیاری ارتباط برقرار کند و به همین دلیل برای من کار کردن دراین مدیوم جذاب است و امیدوارم تا  سریال «هیئت مدیره» هم مخاطب خوبی داشته باشد.

 

خودتان به طنز بیشتر گرایش دارید یا ملودرام؟

اگر بتوان معضلاتی که درباره آن حرف می‌زنند را با زبانی دیگر بگوییم خیلی خوب است. برای خودم سریال سازی در حوزه طنز تجربه جذابی است و برای همین سریال طی جلسه‌هایی با آقای خودسیانی نویسنده درباره قصه‌ها صحبت می‌کردیم.

 

به گزارش فارس، سریال «هیئت مدیره» به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی مهران رسام هر شب در ایام نوروز از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------